Corolla Verso startsprobleme !! {{forumTopicSubject}}
Jeg ved godt jeg har en ligenede tråd, men den omhandler valg af gløderør, så jeg har derfor oprettet denne tråd..
Min ToyoToyota corolla Verso 4-D4 2.2 årg 06 har svært ved at starte når den har været slukket længere tid end 5-6 timer.
Jeg skiftede glæderør i går, og der var der især ét af de gamle der sprang i øjnene, da det var helt sodet til, i forhold til de andre.
Jeg har så ligget søvnløs hele natten, fordi jeg var så spændt på hvordan den ville starte her til morgen (ude temp 16 grader) Og der blev jeg så slemt skuffet..
Der var ikke sket noget som helts, den havde stadig svært ved at starte.
Så jeg må vel konstatere at det ikke er gløderørene..
Men hvad kan det så være ?
Det starter helt fint efterfølgende, det er kun opstart efter længere tids stilstand (5-6 timer) den har problemet...
Jeg har oploadet billedet af de gamle gløderør, hvis nogle evt. kunne blive kloge på dette...
Det skal siges at den er begyndt at dryppe lidt diesel lige under bilen, men min tanke er at beholderen er utæt, da jeg har hørt fra en mekaniker at de godt kan have tendens til at blive utætte pga rust. Men det kan muligvis også have noget med mit startsproblem at gøre?
Nogle der har haft samme problem med ligende bil ?
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Og nej, brændstoffiltere ruster ikke igennem hvis de blir skiftet for hver 60.000 eller 4 år som de skal!
Men en anden ting er det kan være dysser der smider for meget brændstof retur, men det kan du se på feedback values på testeren.
og en 3. ting... det hedder D-4D
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 29
Det var nu heller ikke brændstoffiltere jeg mente, men brændstoftanken..
Men kan mit startsproblem ellers have noget med det ene sorte gløderør at gøre ?
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 29
Hvad med det at den drypper diesel, kan en utæthed ikke have noget med startsproblemer at gøre ?
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
En 2006 Toyota har IKKE en utæt dieseltank, medmindre du har revet hul på den. Så hvis den drypper med diesel, så er det der dit problem ligger.
Du kan enten prøve at pumpe håndpumpen hård, når bilen er kold, og så se om ikke den springer igang rimelig hurtigt.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 29
Men hvis den nu er utæt i tanken, gør det så også at diesel´en løber tilbage, eller er det kun hvis den er utæt på den anden side af brændstofpumpen ?
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 228
tror sq ik meget på det starter noget altså kommer den som en traktor eller vil den intet og puf så vi igang?
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 29
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 228
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 29
Jeg kører ned til den lokale mekaniker i morgen, så kan de prøve smide den på liften, og se om de kan spotte en utæt slange eller lignede...
Den sidste udvej må jo være toyota.... og det vil man helst ikke.... DE ER SÅ DYRE !!
sep 2007
Følger: 24 Følgere: 22 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 228
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
Fik du prøvet at trykke pumpen hård, oven på filteret, inden du starter den?
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Og det kan kan godt være billigere at køre på aut værksted, de kender sku mærket bedre end en tomatmester eller superdæk... Just sayin.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.266
De gange jeg har skiftet starter på Toyota, der har det altid været fordi den starter ekstremt dårligt når starteren er blevet varmet op af motoren. F.eks hvis man har kørt i 20 min og skal ind og handle. Så vil de ikke starte efterfølgende.
Det billigste er sgu da at trykke på håndpumpen, når den er kold. Det er ganske gratis, og tager max 2 min. Så kan han jo se om det gør en forskel.
Udover det, så er du sgu da lidt for stolt af dig selv, når han selv siger at den drypper lidt diesel, og har startproblemer. Det burde da ringe en lille klokke, uanset om du kender bilerne som din egen hånd, eller ej.
Og så kan det da godt ske at du har skiftet masser af startere på de biler. Jeg har da også skiftet et par SCV/trykregulerings ventiler, på de motore, netop med samme koldstartsbesvær.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
Forfanden den tømmer jo ikke filteret pga tanken er utæt, og den suger ikke luft den vej, da det er midt på tanken der er hul og sugerøret er i bunden, så ville den hugge som en åndsvag og tække af helvede til.
Har sagt det kan være andet og vil ikke udelukke SCV, jeg vil heller ikke udelukke at det er en dysse, men startomdr. tar 21 sekunder at kontrollere.
jul 2004
Følger: 49 Følgere: 58 Biler: 3 Emner: 46 Svar: 6.357
jan 2007
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 14 Svar: 29
Min utæthed viste sig at være en velkendt fejl i tanksvejsningen.
Håber dette kan hjælpe nogle som senere skulle stå med samme problemer.
Tak for jeres input alle sammen.
Stefan
okt 2018
Følger: 1 Svar: 1
Tak for dig svar jeg har samme problem, og ved nu hvor jeg skal kigge.
Skulle du skifte tanken eller kunne den lappes/svejses igen?
Vh
Thomas
Corolla Verso startsprobleme !!