{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Bimm3rcc
Bimm3rcc
Tilmeldt:
31. maj 2016
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20

Gør bilen klar til ferie {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Jeg har en polo 6n2 fra 2000 1,4 16V. Jeg vil gerne prøve at se om den kan køre til sydeuropa, og vil lave nogle ting på den så den bliver klar.

Bilen har ikke haft service i 4 år og nok ik skiftet bremse væske i 10 år. Så jeg vil starte med følgende liste:

Skift af olie og filter
Skift af pollen filter
Skift af bremsevæske
Køb af nye sommerdæk (kører p.t. med helårsdæk foran og sommerdæk bagved)

Jeg regner med disse ting kan jeg klarer selv. Hvad andre småting kan jeg lave på bilen så jeg sikker på den er klar til at køre en 1500 km? Evt hvad skal jeg undersøge på bilen for at være sikker på vigtige ting virker ordenligt?

Tak!

PS: Bilen har kørt 185.000 km og har lidt oliespild fra utætheder fra bundkar og trækaksel pakdåsen, anbefaler i at skifte disse ting eller bare skifte skruer/pakninger og lappe med noget lim/skum


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gør bilen klar til ferie
  • #1   8. jun 2016 man lapper aldrig en pakning, man skifter den vis der skal gøres noget smiley


  • #2   8. jun 2016 Skift tændrør og luftfilter, det har også indflydelse på brændstofforbruget.

    Oliespild er bedst at få repareret inden du kører langt og bilen bliver rigtig gennemvarm, når den er varm bliver olien tyndere og du risikerer at oliespildet bliver værre.
    Smør døre og låse, kontroller pærer og indstil lys. At køre stærkt på motorvej , med dårligt lys.....er lort.....
    Pump reservehjul,, en detajle mange glemmer....er der donkraft i bilen ?

    Ang. din dækmontering, helårsdæk er som regel M/S mærket, og det skal alle 4 dæk så være. Altså enten 4 M/S dæk eller 4 sommerdæk for at være lovligt.


  • #3   8. jun 2016 Bilen har ikke haft service i 4 år .

    Ehm.. Har den så kørt 4 år med den samme motorolie????.


  • Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #4   9. jun 2016 Hej Falco, det ved jeg ikke. Jeg kan ikke finde klistermærket med olieskift information på den. Jeg købte bilen et par måneder siden.

  • #5   9. jun 2016 Den skal nok klare de 1.500 km, bare du ikke tror det er en racerbil når du rammer autobahn.

    Tag turen som en oplevelse i sig selv, hav respekt for at det er en ældre bil, og giv dig selv og bilen de pauser der er nødvendige.

    Lav de ting du skriver om, fix utæthederne, benyt muligheden til at opdatere bilen, det bliver du også glad for i det lange løb.

    Husk korrekt dæktryk.


  • #6   9. jun 2016 Bimm3rcc .
    Hvis det tilfældet så er motoren jo misvedligeholdt.
    Man skifter da forhelved motor olie og filter en gang om året?!?!?!?!.
    Mig bekendt så findes der ikke nogen longlife olie der beholder sin viskositet, smøre evne osv flere år af gangen på den samme olie.

    Der er da risiko for at motoren ikke vil holde den tur når den er misvedligeholdt med motor olie samt at den sveder fra pakninger.
    Så havde ikke selv taget chancen med den bil. Men jeg er ikke dig smiley .


  • #7   9. jun 2016 Jeg kørte til Amsterdam i en gammel sur polo til 2500,- kr kun med nye udstødningsophæng. Go for it smiley

  • Bimm3rcc
    Bimm3rcc Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 20
    #8   9. jun 2016 Jeg vil i hvert fald starte med at gøre det som Mikkel og John har foreslået. Tak for det. Jeg tror altså olien er blevet skiftet men kan bare ikke se hvornår. Vil få det skiftet i hvert fald nu :). Nyt dæk bliver der også skaffet :).

    Tror heller ikke der bliver problemer, og skal nok holde mig på max de 150/160 kmt. Og så selvfølgelig god vejhjælp :).

    Har i nogle foreslag til at finde ud af hvor jeg kan finde hvor lækagen kommer fra? Kan være det er en pakning på en skrue og ikke at jeg skal skifte hele bundkaret smiley


  • #9   9. jun 2016 Start med at vaske rent på motoren, så kan man bedre se hvor utætheden er.

    En anden ting at kontrollere er køleblæseren, køkørsel i 30 graders varme kan resultere i en kogende varm motor , hvis den ikke virker.


Kommentér på:
Gør bilen klar til ferie

Annonce