{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

bmw e36 318 fra 93 {{forumTopicSubject}}

hey bg har sådan en e36 bandit (318) som jeg har hentet i går men den har et lille problem den ebber ud ved 170km/t hvilket jeg ikke synes er nok af sådan en bandit og når den så når de 170 lyder det lidt som om den går på begrænseren bare lidt lavere en lyd og ikke så træls at høre på altaå det er som om der er noget der nærmest bremser den som om man skulle tro den var droslet ned
og efter omdrejnings tælleren køre den med 4500 omdrejninger ca og begrænsningen skulle gerne komme omkring de 6 kan virkelig ikke forstå hvorfor den ikke kan køre hurtigerer selv min gamle polo classic fra 97 med 75 heste kunne køre mere (har lige haft en vtec der så kun kunne køre 190 så 170 føles på en måde langsomt) håber der er nogen der kender noget til et lignende problem eller ved hvordan det kan blive fixet ps har intet brian pral filter på den så det ikke det der snupper toppen


tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw e36 318 fra 93
  • #1   6. aug 2016 Du er 19 år gammel. Har allerede totalskadet 1 bil.....tror du ikke bare du skulle få noget chauffør erfaring før du kører rundt i en møg gammel æske med 170-190 km/t?

  • #2   6. aug 2016 haha du skulle måske spørger hvorfor min bil blev totalt skadet griner blev kørt ind i mens jeg var pakeret har ikke en eneste skade på en eneste af mine sidste 6 biler og har ikke kørt galt og for det andet kan du være pisse ligeglad spørger ikke om far råd fra jer men om i ved noget om hvad det kan være

  • #4   6. aug 2016 ja ja det er rigeligt men mener bare den burde kunne køre stækerer siger ikke jeg lægger med 170 rundt i alle byer eller på motorvej men er temmelig sikker på jeg ikke er den eneste der gerne vil se hvad ens nye bil kan køre, køre altid efter lovens regler bortset fra når jeg skal teste min kommende bil

    og da det ikke er normalt at bilen siger den lyd og at det føles som om man slipper gassen


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #5   6. aug 2016 318i har aldrig været en hurtig bil, og hvis den samtidig har store 17-19" fælge i støbejern monteret, så er der bare ikke mere at give af smiley

  • #6   6. aug 2016 Den burde jo nok lige runde 200 på klokken , så ja noget må der være galt , medmindre den kører rundt på nogle kæmpe sutter .

  • #7   6. aug 2016 den køre på de originale 15 bmw fælge med ja kan sku ikke huske hvad dæk str hedder men skulle gerne være de "rigtige"

  • #8   6. aug 2016 og nej ved godt det ikke er direkte en hurtig bil men kender flere der har haft nogle magen til der kunne ramme de 190-200

  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #9   6. aug 2016 Så må du ned og tjekke om den har fået et andet bagtøj monteret.. Det kan også være pga 320i model er kommet på dernede.. Den er gearet anderledes, så måske det + en halv træt motor er nok til at den ikke kan trække mere ud af sig

  • #11   6. aug 2016 rj:
    ja tænker også der er noget galt og den her har "kun" kørt 204.xxx så det kunne jo være meget mere

    piraten: hvordan kan jeg se om det er 2.0 måske et dumt spørgsmål men ja


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.588
    #12   6. aug 2016 Der burde sidde en lille metal plade boltet fast på bagtøjet, der står 3 tal, det er geaeringen.. Jeg kan ikke helt huske hvordan de skal være, men mener at 318 kører med 4,10 og 320 er nede omkring 3,73.. Men det kan slåes op smiley

    Men går motoren ellers fint?
    Ingen rul i tomgang, eller underlige punkter på vejen op til 130?


  • #13   6. aug 2016 piraten: altså når den er kold går den lidt op og ned i tom gang men det er kun når man lige starter den ellers er der intet og trække godt nok der op af

  • #15   6. aug 2016 Christian: hvor er du fra? Har selv haft en 316, som blev solgt for ikke så lang tid siden, så kigger da gerne hurtigt på den hvis det er? Har rimelig godt styr på de E36'er. Ellers har jeg også så jeg kan sætte computeren på og læse fejl ud

  • #16   6. aug 2016 rj:
    okay 1000 tak det vil jeg få gjirt her i løbet af næste uge så må jeg se om det er noget at det


  • #17   6. aug 2016 bor i ryomgård tæt ved grenå hvis det siger dig noget

  • #18   6. aug 2016 Ja okay, jeg er i Aalborg så der er jo lige et stykke.

