{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.312 visninger | Oprettet:

MB GLK
MB GLK
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Mercedes 3,0 CDI hakker ved start {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg er ny på forumet - og har lige købt en Mercedes GLK 350 årg. 2010 med 3,0 CDi motoren (224 HK)...

Nogle dage når jeg starter den hakker den lidt - Mercedes værkstedet har målet på dyserne uden at finde fejl - og jeg har hældt dieselrens på uden ændringer... Når motoren er driftsvarm, kan jeg svagt høre en tikken i lav acceleration mellem 1700 til 2000 omdrejninger. Værkstedet konstaterede at der var lidt rigelig olie på motoren, hvorfor det hele blev skiftet. Hvilket har hjulpet 1/2 delen af lyden under acceleration. Der er ingen mislyde under fuld acceleration - der spinder det hele. smiley Men starten er uændret... Værkstedet har brugt 3 timer uden mere held - nogen ideer ?? Jeg havde selv mistanke til dyserne - men de er jo målt ud.

På forhånd mange tak for svarene.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mercedes 3,0 CDI hakker ved start
  • #1   13. apr 2016 Dyser eller gløderør plejer at være fejlen til at den hakker/hopper lidt i tomgang når den er helt kold.

• MB GLK
    MB GLK Tilmeldt:
    apr 2016

#2   13. apr 2016 Hej, helt enig. Men MB værkstedet har målt her på?? Og der er 12 - 15 grader i garagen, så det er jo ikke max koldt (gløderør)? Kan der være noget på indstilling af kæden eller andet som kan være få grader ude af sync?

• MB GLK
    MB GLK Tilmeldt:
    apr 2016

#3   15. apr 2016 Hejsa forum,

Kunne der være andet på indstillingerne, som giver problemer - eks. noget som er få grader ude af sync eller elektronik?

Go weekend til Jer

• #4   1. jul 2018 fandt du en løsning på problemet ?

Kommentér på:
Mercedes 3,0 CDI hakker ved start

Annonce