{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

fordel/ulempe i sænkning {{forumTopicSubject}}

tja ville hører hvad der er af fordele og ulemper ved sænkning.... ville sætte 50/60 eller 60/60 på min ford escort... hva vil der ske vil den blive sværre at styre eller hårdere undervogn?? eller hva ellers???

ved ik ret meget om biler pt... men man lærer jo kun ved at spørge....


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fordel/ulempe i sænkning
  • #1   14. jul 2006 Ja hård under vogn, vil du ihvertfald opleve..

  • #2   14. jul 2006 Den skulle gerne blive mere presis i styringen og rulle mindre da tyngdepunktet bliver lavere...
    Men du midster en stor del af komforten med en hårdere undervogn...
    Og sænker du mere end 40mm vil jeg mene der både skal skiftes fjedre og dæmpere...


  • #3   14. jul 2006 jah tænkte jeg os.... men hva er der ellers af fordele og ulemper???

    og hva ville i anbefale af sænkning til en escort???


  • #4   14. jul 2006 okay martin.... men den blir vel os sindssygt hård hvis jeg skifter til 60/60

  • #5   14. jul 2006 en af ulæmperne, er vel at du skal passe på kantstene, og fartbump.

  • #6   14. jul 2006 max jeps.... ku jeg os ha gættet mig til.... men enten ska den sænkes ellers os smider jeg nogle 17 tommers på.... og så ska jeg ha fundet noget skørtsæt på et tidspunkt....

  • #7   14. jul 2006 Sænker du op til 40 mm (hvilket er lovligt) så kan de originale dæmpere sagtens bruges, men sænker du mere end det vil jeg mene at de originale dæmpere ikke længere virker ordenligt, så nye dæmpere vil være nødvendigt... Skal lige siges at jeg aldrig selv har sænket mere end 40 mm... så det med at skifte dæmpere er andres råd til mig, og ikke egne erfaringer...

  • #8   14. jul 2006 okay tror bar vi holder os til 40mm hvis det er lovligt.... den sku gern ku synes uden problemer.... så....

  • #9   14. jul 2006 martin n

    hvordan ser bøsningerne ud???

    og hvordan blir den 4-hjulsudmålt


  • #10   14. jul 2006 hvis du sænker mer end 40 mm rfx 60 milimeter ricikere du meget nemt at standartfjedrene hele tiden rammer bump stopper når du rammer noget. det vil sige du vil mærke ALLE små ujevnheder og bilen vil føles som en gocart = ingen affjedring!.. men 40 mm på standartfjedre er ok de bliver bare hårde og slides hurtige. skift til gasdæmpere samtidig. så får du bedre undervogn som er mere komfortabel fx weitech undervog. de koster men virker bare smiley

  • #11   14. jul 2006
    + hvis du har brede dæk/ fælge og en meget hård undervogn, kan det godt rive i rattet hvis du køre på en landevej med små buler i vejen...

    det er min erfaringer... dvs. hvis jeg kommer op omkring 130 km/t så skal jeg have begge hænder på rattet...
    så min er ikke sjov at køre stærkt i, da rattet er meget "levenede"

    køre med 225/ 30/ 18 foran på 9*18 fælge


  • #12   15. jul 2006 Kan man ikke få nogle progressive fjedre der sænker de der 40mm?

    Ved at min egen Colt der er sænket ca. 40mm med gasdæmpere er voldsom hård (kan jeg så godt lide), men, hvis man ikke er til hård undervogn, så bliver det en blandet fornøjelse i længden..


Kommentér på:
fordel/ulempe i sænkning

Annonce