{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.618 visninger | Oprettet:

Seat Ibiza 6j Fartpilot - BCM ? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har idag monteret Fartpilot armen (visker og lyskontakt) på min Ibiza 6J, kodede det så med vcds men kan ikke få det til at virke så går ud fra at jeg har det lille komfortmodul der ikke understøtter fartpilot.

Tjekkede lige numrene på Komfortmodulet : "6R0937087B"
Burde det virke med dette eller skal man op i "6R0 937 087 T H"
Læste også noget om at der skulle trækkes seperate ledninger til fartpilot ?

Seat Ibiza 6j 1,4 tdi 2009.

Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Seat Ibiza 6j Fartpilot - BCM ?
  • #1   9. apr 2016 Kufatec.de har ledningsnet og monteringsvejledning til hvordan det skal monteres

    Der skal trækkes en ledning ud til din motorstyring og loddes på en ledning derude

    Plus jeg mener der er noget med nogle ledninger i stikket ved fartpilot armen der skal gøres noget ved.

    Start med det og se så om det virker med kodningen. Gør det ikke det skal du et nummer op i bcm


  • #2   9. apr 2016 Har lige kigget på det modul jeg pillede ud af min ibiza. Det hedder 86b til sidst, og jeg ved at der blev skiftet ud med et nr størrer til 87b

    Så din bcm burde understøtte fartpilot. Du skal købe det stykke ledningsnet ved Kufatec.de og få det monteret. Det er nemlig ikke nok bare at montere armen


  • #3   9. apr 2016 Fandt lige den her : Basis+ Part Numbers: ***-937-084-***

    Medium+ Part Numbers: ***-937-085-***
    Supported Features (like Basis+ and additionally): Central Locking, Anti-Theft-System, Outside Mirror Heating, Seat Heating

    Medium++ Part Numbers: ***-937-086-***
    Supported Features (like Medium+ and additionally): Remote Control

    High+ Part Numbers: ***-937-087-***
    Supported Features (like Medium++ and additionally): Cruise Control System (CCS), Anti-Theft-System LIN-Databus (for Alarm Horn)

    Reku (Recuperation) Part Numbers: ***-937-088-***
    Supported Features (like High+ and additionally): Start/Stop System (with Recuperation)

    Licht (Lighting) Part Numbers: ***-937-089-***
    Supported Features (like High+ and additionally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.)

    Licht/Reku (Lighting/Recuperation) ## Part Numbers: ***-937-090-***
    Supported Features (like High+ and additionally): Lighting Functions (LED DRL, Bi-Xenon etc.), Start/Stop System (with Recuperation)



    Der står da at man skal op i 87 før fartpilot virker. Bestiller ledninger nu og ser om det så vil virke smiley
    Igen tak for hjælpen.


  • #4   9. apr 2016 Yep 87b. Men det er vel også det du har

  • #5   9. apr 2016 Årh skrev en fejl længere oppe har kun 86b. Ikke 87, så skal jeg vel have ledninger og boks.

    Det skal bare virke. smiley


  • #6   9. apr 2016 Umiddelbart ja

  • #7   9. apr 2016 Yes, jeg får bestilt begge dele, stopper ikke halvvejs. smiley

  • #8   9. apr 2016 Jeg kan ikke huske det, men årgangene på bcm skal også passe nogenlunde. Kig lige efter min tråd inde på vagcars.dk der får jeg nogen gode råd til det

  • #9   9. apr 2016 Syntes det er svært, har fundet en 87 H og en 87 T, men ved bare ikke hvad de bogstaver bag efter betyder. Har læst mange forums igennem nu med folk der har opgivet undervejs og folk der har fået det til at virke halvt.

    BCM skal vel passe til udstyr men jeg tænker at 87 altid vil passe til en bil med højere udstyr så det ikke vil blive et problem for mit vedkommende ?


  • #10   10. apr 2016 Så fik jeg bestilt ledningsnet og BCM, jeg skriver tilbage om en uge eller 2 når jeg har fået det og monteret det smiley
    Jeg krydser fingre.


