{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.813 visninger | Oprettet:

206 vil ikke starte efter ny kat {{forumTopicSubject}}

Hej derude

Jeg er kommet i den uheldige situation at jeg havde været til syn med min 206'er, og skal til omsyn grundet nogle småting, men den ene af tingene var utæthed på røret fra katalysatoren nede ved flangen, jeg valgte så at kigge omkring efter en ny, men syntes at 2000+ kr. var lige i overkanten i forhold til budget, fandt en brugt hos den nærmeste hugger som er i meget bedre stand, vi fik den skiftet, men nu er problemet at nu vil bilen ikke starte, og motorlampen lyser in instrumentbrættet, hvad kan der være galt der?

Har søgt rundt på diverse hjemmesider og forumer, og har prøvet alt det jeg lige kunne finde, men intet har hjulpet, bilen fungerede uden problemer inden skift.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  206 vil ikke starte efter ny kat
  • Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #1   30. jul 2016 Den brugte er nok faldet sammen indvendig

• #2   30. jul 2016 Hvordan finder man lige ud af det? for da jeg købte den, så det gitterværk der nu sidder i den ikke ud til at have fået noget skade eller lign.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #3   30. jul 2016 Du tager udstødningen af lige efter kat, prøv så at starte den
    Der skulle nu være støre mulighed for at starte den

• #4   30. jul 2016 Tørner motoren rundt og vil ikke starte ? Eller sker der intet når du drejer nøglen

• #5   30. jul 2016 Motoren tørner rundt, det er bare som om den ikke vil lave ordentlig tænding, hvilket virker underligt da jeg ikke har været i nærheden af tændingen under skift af kat, kan det være noget lamdasensor der stået af?

• #6   30. jul 2016 Og du har tjekket at du ikke har hivet nogle ledninger over foran på motoren ?

• #7   30. jul 2016 Der var en enkelt som gerne skulle være fikset igen, men kan da godt være en mulighed at det ikke er lavet ordentligt nok

• #8   31. jul 2016 Skru katten af igen og prøv at start. slår den igang er katten stoppet.

• #9   31. jul 2016 Kan du høre om benzin pumpen kører?

• #11   31. jul 2016 Hej.
    Hvis det er lige som på 306, sidder der 2 stelledninger boltet fast samme sted på koblingshus ovenpå. Den tykke trækker starter og den lidt tyndere går til motorstyring. Prøv at tage fat i dem og se om de er mørnet. Jeg har været ude for samme fejl som den du beskriver her og det var det tynde kabel der var mørnet i stykker. Nemt og billigt at tjekke.
    Mvh. Gert

• #12   31. jul 2016 Man kan vel teste om katten er stoppet ved at puste luft igennem den ene og den anden vej, og begge lambdasonder er intakt i forhold til ledninger, dette har jeg tjekket op på, men kan sådan en gå i stykker ved et skift, evt. ved et mindre bump eller hårdt ryk grundet hård fastspænding?

Hvor meget kan stelkabel spille ind i det her problem når man ikke har været i nærheden af dette?

• #13   31. jul 2016 Din " dødmands knap" er nok blevet aktiveret smiley har selv prøvet det tryk på den og bilen starter igen. Hvis de er dårlige kan det være nok bare og køre over en hul i vejen så dør moteren ??

• #14   31. jul 2016 Den er endnu ikke død ved at køre over et hul heldigvis, men dødmands knappen er det er sådan en rød en på størrelse med en 2 kr ca.? Og hvor skulle den være henne sådan ca. kan ikke mindes at have set den selv

• #17   31. jul 2016 Hvor meget kan stelkabel spille ind i det her problem når man ikke har været i nærheden af dette?

Er det ikke bare at kigge, så kan du bagefter tænke over hvordan det kan ske. smiley

• #18   31. jul 2016 Kan du da have ret i Gert, må lige kigge på det

• #19   31. jul 2016 Har kigget efter den nævnte dødmandsknap, men er på mystisk vis ikke at finde i motorrum smiley

• #21   31. jul 2016 Det sted du havde markeret på dit billede er også markeret her, skal siges jeg har intet gjort i motorrummet efter køb af bilen foruden den nye kat som jeg har skiftet

profilbillede
  • #23   31. jul 2016 Nogle modeller har ikke knappen

• #25   31. jul 2016 Og som jeg sagde er den tipnings knap ikke i alle biler

• #27   31. jul 2016 Ja de blev monteret i en årrække og efter en hvis årgang fik bilerne nyt central elektronik hvor den knap blev fjernet..

