{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.220 visninger | Oprettet:

Er her en synsmand her på sitet? {{forumTopicSubject}}

Som jeg kan stille et spørgsmål ang. bremse rør ? smiley

Ved godt her er rigtige mange gode mekaniker/fritids mekanikere, men vil gerne være helt sikker, så søger en syns mand!

Da jeg har hørt at en del værksteder samt forhandlere som ikke vidste at dette var ulovligt!

Så skriv hvis du er en syns mand også forklare jeg nærmere! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er her en synsmand her på sitet?
  • #1   17. jul 2016 Mon ikke der er andre der kan svare på dit spørgsmål?
    Kan jeg ikke svare, så kan jeg da ringe til min kammerat der er synsmand smiley


  • #2   17. jul 2016 Jamen kan da prøve, ville nu bare hører det fra en syns mand! smiley

    Men det drejer sig om et værksted som har lavet noget rust bag i min bil under tanken, i den process blev de nød til at fikse bremserøret da det var tæret fuldstændigt, og de har så lavet det op til midten af bilen, også samlet det med en samling, er den samling lovlig ?

    Min fætters svigerfar, har lige lavet noget ligende, og blev afvist af synshallen, på trods af det var et komplet sæt fra ftz som jo burde være lovligt ? Hans mekaniker mente også det var lovligt, men bare ikke syns manden ? Det skulle være nogle nye regler som kom for en 3 måneder siden siger han ?


    profilbillede
  • #3   17. jul 2016 Hmm.... Er det et "jernrør" og et kobberrør der er samlet sådan?

  • #4   17. jul 2016 Det må kun være en samling hvis der er en samling i forvejen !

  • #5   17. jul 2016 Tror jeg, da den del de skiftede jo var rustet så meget at det ikke holdte til deres arbejde i området ?

  • #6   17. jul 2016 Jeg er ikke synsmand, men vil alligevel kloge mig smiley Det, jeg mener den kan kasseres på her er, hvis røret ikke er gjort fast, lignende samling ses på fler ældre biler originalt smiley

  • #7   17. jul 2016 Jeg tror at morten har fat i noget,.. Hele røret skulle ha været skiftet.

  • #8   17. jul 2016 Hm, ville da være pænt belastende! -.- Men har da så heldigvis kvitteringen for det arbejde værkstedet har udført, så hvis den bliver kasseret, så må de jo lave det om! smiley

  • #9   17. jul 2016 i dag må man lave en samling på de lange gående bremse rør

    har bilen en original samling eks oppe foran
    må må lave en mere men kun på de langs gående rør

    men før i tiden var det No Go
    og lave samlinger på bremserne

    man kan læse om det i detail forskrifter for motorkøretøjer

    på færdselsstyrelsen hjemmeside


  • #10   17. jul 2016 Hvis det er en original samling er det lovligt ellers ikke.

  • #11   17. jul 2016 samlingen er ikke original.. -.- Men kan allerede nu se hvor det bær hen smiley den ene halvdel ja, og den anden nej.. tror bare den ryger til syn! smiley

  • #13   17. jul 2016 #11 Ja jeg er ked af at jeg fik dig lokket til at komme med spørgsmålet da du jo lige nøjagtigt fik det ud af det du ikke ønskede smiley
    Jeg tror at der er synsmænd der går mere op i den slags end andre, men at det virker som det skal er der ingen tvivl om smiley
    Sprøjt en masse smadder henover og lad som ingenting smiley


  • #14   17. jul 2016 Altså så længe jeg har kvittering med 2 års garanti på deres arbejde går det nok, lader synsmanden se på det og vurdere det der fra! smiley Men ellers tak for jeres input.. Det er en jungle med alle de regler her hjemme.. -.-

  • #16   17. jul 2016 TT

    Skal det så forstås som at dette godt kunne gå hen og blive godkendt ? smiley Det er jo netop det langsgående rør, som så har fået en ny "ekstra" samling ?