    Men fuldt service, med nyt luftfilter, olie og filter, tændrør og strømfordelerdæksel, hvis det er M40 motor du har. Er det M43 har den ikke. Kablerne behøver du ikke og skifte, de er desuden ret dyre til sådan en, og går ikke lige "til" som sådan smiley


  • #19   6. aug 2016 lidt synd hentede den i aalborg igår skulle næsten have kendt problemet noget før så havde været smart nok smiley

  • #20   6. aug 2016 Hvis du presser sådan en gammel slæde af en 318 så hårdt og hvis km er rigtige så begynder du og få nogle ret hårde slidtage problemer på den. Et godt råd for en is og is bagtøj det der 318 er kun for folk der cruiser smiley alt hård kørsel dræber dem i dag smiley

  • #21   7. aug 2016 som jeg også skrev tidligere er det ikke normal kørsel for mig køre altid efter lovens regler
    ser det som en fejl i bilen og hvis det er en ting der kan laves skal det laves nægter at køre rundt i en bil der ikke er iorden


  • #22   7. aug 2016 Hold hold du skal ikke bilde mig ind du køre efter lovens regler det noget ævl. Jeg prøver bare og forklare dig at en 318 ikke kan tåle tæv på nogen måder har makket i E30-E36-E46 de sidste 8 år vil bare være flink smiley

  • #23   7. aug 2016 siger heller ikke det er problem du siger det ved godt de gamle banditter ikke kan holde til ræs osv men det med at jeg køre efter lovens regler det passer sku har jeg selvfølgelig ikke gjort altid men siden ham tumpen kørte ind i mig på vej ud af en parkeringsplads har jeg kørt lovligt fordi jeg ikke vil gøre det samme som han gjorde mod mig (varig skade i ryggen) smiley

  • #24   7. aug 2016 Er det en sedan og hvad farve ?

  • #25   7. aug 2016 altså min e36 er sort og grøn og det er en sedan ja

  • #26   7. aug 2016 Okay havde en for et par år siden der havde samme problem. Den var bordeaux rød, den startede med det ved 145km/t ved varm motor når den var kold var der ikke noget. Hvad ved tomgang drift varm kan den gå over 4500 omdr


  • #27   7. aug 2016 det tror jeg faktisk ikke den kan så ikke på speedo men den gjorde det også i neutral i hvertfalde

  • #28   7. aug 2016 Krumtaps føler er mit bud

  • #29   7. aug 2016 ja okay må have en tester på den og se hvad den siger men er den besværlig at skifte på en e36

  • #30   10. aug 2016 Gu fanden kan de da holde til at få lidt tæsk, hvis man gør det med måde. Knalder man den i begrænseren 2min efter bilen er startet, holder den selvfølgelig ikke - det er sku kun elmotorere der kan klare det.

    Jeg har selv haft en E36 316i og har nu en E46 325i. Begge biler bliver kørt pænt, men får sku også klø en gang imellem. Har endnu ikke oplevet noget gå til pga den slags kørsel. Det skulle da lige være et sæt bremseklodser, men så lærte jeg at de billige faktisk var billige af en grund smiley

    Og går der endelig noget i stykker er en E36 mega billig i dele alligevel. Den er gammel, ting vil gå i stykker. Men lige de M40-M43 motorer kører nemt 400.000 hvis man ikke kører med hovedet et vist sted, og sørger for at holde serviceintervallerne smiley


  • #31   10. aug 2016 Min gamle vinter/kortturs knuser e36 320i coupe fra 94, som jeg har ejet siden 06 og kørt 300000 km i, må være UMULIG at dræbe , jeg har kørt den SERIØST varm flere gange sidste vinter da køleren var utæt, en af gangene var den så varm den gik ud, og ikke ville starte igen før en 40-45 min efter , så tog jeg mig sammen og fik skiftet køleren, siden da har den bare kørt uden problemer , og den får MAX stryg HVER vinter, den er rimelig spass med lsd på, den får skiftet olie ved ca 50-70000 km, den bruger en smule olie dog , så det jo olieskifte i sig selv haha smiley (ca 0.5 liter pr 15000 km bliver der smidt på den)

    og må igen igen lige nævne den kører med koblingen den blev født med, efter 413000 km ..


  • #32   30. dec 2016 I med en 318is motor så er den lige så hurtig som en 320i og den kan chippes til ca 155hk så går de ret godt de små is motore

Kommentér på:
bmw e36 318 fra 93

Annonce