{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.427 visninger | Oprettet:

EGR ventil Opel Astra 1,7 cdti sport {{forumTopicSubject}}

Hej bil kyndige mennesker

Jeg har en Opel Astra J sportstourer 1,7 cdti sport fra 2012, den har gået 130k og har lige været til service.

Den anden dag da jeg triller ud fra tankstationen vil bilen pludselig ikke "tage gassen", og har ingen trækkraft overhovedet. Samtidig har den svært ved at gå i tomgang, og går ud flere gange. Jeg holder ind til siden, prøver at starte et par gange, og pludselig går bilen normalt igen, og jeg kan uden problemer køre hjem. Den går dog stadig lidt ujævnt i tomgang.
Efter at have studeret nettet for en forklaring, kommer jeg frem til at det kan være en ide at rense EGR ventilen, da den jo nok er sodet til.

Så til mit spørgsmål: Er det en nem procedure at rense ventilen på denne motor, og er det noget jeg kan gøre selv? Jeg er ikke mekaniker, men kan da godt løsne et par bolte selv:) Ville derfor høre om folk lige havde nogle gode råd, does and dont's, til operationen, og til hvilket rensemiddel der med fordel kan anvendes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EGR ventil Opel Astra 1,7 cdti sport
  • #1   1. apr 2016 Inden du splitter alt for meget ad, så ville jeg nok få sat en tester på. Den har sandsynligvis lagret en fejlkode, som kan indsnævre fejlsøgningen en hel del.

  • #2   1. apr 2016 der er lidt problemer med de egr ventiler på den motor ja men ville nok lige smide en tester på bare for og være sikker inden du piller den af men den er nem og afmontere på den motor men der skal nye pakninger til hvis du piller den af

  • Jimmi P
    Jimmi P Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 7 Emner: 3 Svar: 7
    #3   22. apr 2016 Hej Bjørn
    EGR ventil ja jeg havde præcis sammen problem sidste år med min Astra J fra 2011.
    Løsning blev til at Opel tilbød at rense den gratis fik den tilbage efter 2 timer men 3 dage efter samme problem.
    Jeg fik en ny ventil Opel betalte 40% af prisen på ventilen + at min mekaniker sagde at søg for at tilsætte Diesel rens. http://autobremsen.dk/katalog/diesel/0-18bd9535-bell-add-diesel-additiv-500-ml?gclid=CKPGiMjgocwCFQXicgodA20DCQ
    hver gang du tanker og kør lidt høje omdrejninger en gang imellem.
    Jeg har nu kørt 20.000 km på den konto og den køre som en drøm med masser af trækkræft.
    Har faktisk lige været til service og bad mekanikeren om lige at kigge inde i ventilen og den så fin ud.
    Mvh J.Pankoke


  • André C
    André C Tilmeldt:
    jun 2020

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 1
    #4   28. jun 2020 Det kan også være en tilbage tryksventil som er monteret bag på højtrykspumpen

Kommentér på:
EGR ventil Opel Astra 1,7 cdti sport

Annonce