  • #17   17. jul 2016 Kopieret fra vejledning om syn af køretøjer side 117:
    Bremserør

    ikke
    være
    tærede
    i
    en
    sådan
    grad,
    at
    godstykkelsen
    i
    det
    til
    -
    bageværende
    metal
    er
    målbart
    reduceret,
    og
    der

    ikke
    forekomme
    gru
    -
    betæringer,
    der
    ikke
    vil
    kunne
    fjernes
    ved
    en
    let
    slibning/afskrabning.
    Tærede
    bremserør

    ikke
    repareres,
    men
    skal
    udskiftes.
    I
    forbindelse
    med
    repa
    -
    ration/udskiftning

    der
    ikke
    etableres
    ekstra
    samlinger.
    Dog
    tillades
    etab
    -
    lering
    af
    en
    enkelt
    ekstra
    samling

    den
    /de
    langsgående
    rørføring
    (er)
    ,
    uanset
    om
    den
    fra
    køretøjsfabrikantens
    side
    er
    delt
    eller
    udelt.
    Tæthed
    af
    uoriginal
    sam
    -
    ling
    kontrolleres
    ved
    syn


  • #19   17. jul 2016 hm må lade syns manden om det! smiley

  • #20   17. jul 2016 Som det står skrevet på side 117.: Dog tillades etab - lering af en enkelt ekstrasamling på den /de langsgående rørførin (er) , uanset om den fra køretøjsfabrikantens side er delt eller udelt.

    Jeg ser det som lovligt smiley


  • #21   17. jul 2016 Jeg krydser fingre for det smiley

  • #22   17. jul 2016 Du må gerne lave en samling på de langsgående rør.
    Er synsmand smiley før i tiden måtte man ikke.


  • #23   17. jul 2016 Jeg takker for dit input og ser du selv ejer en e39 smiley

  • #24   17. jul 2016 Det var så lidt, ja den er desværre død og borte for 4 år siden smiley din står godt nok flot.

  • #25   17. jul 2016 Hej
    Tror ikke at "synsfolk" stiiler sig til rådighed her uden behørig betaling eller direkte henvendelse.
    Ser heller ikke henvendelser til Politifolk, dommere eller andre myndigheder her i dette private forum.
    Politikere kanske, men dette lalleglade folkefærd har lang sommerferie, så du må nøjes med od andre bedrevidender.
    MVH KP


  • #26   17. jul 2016 Jeg var i præsis det her for små 2 år siden

    Der må være 1 samling på et langs gående bremserør, ifølge min syns mand.


  • #27   17. jul 2016 Du må gerne lave en samling på langsgående bremserør. Men kun 1.

  • #30   18. jul 2016 Ja den er god nok man må også godt bruge skæreringe til at samle bremserør med.

  • #32   31. jul 2016 Lige til en info, så var den lovlig nok den samling! smiley

    profilbillede
  • Carsten S
    Carsten S Tilmeldt:
    sep 2016

    Svar: 42
    #33   25. maj Hej, er heller ikke synsmand, men har, for en uges tid siden, fået synet og godkendt min Audi A3 1,8 T fra 2000, hvor jeg havde lavet en simpel samling på det ene af de langsgående bremserør. Jeg vidste godt at det nu er lovligt at bruge skæreringe, men det gyser i mig bare at tænke på. I min verden skal der bruges støttebøsninger hvis man ønsker at bruge denne løsning, og bruger man støttebøsninger bliver det indvendige hul i røret også mindre. Den løsning jeg valgte at bruge er, som sagt, meget simpel. Jeg har brugt en original nippel og kravet røret med dobbeltkrave, og også en original omløber, men med almindelig konisk krave selvfølgelig. Så ser samlingen helt original ud, samtidig kunne den faktisk ha' været sådan fra fabrikken. Alt det andet "klams" kommer ikke til at sidde på min bil ! Håber at dette giver mening/kan bruges til noget. Det skal lige tilføjes at det er stålrør der er tale om her. Med kobber ville det være endnu nemmere.

Kommentér på:
Er her en synsmand her på sitet?

Annonce