Golf 4 ny motor eller renovere? {{forumTopicSubject}}
Hey allesammen.
Jeg vil lige høre hvad i syntes bedst kan svare sig og ville være mest fornuftigt.
Jeg har en golf 4 1.8 GTI turbo fra 99
Kørt 410.000km
Bilen vil ikke starte når motoren er varm men er intet problem på kold motor og den går fint i motoren også. (Aner ikke hvad problemet er)
Nu da jeg vil renovere hele bilen i etaper hvad kan bedst svare sig? At købe ny motor under 200.000km tal og få skiftet lidt dele på den
Eller bare finde fejlen der er nu og renovere på min nuværende motor?
Jeg har lige smidt helt ny standardt turbo på. Planen er der også kommer helt ny kobling & tandrem sæt nyt batteri også en masse andre dele her og der hele vejen igennem.
Tak på forhånd for råd.
apr 2010
Følger: 47 Følgere: 44 Biler: 1 Emner: 9 Svar: 103
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 479
De 1.8T motorer kan holde til ufattelig meget...
apr 2013
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 18 Svar: 29
Har ikke tjekket for gnist men burde jeg da gøre kan jeg høre, den prøver at sætte igang altså den svinger rundt og det hele er lidt som om som du siger den bare lige mangler gnisten.
Men mit spørgsmål lød mere på kan det svare sig at renovere på en motor der har kørt så meget?
Vil nemlig smide ny kobling tandrem filtre starter og en masse andre ting på den så den bare spiller og man ved alt er iorden.
Overveje faktisk at total renovere motor med pakninger nye stempler bundkar og topstykke mm.
så var det bare mere om det var bedre at gøre på en motor der har kørt mindre eller om det har så lille en betydning så man lige så godt kan lade værre også spare den del
apr 2013
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 40 Svar: 479
nov 2009
Følger: 72 Følgere: 680 Annoncer: 2 Emner: 591 Svar: 15.935
apr 2013
Allan(Kolding) R okey super er ikke mekaniker så derfor mit dumme spørgsmål ??
Et andet spørgsmål er der andre dele i tænker er vigtige eller kunne være godt at skifte ud udover disse?
Kom frisk med ider.
Hvad undervogn/støddæmpere ville i vælge hvis man går efter en blød/svæve effekt af bilen så den ikke er helt hård at køre rundt i.
Komplet kobling
Komplet tandrem og vandpumpe sæt
Bundkar
Bundprop
Kilerem sæt
Starter
Ventilator motor køling
Skiver og klodser
Brændstoffilter
Brændstof pumpe
Brændstofregulator
Tændrør