C-max 2.0 TDCI problemer {{forumTopicSubject}}
Hej forum
Jeg har lidt bøvl med min C-max 2.0 TDCI fra 04, hvor jeg håber I måske har et bud på hvad fejlen kan være.
Pludselig under kørsel flipper den ud i instrumenteringen, og kommer med fejlmeldinger. Typisk skriver den steering failure system først. Nogle gange er det bare det og så bliver det normalt igen. Andre gange sker der der, at efter ca 10 sekunder efter fejlmeldingen kommer den næste fejlmelding som er engine failure og reduced acceleration - og viserne i både kilometer og omdrejningstæller svinger mellem 0 og det som det reelt er. I få tilfælde afsluttes dette forløb med brake system failure og så kan bilen ikke startes igen. Batteri og generator er prøvet skiftet uden held. Ofte kan man slette fejlkoderne igen i computeren og så kører bilen normalt igen indtil næste gang det sker.
Styretøj og bremser er normalt på trods af fejlmedlinger, dog kan man ikke give den omdrejninger/gas = den går i tomgang. Herefter kan den ikke startes. Det virker som en løs forbindelse eller elektrisk fejl, da motor mv. fungerer helt normalt når fejlmeldingerne ikke kommer.
Nogle der har et godt bud?
feb 2015
Følger: 6 Følgere: 8 Emner: 33 Svar: 997
dec 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 43
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
dec 2007
Følger: 34 Følgere: 26 Biler: 3 Emner: 96 Svar: 534
dec 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 43
Dog vil den ikke nu, men der er strøm på batteri og generator er skiftet og funker.
Jeg tjekker de nævnte ting.
aug 2011
Følger: 7 Følgere: 3 Emner: 41 Svar: 1.218
C-max 2.0 TDCI problemer