fejlkode p0300 chevrolet nubira {{forumTopicSubject}}
Hej alle , jeg har et problem med min nubira stationcar 1.8 fra '06 .
håber i gider tage jer til til at læse teksten igennem og komme med eventuelle løsninger på problemet ..
Den har for noget tid siden tændt motorlampen , og vist flere fejlkoder (P0420, P0107 og P0300)
Jeg har nu skiftet min map sensor + katalysatoren .. + en masse andet der alligevel skulle skiftes .
dog kan jeg ikke komme P0300 til livs , jeg har skiftet tændrørene da tændrøret i cylinder 3 (nummer 3 fra tandremmen) var revnet i keramikken , og tænkte at det var problemet , men den sætter stadig fejl .
jeg skiftede også ventildækselpakningen , da den var utæt så tændrørene stod under olie .
"problemet" er at den kun tænder ved motorvejskørsel 135-140km/t , men først efter jeg har kørt 15 kilometer cirka , dog først efter omkring 75 kilometer efter jeg havde skiftet tændrør og pakning .
jeg kan altså sagtens køre landevejskørsel og bykørsel uden den sætter fejl , og hvis jeg holder den på 110-120km/t tænder den heller ikke .
har prøvet at køre den lidt ud i gearene for at "rense" for sod , der sætter den heller ikke fejl .
det er ligesom om den mister al kraft og ikke kan tage gas , lige 5-10 sekunder , og så kører den igen , indtil den gør det igen 15-25 kilometer senere ..
mistænker lidt om det kan være tændingsbroen den er gal med ?
Jeg kører heller ikke så langt på literen , 9-10 km/l , ved normal kørsel .
Håber nogen kan hjælpe . På forhånd tak.
okt 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Biler: 6 Emner: 10 Svar: 105
feb 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Emner: 3 Svar: 6
Har lidt ala samme problem som. Du beskriver. Dog er mit problem kun ved igang sæt.
Har læst at det måske kunne være katten eller luft mængde måler.
Mvh Anders
aug 2009
Følger: 8 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 207 Svar: 511
Så tænker det måske hele tiden har været det der var problemet. (Da jeg fjernede tændrøret fra cylinderen tættest på gearkassen, og lyste ned med en lygte, lignede det at der var en der var gået amok med en kørner på stemplet. :S)
fejlkode p0300 chevrolet nubira