{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.390 visninger | Oprettet:

BMW kodning, muligheder {{forumTopicSubject}}

God aften BG..

Tænkt at jeg lige vil starte en tråd om hvad der er muligt at kode på en bmw.

I må meget gerne komme med inputs. Gerne fortæl hvad i har kodet fra og til på jeres biler, af cool features, osv osv..

Jeg vil med denne tråd gerne prøve at synliggøre, og infomere andre om, hvad der kan kodes til og fra på en bmw.




Her er en lille ting, som jeg har rodet med her til aften, som har irriteret mig i lang tid, men som nu er løst.


Jeg har i 6 år kørt i en BMW E46, men har nu opgraderet til en E91.
Min E46 har haft en feature slået til, som gjorde at man kunne rulle vinduet op automatisk, med åben dør og nøglen taget ud af tændning.
Dette troede jeg var normalt, indtil jeg fik min E91. Her stopper vinduet med at køre automatisk, hvis jeg åbner døren, eller tager tændning fra.

Jeg har spurgt på et bmw værksted, som siger at det ikke kan lade sig gøre.
Jeg har læst på nette om andre, som har kodet deres til at køre automatisk med åbne dør, men som så stopper når de tager tændning fra.

Efter et par timer med computeren idag, har det lykkes mig at kode bilen, så den nu kan køre vinduet op automatisk, med åben dør, og med tændning taget fra.
Så nu kan jeg pakere min bil, tag nøglen ud, rul vinduet op, åbne døren, stig ud af bilen, samtidig med at vinduet lukker i af sig selv..

Dette var en lille feature fra min side af, som jeg synes er guld værd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW kodning, muligheder
  • #1   6. maj 2016 Haha de små features man leder efter! smiley

    På min første E36 Cabrio kunne man have alle fire ruder rullet ned, gå ud af bilen og holde låse-knappen på fjernbetjeningen nede hvor de så alle fire kørte op ad sig selv, hvorefter bilen låser.

    Det kunne den sorte i mit galleri ikke da jeg fik den, men det fik jeg kodet.. En sjov ting at have. smiley


  • #2   6. maj 2016 På min daværende E87 fik jeg kodet til at kun f.eks automatisk kun kørte med tågelys og positionslys tændt, og slukkede baglygter.
    Auto start/stop altid var slukket.
    Viste km/t i reelt tid på det lille display.
    Ville også have haft kodet så den fik conering light, men det virkede aldrig smiley


  • #3   2. aug 2016 Der er et HAV af muligheder, men det hele afhænger af dine styreenheders version/udgave, og din udstyrspakke selvfølgelig. Der er mange generelle ting. Men der findes lister over hvad du kan tilføje.

Kommentér på:
BMW kodning, muligheder

Annonce