{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.303 visninger | Oprettet:

Klimakompressor Audi A6 2004 skifte selv? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min klimakompressor er tilsyneladende mekanisk defekt, ifølge Bosch Service Center.

Bilen er en Audi A6 c5 2004 1,9TDi 130 aut.

De vil have ca 9000kr for hele reperationen inkl ny kompressor. (Ca3500+moms)

Min indre krejler vil jo selvf gerne spare nogle penge, da jeg hellere vil bruge dem på min sommerferie.

På Ebay i tyskland kan jeg købe en ny kompressor til ca 1400kr.

Kan jeg selv skifte den og bare få fyldt kølemiddel på på værkstedet bagefter? Jeg er snild på fingrene og har det mest almindelige værktøj.

Kan det lade sig gøre at skifte den selv?

Mvh Rasmus

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klimakompressor Audi A6 2004 skifte selv?
  • #1   12. maj 2016 Alt efter evne, skulle det være nemt nok. Husk at skifte o-ringe.
    Der er selvfølgelig nogle modeller, hvor hele fronten skal af.

• #2   12. maj 2016 uanset hvad,

skal systemmet tømmes helt først,

før man begynder og skille noget ad,
    og der er ret giftigt, det er er i ac systemmet,

og bør gøres med rette udstyr.

• #3   12. maj 2016 anlægget skal først tømmes for kølemiddel inden du adskiller noget og undgå at anlægget "står åbent" for længe så der kommer fugt i systemet.
    (husk for øvrigt at udskifte "tørrefilteret" samtidig da din nye kompressor ellers ikke vil holde ret længe
    når det hele er samlet igen vil vi som værksted normalt trykprøve anlægget med kvælstof for at sikre at det hele er 100% tæt (tester aldrig med kølemiddel til mellem 400 og 600 kr. pr. kilo - hvis anlægget er tæt påfyldes den korrekte mængde kølemiddel samt den rigtige olie type og mængde og så er det køreklart !
    polobjørn

• #4   12. maj 2016 Husk også lige at påfylde den korrekte mængde og olie typeinden du montere kompressoren...

• #5   12. maj 2016 Tak for de gode svar smiley

Alt det der med at skrue tingene fra hinanden og montere en ny, på samme måde som den gamle sad, det har jeg ikke de store betænkeligheder ved.
    Det er mere det der med "den rigtige type olie og mængde" jeg er lidt usikker på. Hvordan finder jeg ud af mængden? Hvordan finder værkstedet ud af mængden og typen? Er det knowhow nedarvet gennem generationer eller kan jeg slå det op et sted? smiley

Firmaet der sælger den billige kompressor på billedet har iøvrigt også olien dertil.

Jeg har simpelthen ikke de 9000kr til den slags og vil derfor gerne se om jeg kunne gøre det billigere smiley

• #6   12. maj 2016 Køb f.ks. Haynes Reparations håndbog eller denne http://www.birgersbilligebilboeger.dk/wp-content/uploads/2013/03/1.1.2.png
    der er næsten alle tekniske data i
    polobjørn

• #7   12. maj 2016 Jeg har altid haft Haynes til mine andre biler, men mener ikke de laver en til C5'eren.
    Og Bentley manualerne er kun til benzin modellerne. Må lige kigge på den der du linker til smiley

• #8   12. maj 2016 den fyldestation vi har på arbejde
    har de fleste biles data indkodet

så vi vælger bilen, vi arbejder på
    og så ved den selv
    hvor meget der skal på af de forskellig ting

• #9   13. maj 2016 #8 og hvaf kan spørgeren så bruge den oplysning til ??
    Polobjørn

• #10   13. maj 2016 han spørge jo om hvordan værkstede ordne ac anlæg

det var bare en oplysning, når han nu spørge

det er jo ikke alle der ved alt ?

Kommentér på:
Klimakompressor Audi A6 2004 skifte selv?

Annonce