{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.145 visninger | Oprettet:

Corolla Verso startsprobleme !! {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt jeg har en ligenede tråd, men den omhandler valg af gløderør, så jeg har derfor oprettet denne tråd..

Min ToyoToyota corolla Verso 4-D4 2.2 årg 06 har svært ved at starte når den har været slukket længere tid end 5-6 timer.

Jeg skiftede glæderør i går, og der var der især ét af de gamle der sprang i øjnene, da det var helt sodet til, i forhold til de andre.

Jeg har så ligget søvnløs hele natten, fordi jeg var så spændt på hvordan den ville starte her til morgen (ude temp 16 grader) Og der blev jeg så slemt skuffet..
Der var ikke sket noget som helts, den havde stadig svært ved at starte.
Så jeg må vel konstatere at det ikke er gløderørene..

Men hvad kan det så være ?
Det starter helt fint efterfølgende, det er kun opstart efter længere tids stilstand (5-6 timer) den har problemet...
Jeg har oploadet billedet af de gamle gløderør, hvis nogle evt. kunne blive kloge på dette...

Det skal siges at den er begyndt at dryppe lidt diesel lige under bilen, men min tanke er at beholderen er utæt, da jeg har hørt fra en mekaniker at de godt kan have tendens til at blive utætte pga rust. Men det kan muligvis også have noget med mit startsproblem at gøre?

Nogle der har haft samme problem med ligende bil ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Corolla Verso startsprobleme !!
  • #1   8. maj 2016 Starteren køre med garanti for langsomt ( under 280 omdr. ) Det er det normalt..

Og nej, brændstoffiltere ruster ikke igennem hvis de blir skiftet for hver 60.000 eller 4 år som de skal!

Men en anden ting er det kan være dysser der smider for meget brændstof retur, men det kan du se på feedback values på testeren.

og en 3. ting... det hedder D-4D smiley - men det gør alle toyota diesel smiley i hvertfald siden 1-CD motor.

• #2   8. maj 2016 #1 Du skriver at starteren med garanti kører for langsomt, men er det så pga alderdom, og den er slidt ?

Det var nu heller ikke brændstoffiltere jeg mente, men brændstoftanken.. smiley

Men kan mit startsproblem ellers have noget med det ene sorte gløderør at gøre ?

• #3   8. maj 2016 Slid smiley jeg ville kigge på starteren, hvis der ikke er omdrejninger nok på, kan det tage evigheder for den at starte når den er kold - de skiftes jævligt

• #4   8. maj 2016 Men er det noget der kan måles ? For det er alligevel en halvdyr del at skifte, hvis så ikke det er den alligevel..

Hvad med det at den drypper diesel, kan en utæthed ikke have noget med startsproblemer at gøre ?

• #5   8. maj 2016 Pil stikket af EDU'en og se omd tallet på testeren

• #6   8. maj 2016 Det er ikke starteren, hvis den starter perfekt når du endelig har fået den igang, og slukker motoren og så starter den igen, og den så springer igang.

En 2006 Toyota har IKKE en utæt dieseltank, medmindre du har revet hul på den. Så hvis den drypper med diesel, så er det der dit problem ligger.

Du kan enten prøve at pumpe håndpumpen hård, når bilen er kold, og så se om ikke den springer igang rimelig hurtigt.

• #7   8. maj 2016 Håndpumpen er den runde "hat" der sidder oven på dit dieselfilter

• #8   9. maj 2016 Vil næsten ligge hovedet på blokken og sige starter omdr er for lave og jo en verso fra 06 blir utætte i tanken har sku skiftet flere af dem

• #9   9. maj 2016 #8 Men hvis starteren er slidt så meget, burde den så ikke have problemer hver gang jeg starter ??

Men hvis den nu er utæt i tanken, gør det så også at diesel´en løber tilbage, eller er det kun hvis den er utæt på den anden side af brændstofpumpen ?

• #10   9. maj 2016 vil nu os sige diesel der løber fra

tror sq ik meget på det starter noget altså kommer den som en traktor eller vil den intet og puf så vi igang?

