{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Multipla hjælp til skift af tandrem
  • #1   20. jun 2016 Skal den ikke bare stå på mærkerne?
    Jeg har da skiftet rem på den type motor et par gange og jeg har aldrig brugt låse værktøj.


  • #2   20. jun 2016 #1 OK - kan du finde/linke til et sted, hvor man kan se hvordan mærkerne skal stå? Det eneste jeg har kunnet finde er det med låsene fordi der ikke skulle være nogen mærker.

  • #3   20. jun 2016 Tjek evt google eller youtube, der er der en masse om det.

  • #4   20. jun 2016 Der er 2 mærker bag det lille dæksel mellem knastakslerne 2 mærker i bag dækslet og 2 malede tænder på knast hjulene kan være lidt svært at se. Og så er der et lille mærke på knasthjul ud for et andet på blok. Ellers så laver du bare 3 nye mærker selv men det er muligt at skifte den uden. De låse bruges kun hvis du har lindet knast hjulene

  • #5   21. jun 2016 Det er jo lidt svært at lave sine egne mærker, hvis man har en mistanke om at remmen er hoppet..... smiley

  • #6   18. jul 2016 Der var åbenbart skiftet tandrem før og lavet nogle mærker - så det var bare at mærke den gamle tandrem op vha. 1 mærke på begge sider af de gamle mærker (på den måde undgår man at komme i tvivl om mærket skal sidde på den ene eller anden side af mærket) - og så ligge tandremmene op ved siden af hinanden og så mærke dem op tilsvarende (Tippex-metoden).
    Den gamle tandrem virkede ellers sund og rask - og den var heller ikke hoppet i tandremmen - derimod var benzinpumpen tilsandet og leverede ikke nok fortryk - og det havde de ikke engang kunnet finde ud af hos Fiat.

    Tip: når man skal have benzinpumpen af, kan man lave et spc. værktøj til det af en gammel hestesko som saves midt over og sættes samme igen vha. en bolt og mørtrik, så man kan indstille den så den lige passer til ringen, der holder benzinpumpen på plads.
    Det kan være lidt svært at skille benzinpumpen af, så den kan blæses ordentlig ren, men med forsigtighed og en varmepistol, kan det godt lade sig gøre.


Kommentér på:
Multipla hjælp til skift af tandrem

Annonce