{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.576 visninger | Oprettet:

Renault Scenic 1.9 DCI ingen trækkraft {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Renault scenic 1.9 dci som ikke kan trække i 1. og 2. gear der er ingen problemer i 3-4-5-6 gear og nogen gange kan den også i 2. gear

hvis man træder speeder ned i 1. og 2.gear og slipper speeder helt igen og så træder igen så trækker den som den skal.

har skiftet Turbo, MAF, MAP og blændet EGR af og intet har hjælpet

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Renault Scenic 1.9 DCI ingen trækkraft
  • #1   19. jul 2016 Melder garanteret fejl på egr og ladetryksføler, hvis du ikke har haft en tester på.
    På min gamle Laguna II, satte jeg en ekstra egrventil ved siden af motoren med stikket i.
    Den trak vildt fra 1200 omdr, dog monteret med chip.

• #2   19. jul 2016 der er ingen fejl på ladetryksføler men der er fejl på EGR men den er blændet af så burde vel ikke være et problem?

• #3   19. jul 2016 Hvis det er med Motorkode F9Q , kører den ikke optimalt med blændplade.
    Min have dog samme problemer engang. Det var defekt vacumpumpe.
    Har du udlæst livedata på tester under kørsel?

• #4   19. jul 2016 Ville også få målt vaccum de skulle gerne køre ordenlig med blindplade i til egr men den ville melde fejl på dem bor en 6 mm hul i pladen så melder den ikke fejl

• #6   19. jul 2016 Kan du beskrive det med ikke at trække. Trækker den f.eks ok op til 2000 omdr. hvorefter den flader ud eller hvordan.
    Mvh. Gert

• #7   20. jul 2016 den trækker overhovedet ikke i 1 og 2 gear køre ligesom om der intet turbo tryk er og kan også se på tester at ladetryk ventilen ikke regulere før man har sluppet speederen og træder igen så regulere den og bilen trækker som den skal, har prøvet en anden regulerings ventil også uden held.
    hvorfor er vakuumet der når jeg slipper speederen og giver gas igen, samt i 3-4-5-6 gear? burde jo være det samme som i 1og2 gear.
    pladen er der ingen hul i nej men er også først blevet monteret efter bilen begyndte og lave denne fejl så den er kun sat i for at udelukke det ikke var der problemet lagde.

Kommentér på:
Renault Scenic 1.9 DCI ingen trækkraft

Annonce