{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.160 visninger | Oprettet:

BMW E91 c-lås problem (guide til mulig løsning) :-) {{forumTopicSubject}}

Hey

Jeg ville blot lige dele en erfaring med folket. Jeg ved E91 og E61 har haft disse problemer, skal ikke sige om det er gældende for andre modeller.

Da jeg havde min E91, opstod der pludseligt et C-lås problem. Min fjernbetjening begyndte pludseligt kun at virke periodisk, for til sidst slet ikke at virke.

Det undrede mig lidt, da det ville være underligt hvis problemet var opstået pga dårlige nøgler, da de oplader selv. Og man kan ikke skifte batteriet i dem selv sådan lige, som man kunne på de gamle. Jeg undersøgte selvf også sikringer osv. for at være sikker på det ikke var en "simpel" fejl. C-låsen virkede fint når jeg brugte nøgle eller knappen i bilen, så min umiddelbare tanke var at fejlen måtte ligge i modtageren til fjernbetjeningen.

Jeg googlede det bedste jeg kunne og til sidst fandt jeg noget brugbart. Jeg fik læst mig frem til, at det muligvis kunne være en knækket ledning i bagklap eller fugt i Antenneforstærkeren som sidder i bagrudespoileren. Jeg kørte ud til en tekniker for st høre om han kendte til problemet, og det gjorde han, men prisen det ville koste at skifte var mere end hvad jeg lige synes jeg havde råd til at ofte på en lås.

Jeg kørte derfor sammen med en kammerat ud til hans værksted, og gik i gang. - vi startede med at skille bagklappen ad, og ganske rigtig, to ledninger til antenne forstærkeren var knækket over, så jeg gik næsten ud fra problemet lå der.

Så det endte med vi skiftede alle de 4 ledninger der sad i højre side af bilen + vi tjekkede alle dem i venstre side for skader. Jeg havde også antenneforstærkeren skilt ad, da jeg havde hørt om der kunne være fugt i den, men den var knas tør og havde ikke set skyggen af vand siden bilen forlod fabrikken.

Så efter en 3-4 timers arbejde havde vi fået skilt tingene ad, fundet den formodede fejl, skiftet de ødelagte ledninger og samlet det hele igen.

Det spændende kom så nu, jeg startede bilen, kørte den ud, og vupti... Centrallåsen virkede upåklageligt igen.

Så hvis man har samme problem er det her formentlig fejlen. - det skal siges, at har man dårligt radiosignal, skyldes det ikke antennen er dårlig men formentlig at ledningen også er knækket, for efter jeg havde skiftet ledningerne, virkede radioen upåklageligt alle steder, hvor før var der nemt skatten og dårligt signal.


/god dag til jer alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW E91 c-lås problem (guide til mulig løsning) :-)
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #1   16. jun 2016 Ja det er nok det mest kendte problem paa BMW's stc modeller over de sidste 20 aar,utroligt de ikke faar det loest.
    Opret dig som bruger paa de engelske eller amerikanske BMW forums,der er enormt meget hjaelp at hente smiley


  • #2   16. jun 2016 Nu har jeg løst det, og har ikke bilen mere... Var mere fordi da jeg søgte efter problemet synes jeg ikke lige der var et emne om det herinde. Og ret "simpelt" problem, men tager selvf lidt tid at lave selv, og ikke sikkert folk tør begive sig ud i det hvis de helt grønne.

  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #3   16. jun 2016 Du har helt ret,og synes det er fedt at du gider lave indlaegget,problemet med denne side er at der ikke er nogen der ser det efter en times tid.Desvaerre...

  • #4   16. jun 2016 Enig... Men Fuxx det var irriterende når man står med hænderne fulde, eller lige skal have ting ud inden man låser bilen osv smiley

    Men det lykkedes, og blev gjort ordenligt, hvilket er det vigtigste.


Kommentér på:
BMW E91 c-lås problem (guide til mulig løsning) :-)

Annonce