{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.983 visninger | Oprettet:

Up defekte motore {{forumTopicSubject}}

Nu er der 3 bekendte Up! ejere i vores 3 cylinder motor DK facebook gruppe, der lige i rap der har stået med en motor der er stået af ud af det blå. 1 af dem så "uheldig" at han har overskrevet service med en del for meget, så garanti er bortfaldet.

I trådende dukker andre op med lignende erfaringer, men lette problemer som sikringer og slette en fejl i ECU.

Debatten skal egentlig bare være om andre har oplevet lignende, enten som ejer eller på værksted. Måske endda hvis der sidder en med lidt insider viden fra VW.

Her et af de triste syn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Up defekte motore
  • #1   8. jun 2016 ved man hvad der gør, at de dør?

• #2   8. jun 2016 De sidste 3 tilfælde ved det ikke. De er i gang smiley Bla derfor jeg spørger herinde smiley

• #3   8. jun 2016 ja selvfølgelig, det lyder til at være et større problem, hvis "mange" har oplevet/oplever det samme.

• #4   8. jun 2016 Det er sgu for nemt af VW hvis du ligger skyldspørgsmålet over på den manglende eller for sene servicen.

"Bilimportøren er ikke forpligtet til at dække en fejl under garantien, hvis han kan godtgøre, at fejlen er opstået eller forværret på grund af manglende vedligeholdelse i forhold til kravene i servicebogen"

Er det tilfælde her er der ikke meget at gøre men bevisbyrden er jo VW ikke EJEREN.

• #5   8. jun 2016 #4
    Kommer vel an på om der er kørt meget over service, for så er der vel fair nok.

• #6   8. jun 2016 7000km over. Den første har meldt tilbage nu. Sprunget en "hovedsikring" og slidt hul på indsprøjtnings ledninger pga åbent filter. Så det var ikke slemt.

• #7   8. jun 2016 7000 så er man selv skyld i at garantien ryger....

• #8   8. jun 2016 Tror ikke på der er et generelt problem, det du selv nævner der var galt har efter min mening ikke noget at gøre med motoren er defekt.

Og til info flyder det med reservedele hos diverse ophuggere til up så mon ikke man kunne finde en brugt motor til rimlige penge hvis uheldet er ude.

• #9   8. jun 2016 7000 over, så er man også en hat smiley

• #10   8. jun 2016 Johnny J

Det er jo ikke en defekt motor, hvis bilen bare er gået stå? Du får det til at lyde som om at motorerne går mekanisk i stykker.

• #11   8. jun 2016 Ja hvad fortæller det dig, den ene har kørt langt over service og den anden har selv været ved at skrue og derved fejlen er opstået..

• #12   8. jun 2016 tilfældet med de up! er at de kommer kørende og lige pludselig hoster bilen og bare går ud... smiley

• Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 329
    #13   8. jun 2016 Sjovt nok er der ingen problemer når man gør og holder service som forskrifterne siger.

• #15   8. jun 2016 Men hey de kører langt på literen og koster ikke ejerafgift smiley

7000 km over service burde ikke være et problem når vi ved hvad et service består af, så problemet er nok at bilen er blevet mishandlet.

• #17   8. jun 2016 Jeg tror ikke på at de 7000km over har haft indflydelse.
    Og jeg tror heller ikke at det et pga tæv. Den ene (ikke over service) fyr har kokset i det med montering af sit anlæg og filter har gnubbet over en ledning til indsprøjtning. Men andre har har sikringer der er sprunget og fejl der blot skal slettes i ECU.

Den anden ved stadig ikke hvad det er galt, men er overbevist om at der skal ny motor til. Og den 3. Høre vi ikke fra.

Min Aygo har fået masser af tæv i ny og næ, på ud i gearene og rundet 180kmt, så det burde ikke være fordi de "utaktede" 3 pattede ikke er solide nok.

• #18   8. jun 2016 Folk køre som idioter i Up/Aygo. Speederen i bund konstant.. Stakkels biler

• #19   8. jun 2016 af banen, af banen, her kommer bananen..
    tæver man ikke de små biler, så kommer de jo ingen vejne..
    Tro mig, jeg kører selv øko pis pot..
    Men de kan ta det..
    De har jo så få kræfter at de ikke kan brænde noget istykker i motor eller noget som helst smiley

• #20   8. jun 2016 Men skal man accelerere lige så hurtigt som den Audi a6 Quattro der holder ved siden af en.? Jeg har en del langsommere accelration nu end da jeg havde min Ibiza Cupra DSG til jeg fik min Yaris Hybrid. Jeg prøver ikke at pine min lille Yaris for at følge med en Mercedes. Men det har folk i Up/Aygo andre meninger om. Må være mega belastende at køre i en lille potte og tæve den hver gang man skal accelerere.

