{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.942 visninger | Oprettet:

stort opel bagtøj {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Har fundet et stort bagtøj til en opel CIH, men det hele ligger skilt ad i en bunke, tænderne ser fine ud men vil tro der skal nye lejer i det hele også simses ind igen.

Nogen der har en ide om det kan betale sig at få det lavet og hvem man evt skal have fat i som har styr på det?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stort opel bagtøj
  • #1   30. mar 2016 Det er et svært spørgsmål.
    Køber du et brugt der er komplet og samlet, ved du heller ikke nødvendigvis hvordan lejerne lyder osv.
    Men ingen tvivl om at det løber lidt op, at renovere et adskilt, men så ved du også at det er i "topform"
    Så det afhænger vel af om det er en bil du vil beholde eller der bare skal videre.


  • #2   30. mar 2016 Du har ret, er sikker på at det virker 100% hvis det bliver tjekket og samlet med nye lejer.
    Har du en ide om hvad det vil koste? kan finde lejesæt til bagtøjet, det koster omkring 3k på ebay.

    Edit: Her er det til en hel anden pris http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Hinterachslager-CIH-Achse?source=2&refertype=5&referid=9448


  • #3   30. mar 2016 her er et billede af tingene, nogle der kan se om alt er der?


    profilbillede
  • #4   30. mar 2016 Hej
    Hjullejer, pakdåser, modholdsplade ved lejer, Spec fingevind møtrikker, kollapser spacer, shims i forskellige tykkelser.
    Du skal påregne en del P&T og en masse mærke tusch førend keglehjulsgearet kører nogenlunde lydefrit.
    Kun få i dette land kan lave en korrekt op-lining!
    Held og lykke med projektet
    MVH KP


  • #5   31. mar 2016 #4 Jo, tak. Håber på at jeg kan få det til at lykkes, har fundet en c20ne som der gerne skulle i min C'er.
    Er det de ting der skal skiftes hvis det bliver renoveret?

    Nu skriver du at der ikke er mange i landet som kan finde ud af det, men kender du en der kan det? vil gerne have en pris på hvad det ca koster.

    Jeg er også i tvivl om det overhovedet er de rigtige tandhjul til det bagtøj.
    De 2 store aksler til hjulene passer i diff, den aksel til kardan ser meget tynd i forhold til de andre, det passer dog 100% i enden af det lille tandhjul.


  • #6   31. mar 2016 Hej
    Nej - kender ikke nogen som kan, ud over mig selv.
    Har dog ikke adgang til måleudstyr længere
    Prøv at kontakte den danske Opel klub eller søg på engelske klubber.
    MVH KP


  • #7   31. mar 2016 Kan se du har fået svar.
    Jeg kan heller ikke lige anbefale nogen til samle opgaven da jeg ikke har erfaring med det.
    Men lastbil mekanikker lærer det gerne, og ellers må folk der roder med Driftbiler og andet med baghjulstræk kunne hjælpe dig.
    Akslen til kardan, kan jeg ikke lige se om det er den rigtige, men generelt er den ikke speciel kraftig.

    Kan se i forhold til tidligere indlæg samt dit navn , at du har tunet din 1200 OHV, hvad har du gjort ved den, og hvorfor vil du nu lige pludselig have c20ne?


  • #8   31. mar 2016 #6 Har prøvet at kontakte et par forskellige firmaer om det er noget de kan finde ud af.. VHA-trim, EVz Trasnsmissions og Highgear aps.. Har hørt fra VHA-trim, og de kan ihvertfald renovere det dog venter jeg lige på pris hvad det ca vil koste. Prøver da også lige at se om det er muligt at få fat i en fra den danske opel klub.

    #7 Det kan da godt ske at det er den rigtige aksel jeg har så. Vil have denne C20ne i til efteråret når den skal ind igen, og ved at de dele man skal bruge kan være svære at finde, så er det for at starte i god tid jeg er igang allerede..

    Har stadig min 1200ohv og den køre super fint, men er træt af at der kun er 4gear og der kan ikke fåes til en 5trins til 1200 ellers havde jeg beholdt den.
    krumtap, remhjul, svinghjul og koblingshus er afbalanceret, lettet svinghjul, planet/portet top,skarpere knast, ventilsæder fræst større, banan manifold svejst i jern, Weber DCOE40, lambda sonde, elektronisk tænding istedet for platin også er der monteret S-stempler, den er født med 52hk.

    Ved dog ikke helt om den er på 100hk endnu, det er mere ham fra westspeed der mener at den kommer derop, er ved at finde ud af at indkøre den weber selv, vil nemlig gerne lære lidt om det. Følger ca min kammerats 740 turbo m automatgear som den står nu.


  • #9   31. mar 2016 Lyder som en spændende 1200, der må have kostet lidt;-)
    Forstå udmærket ønsket om 5 gear, men hvorfor lige en c20ne?
    Ved godt det at det er en af Opel's bedste motor fra 90'erne, men det er ikke lige et logisk valg til kadett c:-)


  • #10   1. apr 2016 Den har også kostet lidt, motoren står mig i ca 10k med det hele.
    Er godt klar over at det er mange penge at smide i den motor, men har lært rigtig meget ved det og hver gang jeg lukker op for den giver det et smil på læben.
    Den kan trækkes ud til 7k nu, hvor 6 jo er standard. Overvejede hurtigt at få smedet stempler og forstærket fjedre i,så skulle den kunne holde til 8k.
    Det er bare alt for dyrt i forhold til hvad det giver, så vil jeg hellere bruge pengene på en større motor.
    Den C20NE virker til at være en god motor at tune på, vil helst kunne tune den uden at komme for langt over de 150hk som den er godkendt til.


  • #11   1. apr 2016 10K er egentlig ikke galt med alt det der er lavet, i sær hvis det er et firma der har udført de enkelte opgaver.

    Jeg ville se mig om efter noget 16V motor hvis man ikke vil have de gamle tunge CIH i. En 136 hk ecotec motor eksempelvis, der har man også en fordelerløs tænding, så du ikke skal til at fjerne i væggen ind mod kabinen.


  • #12   1. apr 2016 Alle motordele er lavet ved westspeed. ca 6200 gav jeg med s-stempler, Elektronisk tænding 500, manifold og weber 1900, 1200 for lambda sonde(Air/Fuel) også er der jo diverse pakninger, olie og dyser.

    Jeg var faktisk ikke klar over at det skulle ændres, har mest undersøgt hvordan det fungere med CIH. Det kan godt ske jeg skal overveje en anden model, men er det ikke en C20XEV du tænker på, er den ikke for ny? skal det ikke være en C20xe med 150 standard så?
    Har ellers en kammerat som har en bil med en c20ne i som jeg kan få billigt hvis jeg selv tager den ud.
    Ville man evt ikke kunne sidde megasquirt med triggerhjul til tænding også er der plads?


Kommentér på:
stort opel bagtøj

Annonce