{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

Webasto fyr {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Om en uges tid får jeg en Renault laguna 3 2.0 dci 150 hk sport tourer smiley den er fra 2012 og har kørt 220.000 km.

Da jeg/vi kommer til at bruge den til bykørsel og landevejs kørsel mere en motorvej kørsel har jeg valgt at få monteret et webasto olie fyr, så motoren kan være varm når vi sætter os ud i den smiley

Køber og får mo teret det på arbejdet, så prisen er reel.


Men så kommer spørgsmålet, hvor læ ge skal den stå tændt med fyret inden den er driftvarm i vinter halvåret ? Og hvad med om sommeren ??

Burde jeg få monteret et ctek laderstik i samme omgang, så jeg kan sætte en lader til en gang om ugen for at holde batteriet ved lige ?

Og skal jeg bruge Diesel additiv hele tiden ? Kan også købe det på arbejdet, så kan købe det til billige penge smiley

Og lige en sidste ting.. ER originale filtere bedre en uoriginale ? (Vi sælger Bosch) har nemlig læst flere steder at de skriver man skal bruge originale filtere ved olie skift på Diesel biler med dpf og Turbo ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Webasto fyr
  • #1   10. apr 2016 Standard opsætning er 30min - mht dit wabasto spørgsmål smiley Lader er ikke nødvendig.

    Hvis jeg havde en diesel, i sær med vores meget dårlige brændstofkvalitet, ville jeg som min. gi min hver anden gang hvis ikke hvergang jeg tankede. Der er så meget vand i det lort vi hælder på vores biler, så det gør ondt.


  • #2   10. apr 2016 Så får den bare hver gang smiley havde også egnet med jeg ville gøre det. Og så skifte olie hver 10.000 med en gang engine flush sammen med, så alt skidt og Slam kommer ud.

    Er det dårlig Diesel i Danmark som giver problemer ?? Dvs man skal holde sig fra alt det som hedder noget med Bio Diesel gætter jeg på ?? Hvilket firma har den bedste Diesel i Danmark ?? Lige pt er jeg shell kunde smiley men bruger benzin nu, så var ikke tjekket Diesel på standeren.. ?


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #3   10. apr 2016 Der er ikke vand i "dansk" brændstof, men der kan være kondens vand i din egen tank. Hvis der konstateres vand i produkt på en tankstation, bliver den lukket, tanken tømmes undersøgt og evt rep. før den fyldes op igen....

  • #4   10. apr 2016 BIO = Vand!

    Eller ikke direkte vand, men en blanding af alt muligt pis der danner koks a helvede til og det er vand der kommer ud af den anden ende smiley


  • #5   10. apr 2016 Er det alle stationer som har Bio Diesel ? Eller kan man få rigtig Diesel nogen steder ?? smiley

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #6   10. apr 2016 bio diesel er ok, det er hvis der kommer kondensvand i din egen tank det går galt da det ikke umiddelbart kan adskilles fra dieslen igen. Hvis der konstateres vand i diesel eller benzin på en tankstation bliver det kasseret og tanken bliver undersøgt for lækage ....


  • #7   10. apr 2016 Det siger lidt sig selv Finn smiley altså at tanken lukkes smiley

Kommentér på:
Webasto fyr

Annonce