2.942 visninger
|
Oprettet:
stort opel bagtøj {{forumTopicSubject}}
Hej BG. Har fundet et stort bagtøj til en opel CIH, men det hele ligger skilt ad i en bunke, tænderne ser fine ud men vil tro der skal nye lejer i det hele også simses ind igen.
Nogen der har en ide om det kan betale sig at få det lavet og hvem man evt skal have fat i som har styr på det?
feb 2005
Følger: 35 Følgere: 34 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 2.648
Køber du et brugt der er komplet og samlet, ved du heller ikke nødvendigvis hvordan lejerne lyder osv.
Men ingen tvivl om at det løber lidt op, at renovere et adskilt, men så ved du også at det er i "topform"
Så det afhænger vel af om det er en bil du vil beholde eller der bare skal videre.
jun 2015
Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 15 Svar: 123
Har du en ide om hvad det vil koste? kan finde lejesæt til bagtøjet, det koster omkring 3k på ebay.
Edit: Her er det til en hel anden pris http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Hinterachslager-CIH-Achse?source=2&refertype=5&referid=9448
jun 2015
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Hjullejer, pakdåser, modholdsplade ved lejer, Spec fingevind møtrikker, kollapser spacer, shims i forskellige tykkelser.
Du skal påregne en del P&T og en masse mærke tusch førend keglehjulsgearet kører nogenlunde lydefrit.
Kun få i dette land kan lave en korrekt op-lining!
Held og lykke med projektet
MVH KP
jun 2015
Er det de ting der skal skiftes hvis det bliver renoveret?
Nu skriver du at der ikke er mange i landet som kan finde ud af det, men kender du en der kan det? vil gerne have en pris på hvad det ca koster.
Jeg er også i tvivl om det overhovedet er de rigtige tandhjul til det bagtøj.
De 2 store aksler til hjulene passer i diff, den aksel til kardan ser meget tynd i forhold til de andre, det passer dog 100% i enden af det lille tandhjul.
okt 2010
Følger: 2 Følgere: 15 Emner: 17 Svar: 3.179
Nej - kender ikke nogen som kan, ud over mig selv.
Har dog ikke adgang til måleudstyr længere
Prøv at kontakte den danske Opel klub eller søg på engelske klubber.
MVH KP
feb 2005
Jeg kan heller ikke lige anbefale nogen til samle opgaven da jeg ikke har erfaring med det.
Men lastbil mekanikker lærer det gerne, og ellers må folk der roder med Driftbiler og andet med baghjulstræk kunne hjælpe dig.
Akslen til kardan, kan jeg ikke lige se om det er den rigtige, men generelt er den ikke speciel kraftig.
Kan se i forhold til tidligere indlæg samt dit navn , at du har tunet din 1200 OHV, hvad har du gjort ved den, og hvorfor vil du nu lige pludselig have c20ne?
jun 2015
#7 Det kan da godt ske at det er den rigtige aksel jeg har så. Vil have denne C20ne i til efteråret når den skal ind igen, og ved at de dele man skal bruge kan være svære at finde, så er det for at starte i god tid jeg er igang allerede..
Har stadig min 1200ohv og den køre super fint, men er træt af at der kun er 4gear og der kan ikke fåes til en 5trins til 1200 ellers havde jeg beholdt den.
krumtap, remhjul, svinghjul og koblingshus er afbalanceret, lettet svinghjul, planet/portet top,skarpere knast, ventilsæder fræst større, banan manifold svejst i jern, Weber DCOE40, lambda sonde, elektronisk tænding istedet for platin også er der monteret S-stempler, den er født med 52hk.
Ved dog ikke helt om den er på 100hk endnu, det er mere ham fra westspeed der mener at den kommer derop, er ved at finde ud af at indkøre den weber selv, vil nemlig gerne lære lidt om det. Følger ca min kammerats 740 turbo m automatgear som den står nu.
feb 2005
Forstå udmærket ønsket om 5 gear, men hvorfor lige en c20ne?
Ved godt det at det er en af Opel's bedste motor fra 90'erne, men det er ikke lige et logisk valg til kadett c:-)
jun 2015
Er godt klar over at det er mange penge at smide i den motor, men har lært rigtig meget ved det og hver gang jeg lukker op for den giver det et smil på læben.
Den kan trækkes ud til 7k nu, hvor 6 jo er standard. Overvejede hurtigt at få smedet stempler og forstærket fjedre i,så skulle den kunne holde til 8k.
Det er bare alt for dyrt i forhold til hvad det giver, så vil jeg hellere bruge pengene på en større motor.
Den C20NE virker til at være en god motor at tune på, vil helst kunne tune den uden at komme for langt over de 150hk som den er godkendt til.
feb 2005
Jeg ville se mig om efter noget 16V motor hvis man ikke vil have de gamle tunge CIH i. En 136 hk ecotec motor eksempelvis, der har man også en fordelerløs tænding, så du ikke skal til at fjerne i væggen ind mod kabinen.
jun 2015
Jeg var faktisk ikke klar over at det skulle ændres, har mest undersøgt hvordan det fungere med CIH. Det kan godt ske jeg skal overveje en anden model, men er det ikke en C20XEV du tænker på, er den ikke for ny? skal det ikke være en C20xe med 150 standard så?
Har ellers en kammerat som har en bil med en c20ne i som jeg kan få billigt hvis jeg selv tager den ud.
Ville man evt ikke kunne sidde megasquirt med triggerhjul til tænding også er der plads?
stort opel bagtøj