  • #12   5. nov 2017 Kom til at virke med den større BCM jeg fik og ledningsnet. smiley

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #13   6. jun 2018 hey. Er igang med samme operation som dig (også på en 6j), og er støt på samme problem som dig (fartpilot virker ikke efter aktivering). ville bare høre om hvordan jeg finder ud af om jeg har det rigtige komfortmodul inden jeg begynder at købe ledninger hjem smiley

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #14   6. jun 2018 og er der nogen lampe eller noget i instrumentbratte der viser når den er aktiv?

  • #15   10. jun 2018 Ledninger skal trækkes. Køb et færdigt sæt så kan det gøres på et par timer når det er første gang.
    Der er ikke meget plads oppe ved bcm.
    Hvad hedder dit bcm modul?


  • #16   10. jun 2018 Lampen vil først tænde når du har trukket ledninger ellers ved den ikke fartpiloten er tændt.

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #17   11. jun 2018 mit bcm hedder 87, så den skulle passe.

    så der er monteret lampe selvom der ikke er monteret fartpilot?


  • #18   16. jun 2018 Ja lampen er der, den tænder bare først når fartpilot aktiveres. Meld gerne tilbage når du får det til at virke

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #19   16. jun 2018 Lort. Nu er alle ledninger sat i osv. Og den er aktiveret og kan se i vcds at den er registret. Men den ville ikke aktivere og har fået en fejlkode..

    Kan du huske hvilke pin på ecu'en du skulle sætte ledningen i?


    profilbillede
  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #20   16. jun 2018

    profilbillede
  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #21   16. jun 2018 (fejlkode 001384)

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #22   16. jun 2018 jeg er ret sikker på det er ECU pin ledningen den er gal med.

  • #23   17. jun 2018 Kan sku ikke huske hvad pin i motor styringen det er desværre.
    Havde du ikke en guide med over hvilke ben den skulle sættes i.
    Mener jeg tjekkede på tolerance data hvilket ben fartpiloten sad i og fandt frem til det på den måde.


  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #24   17. jun 2018 Jo. Har fulgt guiden. Men den virker ikke og har tjekket alt igennem. smiley der sad en ledning i den pin den skulle side i så lodde den fast (pin 59, ecu)

  • #25   17. jun 2018 Har du kodet fartpiloten med vcds. Lodede også den ene ledning der skulle være til motor styringen på en allerede eksisterende ledning, så det lyder meget rigtigt.

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #26   17. jun 2018 Yup, den er kodet. Kan også se i vcds at bilen reagere når jeg trykker på knapperne til fartpiloten. Har bare den der fejlkode. smiley

  • #27   17. jun 2018 Har du kodet den i alle bokse, altså motor styring, bcm osv osv? Mener sku der var flere ting der skulle kodes dengang jeg lavede i min

  • #28   17. jun 2018 Slog lige fejlkoden op og den ene mulighed er kodning så kontroller lige det først.

  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #29   17. jun 2018 Har været inde og taste en kode ind mener det var 11463. Og så har jeg tjekket en boks af i centralelektronik.

    Kunne dog ikke finde ud af at omkode ecu'en (da der ikke var lang kodehjælper). Kan godt være det er det ??


  • Alexander H
    Alexander H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #30   18. jun 2018 Mange tak for hjælpen. Det virker nu. Det viste sig at være mig der havde været spasmatisk og ikke sat 2 af stikkene (pin) helt i bund, ved komformodulet smiley

  • #31   20. jun 2018 Fedt. Godt du fandt fejlen.

  • #32   18. nov 2019 Loddede i ledningen på den ledning der sad i forvejen til motorstyring, eller har i fjernet den oprindelige også sat den nye i?

  • #33   27. nov 2019 Det er lige meget. Mener ikke den går til noget i bcm boksen, så lod den på eller klip ledningen, virker begge dele. smiley

Kommentér på:
Seat Ibiza 6j Fartpilot - BCM ?

Annonce