• #21   8. jun 2016 Den kan jo aldrig følge sådan en alligevel, men man er jo nødt til at flytte sig, for ikke at blive kørt over, eller skabe trafikprop..

• #22   8. jun 2016 Nej det kan du have ret i.. Det prøver folk hvert fald med næb og klør at overholde

• #23   8. jun 2016 Helt sikkert..
    Syntes nu det er utroligt at man stadig kan få andet end en parkeringsbøde i sådan en spand, men det er nok bare mig!
    Men havde de nu haft 50hk mere, så kan det være folk ikke tævede dem sådan, for så ville de jo rent faktisk flytte sig en lille smule, når man trådte lidt på speederen!

• #24   8. jun 2016 Er det ikke noget up kommer med en ny 1.0 TSI motor med100 eller 105 hk?? Med en chip til en 130 hk kunne den være ret sjov bybil

• DisConFlubberated
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator

Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.725
    #25   8. jun 2016 Ligefrem at tæve bilen for at accelerere lyder vildt. Man må vel bare acceptere at det er noget sløvt og sløjt lort man åbenbart har købt...

Men hvordan kan en sprunget sikring betyde en ødelagt motor? Eller misforstår jeg noget?

• #26   8. jun 2016 Jeg ved ikke med up..
    Men Renault kommer med en 110hk (vidst nok) twingo, med baghjulstræk, siger rygterne smiley
    Det kunne godt blive "spændene", men nu må vi se..

• #27   8. jun 2016 Johnny: Så det du siger er at Toyota er lort, og VW det kører bare, eller..? Byt selv om som det nu passer dig bedst..

• #28   8. jun 2016 Det er jo ikke engang løgn at de små biler får tæsk, prøv at køre 130 km/t på motorvejen og der kommer helt sikkert flere af de tumper og overhaler, man ved bare at den yder maks, føreren sidder også gerne med et par hvide ledninger til ørerne fordi radioen åbenbart er lort.
    En sjov detalje ved dem er at baglygterne skal være slukkede for at motoren ikke skal overbelastes og noget med miljøet, men den har en stor klimakompressor som godt lige må trække et par hk. smiley

• #29   9. jun 2016 jeg køre selv aygo til hverdag.. og jo den bliver da kørt lidt hårdt, men gør det aldrig som der bliver skrevet for at følge den store mercedes ved siden af eller lign. jeg gør ligesåmeget bare for at følge trafikke og komme det hurtigere op i fart.
    synes ikke det nødvendigt og give bilerne tæsk ved alm bykørsel kører jeg gerne til 3500 måske 4000 hvilket jo er langt fra 6800 som den vistnok tager i begrænseren

Men motorvejskørsel er de aldrig blevet bygget til.. der skal de have for at følge trafikken og hvis ikke trafikken flyder skal der typisk køres i 4 gear for at overhale evt lastbiler eller langsommere trafikanter.

• #30   9. jun 2016 Per S - Hvordan i alverden har du tolket det? Jeg skriver jo netop at jeg ikke tror på at VW trillingerne står stille pga defekt motor og at det må være andre årsager? Og så skriver jeg ellers bare at 3 cyl biler holder ganske fint, og så brugte jeg bare min egen som eksempel.

Men ellers - Nej jeg er sgu ikke VW fanboy. Men nu var det på ingen måde debatten (igen) skulle handle om mærke vs mærke. pssst Toyota er bedst smiley

• #31   9. jun 2016 DisCon - Bilen er fikset blot ved at skifte sikringen smiley ingen defekt motor smiley

• #32   10. jun 2016 Vores Avensis fra 13 (2,0 d4d) har kørt 100.000 over service og har nu kørt 130.000 uden problemer dog skriver den af og til noget med oliekvaliteten som selvfølgelig snart bør skiftes smiley
    Så tror næppe 7000 over gør nogle forskel

• #33   10. jun 2016 Ahva? Har du kørt 100.000km på den samme olie??

• #35   10. jun 2016 Gad jeg havde så mange penge så jeg også kunne være ligeglad med service. Men det har jeg ikke råd til

• Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

#36   10. jun 2016 Ja jeg siger det samme Benjamin c. Det simple og logiske er, at service er for at forhindre nedbrud. Kører man så over forskrifterne. Ja så koster det bare. Plain simple.

• #37   12. jun 2016 Fik lavet service de 2 første gange men har ikke fået det gjort det sidste halvandet år og nå det 100.000 siden, den trænger også snart til den store tur da bremseskiverne er godt kantet smiley

• #38   12. jun 2016 Nu er de andre jo ikke kørt over service interval, kun den ene.

