{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Mikkel H
Mikkel H
Tilmeldt:
31. jan 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Valg af Batteri {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle i tekniske gutter derude, håber i kunne hjælpe mig

jeg har en hydraulik pumpe i sammenhæng med en sakselift, der skal bruge12v den trækker 160 Amp (1920W)

hvad skulle jeg foretrække
1 stk 170 ah batteri eller 3 stk 60 ah og så serieforbinde dem.

eller kan man nøjes med 1 60 ah batteri og så ville den kunne køre ca 20 konstant, selvom jeg slet ikke har brug for det,

eller har i nogle andre bud


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af Batteri
  • #1   9. jun 2016 Du skal nok ikke serieforbinde din batterier, så får du 36 volt, også holder din motor ikke længe smiley
    Parallelforbindelse i stedet smiley

    Om du køber det ene eller andet er nok hip som hap, dog vil den store nok være noget dyre, da 60 ah er ret almindeligt smiley
    Desuden vil pumpen vil heller ikke trække 160 amps undtagen ved maks last af liften smiley

    Men hvorfor ikke købe en AC motor?
    En kW motor fåes til ca samme pris som batterierne, også self lidt styring oveni, men stadig billgere set over årene smiley


  • Mikkel H
    Mikkel H Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   9. jun 2016 Hej kent du skal have tak for dit hurtigesvar,

    jo det kunne godt være jeg skulle Parallelforbinde dem i stedet for.

    det ligger sådan jeg jeg har købt et hydraulik kit hvor det hele var i men vil da lige kigge på det med AC motoren,

    men det måske ligefør jeg kunne nøges med 1-2 batterier, da jeg ikke skal bruge max kapacitet at pumpen skal kun løfte 300kilo men den tager 2,5t når den kører max.


  • #3   9. jun 2016 Du bestemmer selv om du vil parallel forbinde, men køb en ekstra motor smiley

    Hmm hvorfor ikke få den med 400 volt motor, når du alligevel skal have den som fast installation ?
    Eller skal den flyttes fra sted til sted ?

    Det må tiden jo vise, batteriet kan også sagtens afgive mere strøm end der står, men som med alt andet, forkorter det leve tiden.
    De store tal som stor på en batteri f.eks 720 cca er start ampere, hvilket kan afgives i nogen sekunder.
    Men det holder tingene ikke til I et minut, mens du køre en motorcykel i rette højde..


Kommentér på:
Valg af Batteri

Annonce