{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.101 visninger | Oprettet:

Golf 4 ny motor eller renovere? {{forumTopicSubject}}

Hey allesammen.

Jeg vil lige høre hvad i syntes bedst kan svare sig og ville være mest fornuftigt.

Jeg har en golf 4 1.8 GTI turbo fra 99
Kørt 410.000km

Bilen vil ikke starte når motoren er varm men er intet problem på kold motor og den går fint i motoren også. (Aner ikke hvad problemet er)

Nu da jeg vil renovere hele bilen i etaper hvad kan bedst svare sig? At købe ny motor under 200.000km tal og få skiftet lidt dele på den

Eller bare finde fejlen der er nu og renovere på min nuværende motor?

Jeg har lige smidt helt ny standardt turbo på. Planen er der også kommer helt ny kobling & tandrem sæt nyt batteri også en masse andre dele her og der hele vejen igennem.

Tak på forhånd for råd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Golf 4 ny motor eller renovere?
  • #1   9. apr 2016 kunne godt lyde som det samme problem som på min kammerats audi. kan det passe at din ikke gnister når den er varm? for ved ham er det sådan, og han har en føler nede til svinghjulet som fortæller styrboksen "nu drejer motoren, nu skal vi gniste!". og den føler var færdig på hans.

• #2   9. apr 2016 Så ville jeg nok bare skifte den føler og køre videre som om intet var sket!

• #3   9. apr 2016 hvis den ellers kører som den skal, så ville jeg finde ud af hvad fejlen er først og hvad det evt vil koste at få den fikset inden jeg ville overveje at skifte motor..
    De 1.8T motorer kan holde til ufattelig meget...

• #4   9. apr 2016 Hey igen fedt med jeres svar.

Har ikke tjekket for gnist men burde jeg da gøre kan jeg høre, den prøver at sætte igang altså den svinger rundt og det hele er lidt som om som du siger den bare lige mangler gnisten.

Men mit spørgsmål lød mere på kan det svare sig at renovere på en motor der har kørt så meget?

Vil nemlig smide ny kobling tandrem filtre starter og en masse andre ting på den så den bare spiller og man ved alt er iorden.

Overveje faktisk at total renovere motor med pakninger nye stempler bundkar og topstykke mm.

så var det bare mere om det var bedre at gøre på en motor der har kørt mindre eller om det har så lille en betydning så man lige så godt kan lade værre også spare den del

• #5   9. apr 2016 Forresten hvad hedder den føler du snakker om? smiley

• #6   9. apr 2016 Hvorfor skifte Kobling osv hvis det der sidder på nu ikke fejler noget???

• #7   9. apr 2016 Hvis du renoverer, så er det jo lige meget hvad den har kørt, du renoverer jo de dele der ikke overholder specifikationerne.

• #8   9. apr 2016 Strand. For at renovere motoren og de slid dele der nu er for at bygge en lækker Vogn.

Allan(Kolding) R okey super er ikke mekaniker så derfor mit dumme spørgsmål ??

Et andet spørgsmål er der andre dele i tænker er vigtige eller kunne være godt at skifte ud udover disse?
    Kom frisk med ider.

Hvad undervogn/støddæmpere ville i vælge hvis man går efter en blød/svæve effekt af bilen så den ikke er helt hård at køre rundt i.

Komplet kobling
    Komplet tandrem og vandpumpe sæt
    Bundkar
    Bundprop
    Kilerem sæt
    Starter
    Ventilator motor køling
    Skiver og klodser
    Brændstoffilter
    Brændstof pumpe
    Brændstofregulator
    Tændrør