Kasper J - 100.000 på samme olie, så er den snart dødsdømt. Og mon dog at du har kørt 100.000km på 1½ år smiley

• #39   12. jun 2016 Deromkring, vores 208 har kørt 42.000 siden oktober smiley

Men olien ser nu fin ud endnu selvom den nok er slidt

• #40   12. jun 2016 Nej hvor det er sygt at køre så langt på et olie skift så er det jo kun sod og vand. Skift heller en gang for meget end at køre motoren død. Jeg køre selv i en Golf2 1,6D og skifter olie samt filter hver 7500 km og det koster kun ca 200 kr.

• #41   12. jun 2016 Du kan ikke se om olien er ok, og olie der har kørt 100000km er nok det jeg ville kalde færdig, dit oliefilter er for længst holdt op med at virke til noget som helst, og dit luftfilter er tæt på værdiløst, der ud over er der nok en masse andre ting der efterhånden trænger til et lille eftersyn, hvis det da virkelig passer at du har kørt så langt uden service.

• #42   12. jun 2016 Luftfilteret får en gang med kompressoren af og til og den har fået ordnet A/C men ja bremse skiverne er der nogle dybe kanter på især bagved og den advare nogle gange om olien i displayet smiley Den kører og starter dog upåklageligt smiley

• #43   17. jun 2016 VW er bare indbegrebet af dårlig service smiley ........ Var lige nede og klage over AC på vores UP i sidste uge. Stort set ingen køling, når man kørte i byen. Mekanikeren gassede bilen op til 2200 omdr/min , og målte temperatuen. Den var så indenfor de den skulle være ved disse omdr. Han sagde bare, at de ikke kunne køle når de gik med under 2000 omdr./min. ???? ....... Nå , men så regnede jeg med det bare var det ? Men her i dag kom så en regning på 367 kr. .det var fordi det ikke kunne dækkes af garantien, nu når der ikke var fejl på bilen. !!!!! Den har kørt 9000, og er 6 mdr. gammel. Dælme go service smiley

.......kunne de ikke bare have sagt, at den generelt ikke kunne køle ved bykørsel, hvor man typisk kører under 2000 omdr. Det lugter langt væk af man bare lige skulle bonne en kunde. ....... Skodbil i bund og grund smiley

• DisConFlubberated

#44   17. jun 2016 Det lugter mere af at der ikke er nok kølemiddel på systemet...

• Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

#45   17. jun 2016 Ja lige nøjagtig.

• DisConFlubberated

#46   17. jun 2016 Som forhandleren ikke vil betale for at få fyldt op, eller fejlsøge ordentligt på. Det er en sølle service de yder

• #47   17. jun 2016 Ja, var også min tanke ! .... Men jo win win for VW. Ingen omkostninger, og $ fra kunden smiley

........ Men sidste ord er ikke sagt endnu. Jeg vil brokke mig indtil de æder regningen, og så er det sidste gang jeg køber VW.

......... Har de selvsamme erfaringer for år tilbage, da jeg havde nogle VW flere år i træk. Men det er åbenbart samme niveau stadigvæk smiley

• #48   17. jun 2016 Det giver ikke mening at kompressoren ikke kan køre under 2000rpm

Kan du ikke prøve at høre herinde om der er andre der kan nikke genkendende til det? 3 Cylinder motors Danmark:
    https://www.facebook.com/groups/283942661775542/?fref=ts

Hvis ikke så, ville jeg skrive et skriftlig reklamation, da de så er nødsaget til at handle på det. Istedet for bare at vifte dig af. Og evt kontakte FMD.

Hvis bilen virkelig er sat til ikke at starte kompressor under 2000RPM, så har de dog deres på det rette, og din regning står nok til betaling smiley

Kompressoren er virkelig ikke stor i Aygo trillingerne, men den køre da fint selv i tomgang.

• DisConFlubberated

#51   17. jun 2016 Hvis der ikke er kølemiddel nok på systemet, skal motoren køre højere omdrejninger for at få kompressoren til at køle. Det er der problemet højest sandsynligt er. Er der kølemiddel nok på, vil den kunne køle ved tomgang også.

• #52   17. jun 2016 Bare den elendige forklaring vi fik. Og sikker nok et eller andet galt. Den har også sagt mærkelige lyde når vi har tændt på AC knappen, og det fortalte vi også.

Ikke et et astronomisk beløb, men mere principielt, at der er så elendig service på dette mærke.

Kørte for et par uger siden 300 km i en Aygo, med ca. samme alder og km. Faktisk en noget bedre bil, på de fleste punkter. ( dog lige på nær en irriterende plæneklipper-motorlyd smiley smiley

• DisConFlubberated

#53   17. jun 2016 Den hvæser garanteret i varmeapparatet, når den kører under de 2000 rpm?

Kommentér på:
Up defekte motore

Annonce