• #11   9. maj 2016 Den kører bare på starteren, og det lyder nogle gange som om den er ved at være der, men så alligevel ikke. Og så lige pludselig, så hoster den igang, dog stadig med følelsen af at den ikke får nok brændstof..

• #12   9. maj 2016 Har du så prøvet at slukke den igen, og så se om den starter med det samme?

• #13   9. maj 2016 så tror jeg næsten 100 på det brændstof der løber væk

• #14   9. maj 2016 den springer igang lige efter.. så....

Jeg kører ned til den lokale mekaniker i morgen, så kan de prøve smide den på liften, og se om de kan spotte en utæt slange eller lignede...

Den sidste udvej må jo være toyota.... og det vil man helst ikke.... DE ER SÅ DYRE !!

• #15   9. maj 2016 den behøver ik være utæt altså at der direkte løbe diesel ud men bare der kan komme en smugle luft på retur eller en bakventil der ikke slutter tæt men ja nok en go ide at lade en mekaniker rode med det

• #16   9. maj 2016 Ja afsted til mekaniker med den.

Fik du prøvet at trykke pumpen hård, oven på filteret, inden du starter den?

• #17   9. maj 2016 Få nu bare kontrolleret de startomdrejninger altså.... udeluk det, har skiftet 40000 startere ( kan godt være det er lidt mindre, de sidste 5 år hos toyota ) på dem pga samme fejl og det er uanset om det er en 1CD eller en AD motor.. Den kan ikke opbygge det korrekte brændstoftryk når startomdr. er for lave. og så kan den godt starte fint efterfølgende....

Og det kan kan godt være billigere at køre på aut værksted, de kender sku mærket bedre end en tomatmester eller superdæk... Just sayin.

• #18   9. maj 2016 KJ-TEK.DK

De gange jeg har skiftet starter på Toyota, der har det altid været fordi den starter ekstremt dårligt når starteren er blevet varmet op af motoren. F.eks hvis man har kørt i 20 min og skal ind og handle. Så vil de ikke starte efterfølgende.

Det billigste er sgu da at trykke på håndpumpen, når den er kold. Det er ganske gratis, og tager max 2 min. Så kan han jo se om det gør en forskel.

Udover det, så er du sgu da lidt for stolt af dig selv, når han selv siger at den drypper lidt diesel, og har startproblemer. Det burde da ringe en lille klokke, uanset om du kender bilerne som din egen hånd, eller ej.

Og så kan det da godt ske at du har skiftet masser af startere på de biler. Jeg har da også skiftet et par SCV/trykregulerings ventiler, på de motore, netop med samme koldstartsbesvær.

• #19   9. maj 2016 Ja, det er tanken der er utæt, som er en standart fejl som er skiftet i massevis. Det har intet med hans startbesvær at gøre.

Forfanden den tømmer jo ikke filteret pga tanken er utæt, og den suger ikke luft den vej, da det er midt på tanken der er hul og sugerøret er i bunden, så ville den hugge som en åndsvag og tække af helvede til.

Har sagt det kan være andet og vil ikke udelukke SCV, jeg vil heller ikke udelukke at det er en dysse, men startomdr. tar 21 sekunder at kontrollere.

• #20   9. maj 2016 Men fuck nu det, kør den til en mekker, og find fejlen og skriv den lige her smiley

• #22   17. feb 2017 Så mine damer og herrer, nu har jeg været hos Toyota, og fejlen er fundet og fixet. Så for at afslutte denne tråd må jeg hellere oplyse at det var starteren som var defekt (alt for få omdrejninger)
    Min utæthed viste sig at være en velkendt fejl i tanksvejsningen.

Håber dette kan hjælpe nogle som senere skulle stå med samme problemer.

Tak for jeres input alle sammen.

Stefan

• Thomas H
    Thomas H Tilmeldt:
    okt 2018

Følger: 1 Svar: 1
    #23   22. okt 2018 Hej Stefan
    Tak for dig svar jeg har samme problem, og ved nu hvor jeg skal kigge.
    Skulle du skifte tanken eller kunne den lappes/svejses igen?
    Vh
    Thomas

Kommentér på:
Corolla Verso startsprobleme !!

Annonce