{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.372 visninger | Oprettet:

Skifte indsprøjtningsdyse, er kode nødvendig {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg spørger her da jeg har læst nogle meget forskellige meninger på nettet.
Skal ECU'en kodes når man skifter en indsprøjtningsdyse?
Bilen er en Renault Clio 1,5 dCi 80 hk.
Nogle skriver at det ikke er nødvendigt 90 % af gangene mens andre skriver at det altid skal gøres.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skifte indsprøjtningsdyse, er kode nødvendig
  • #2   10. jul 2016 Dem man kan kode. Skal kodes

  • #3   10. jul 2016 Kodning, gør at bilens ecu ved 100% hvor meget den skal regulere enten den ene eller den vej, på netop den dyse.... Noget bilens egenadaption vil finde ud af på sigt.....
    Jeg har i mine 19år som mekker, ikke til dato set en bil der ikk kunne starte uden en kodning.


  • #4   10. jul 2016 Den vil sikkert køre ok uden kodning, men det bør absolut gøres.

  • #6   11. jul 2016 Tak for svarene.
    Så må bilen hellere kodes når jeg har fået skiftet dysen. Jeg har et tester kabel + software til computer, så det bør vel være muligt at gøre selv.
    Er det korrekt forstået at bilen ikke tager skade af evt. at køre i kort tid uden at kode den?

    Holm
    Jeg er fra Aalborg.


  • #8   11. jul 2016 Jeg skiftede motor på en Fiat Punto 1.2 8v og lod indsugning med dyser mv sidde på - men så ville motoren ikke starte og jeg blev nødt til at genbruge det fra den gamle motor.

  • #9   11. jul 2016 Det har intet med dette at gøre. Det er en benzinmotor, der skal dyserne ikke kodes. Har den ikke villet starte er det fordi dyserne ikke er samme type smiley

  • #10   14. jul 2016 Nu har jeg så fået skiftet dysen på cylinder nr. 1 med en dyse jeg har købt over ebay fra en engelsk hugger.
    Bilen går nu kun på tre cylindere og melder "cylinder 1 misfire detected".

    Har jeg gjort noget forkert, er det et spørgsmål om kodning eller har jeg fået en defekt indsprøjtningsdyse?
    Jeg sidder lidt fast lige nu.


  • #12   15. jul 2016 Commonrail dyser er meget sarte. Var den pakket helt lufttæt? Ellers dur den i alt fald ikke smiley

  • #13   15. jul 2016 Dysen var rullet i bobleplast og pakket i lufttæt kuvert med plast inderside.

  • #14   15. jul 2016 Jesper
    Er det sandsynligt at det kun er et spørgsmål om kodning. Har du som mekaniker prøvet at en bil slet ikke kan genkende dysen?


  • #15   15. jul 2016 Læs 3# igen...

    Men du skriver ikke hvorfor du ville skifte dyse på cyl 1???

    Tændingsudsætter/misfire, kan jo også ske pga dårlig kompression. den nemme og billige løsning at fejlsøge på var at bytte rundt på dyse 1 og 2. Og se om problemet blir flyttet.

    Mener kun det er pug og citroen der er omvendt rækkefølge hvor cyl 1 er gearkassesiden, renault går jeg normalt i en laaaang bue uden om


  • #18   15. jul 2016 Johan p
    Jeg skiftede dyse pga. at dysen var utæt/lækkede for meget diesel i overløbet og bilen havde startproblemer samt for lavt fuel rail pressure ved høje omdrejninger. Selvom den pt. kun går på tre cylindre, starter den promte, så fejlen var dysen.

    Holm
    Jeg har ikke kodet den ind fordi den software der fulgte med til tester kablet ikke kan bruges til at kode den ind(jeg kan i hvert fald ikke). Jeg er lige nu på udkig efter noget software, der kan.


  • #20   15. jul 2016 Jeg har et kabel til pc (denne : http://www.ebay.co.uk/itm/111671878891?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT )
    og programmerne
    PCMSCAN og scanmaster ELM
    Jeg kan bare ikke finde noget sted i programmerne at kode den, på youtube ser det let ud i autocom


  • #21   15. jul 2016 Den kan kun læse/slette fejl og se data. Ingen kodning

  • #23   15. jul 2016 #22
    Tak for tilbudet, men bilen står på Holstebro egnen, så det er lidt lang en tur på 3 cylindre.


  • Torben S
    Torben S Tilmeldt:
    apr 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #25   8. apr 2018 Gad vide om der stadigvæk er nogen der læser med her.... Med hensyn til kodning af dyser - hvilken tester skal man så købe? Hvor mange kilo skal man smide i? Kan man få en tester der kan slå egr ventilen fra også så man kan køre uden bilen skal æde sit eget lort?

    Venligst Torben.


Kommentér på:
Skifte indsprøjtningsdyse, er kode nødvendig

Annonce