1.064 visninger
|
Oprettet:
Gevindundervogn {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
Sidder og kigger på fjedre og gevindundervogne.
Hvad er fordele og ulemper ved en gevindundervogn?
Fjedre har jeg kig på H&R.
Gevind har jeg lidt kig på denne:
https://www.astina.dk/undervogn/vw-touran-1t-gevindundervogn-fk-street-p-112876.html?cPath=48_797_1159
Er den god? Ifht. billige undervogne, eller?
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.560
Fordelen ved en gevindundervogn er at du kan justere højden på bilen trinløst, det betyder at du kan justere den ned så skærmene lige præcist ikke rører hjul eller andet. På gevindundervogne kan du tillige også justere hårdheden på dæmperne. Denne funktion mangler dog oftest når der er tale om virkelig billig-undervogne som eks FK, TA, JOM osv.
Konventionel sænkning med et fjedersæt som det H&R sæt du har kig på sænker bilen de mm som fjedrene sænker. Køber du 40mm sænk ja så bliver bilen 40mm lavere. Du kan ved sænkning fra 0-40mm oftest beholde dine originale dæmpere i bilen. Sænkningsfjedre er som regel også lidt hårdere end de originale fjedre og det kan mærkes ved at bilen bliver mere retningsstabil, den bliver mindre følsom ved sidevind og mærkes generelt mere sporty.
Hvis dit budget er nogle få 1000 kroner anbefaler jeg på det kraftigste at investere i nogle gode fjedre.
Skal du have en gevindundervogn der bare er lidt værd vil jeg foreslå en Vogtland gevindundervogn, de starter typisk ved 5-6.000kr. Ellers laver H&R, SPAX, AVO osv muligvis også rigtig fine gevindundervogne til din bil, og i det højere segment finder vi mærker som Bilstein, TEIN osv.
Gevindundervogn