• #29   31. jul 2016 Og dom jeg ser er alle dine biler med det gamle elektronik.. Hans bil er sikkert fra 2002-3 hvor der kom com2000 system i med bsi computer..

• #30   31. jul 2016 Min bil er fra 5 måned 02, så det er den med boardcomputer også istedet for uret i instrument brættet, men hvis ikke det er den der skyld i det, hvad kan det så være? får at vide at det muligvis er lambdasonde der nok er stået af i forhold til skift, hvilket også ville passe bedst da det er det eneste udover selve kat der blevet rodet med

• #31   1. aug 2016 Har nu kigget på stelforbindelse som Gert nævnte, og ingen problemer der, prøvet at låne en OBD scanner, og ingen fejlkoder der heller, har fået at vide at det nok højst sandsynlig er en lambdasonde der er stået af, men burde sådan en scanner ikke komme frem og melde fejl på dette?

• #33   1. aug 2016 Har prøvet lidt af hvert nu, og den vil stadigvæk ikke starte, og kommer ikke med nogle fejlkoder eller noget andet end at motorlampen lyser, har ikke prøvet at tjekke op på benzin pumpen, men har ikke været i nærheden af denne og virkede fint inden skift af kat, er den næste løsning måske forbi et ordentligt værksted i stedet? For det virker meget underligt

• #35   1. aug 2016 bilen vil stadig kunne starte selvom kat et stoppet helt til og selvom lambdasonden ikke virker. det er noget mere basalt du skal kigge efter.

benzinpumpe og relæ til pumpe/ motorstyring.

• #36   1. aug 2016 Benzin pumpen er og kontrolleret, og den virker, der er tryk på til dyser også, men den vil da også melde på en OBD scanner hvis relæ til motorstyring er gået ville den ikke?

• #37   1. aug 2016 Fejlen eller fejlene er muligvis fundet nu, fik efter et stykke tid 2 fejlkoder ud af OBD scanner, nogen der kender noget til dem?

profilbillede
  • #40   1. aug 2016 Havde selv søgt og fundet frem til begge ting, ville dog høre om andre havde haft lignende, i første omgang prøver jeg at skifte lambda og se om det hjælper, derefter ny MAP sensor også

• #41   1. aug 2016 bilen vil stadig kunne starte selvom kat et stoppet helt til og selvom lambdasonden ikke virker.
    Jeg ville nok gøre det omvendt, da din bil slet ikke vil starte. Evt. tag mapsensor ud og se om den er sovset til eller stik irret.
    Mvh. Gert

• #42   1. aug 2016 Vi har haft map sensor ude og renset og selv derefter ville den ikke starte

• Poul D
    Poul D Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 1
    #43   2. aug 2016 Hej med jer
    Om lambda sonden virker eller ej, har ingen betydning for start af motoren. Den virker alligevel først efter ca.60 sek. efter start.
    Når den nu laver fejl på map sensoren, tror jeg mere på en ledning til der har taget skade.
    Hvis den ny brugte cat er helt stoppet, kan den heller ikke starte. Prøv at afmonter den forreste lambdasonde, det hul der kommer, er nok til at den kan starte og gå i tomgang.

• #44   2. aug 2016 Har nu fået bilen til at starte, det viste sig at være ledningen som nævnt i #6 & 7, som ikke var samlet ordentligt, dog lyser motorlampen stadig, og kommer med P0141 fejlkoden og en anden som jeg umiddelbart ikke kan huske lige nu, men det var angående krumtappen som fik urealistisk signal, kan dette skyldes falsk luft mellem mani og kat? En af skruerne til spænde kat fast med knækkede da den gamle kat blev pillet af.

• #45   2. aug 2016 Det var da godt du fik den startet. P0141 kommer sikkert pga. falsk luft som du selv skriver, hvis du ikke har erstattet den knækkede bolt med en ny. Det vil forvirre den bagerste lambdasonde. Den anden fejl kan skyldes dårlig forbindelse til krumtap sensor.

• #46   3. aug 2016 Har du prøvet at pille den ny kat af eller bare afmonteret lampesonde lige før katten har haft en 106 som slet ikk kunne starte pga katte var faldet sammen vh NP

• #47   4. aug 2016 Så kører bilen 100% igen, fik fat i nogle manifold skruer som jeg fik sat i og derved tæt samling mellem manifold og kat, hvilket var det der gjorde at den slog ud på forurening, derudover nulstillede jeg alle fejlkoder, og nu spinder den som en mis, tusind tak for hjælpen gutter.

Kommentér på:
206 vil ikke starte efter ny kat

Annonce