{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.685 visninger | Oprettet:

Justering af håndbremse Passat 3BG {{forumTopicSubject}}

Hey gutter og gutinder..

Er der nogen der har prøvet at justere håndbremse på en passat 3bg?
Jeg har lige skiftet kaliber og skiver og klodser bag men håndbremsen går meget højt op.. og der er ingen 6mm møtrik man kan justere på i midterkonsollen..

På forhånd tak.

VH Simon

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Justering af håndbremse Passat 3BG
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   17. aug 2016 Man justere ikke i kabinen, men på kaliberen..
    Alt andet er fusk

• #2   17. aug 2016 jamen hvor gør man så det henne??
    og nej skriver at jeg ikke kan justere den i kabinen..

• #4   17. aug 2016 arh nu er du lidt på sidespor.. en 3bg fra 2005 har ikke elektronisk håndbremse og har aldrig hørt om man skal dreje på stemplet for at justere en håndbremse.. enten er der en 6 mm møtrik i kabinen eller en skrue i kaliberen.. men kan ikke finde nogen af delene i min..

• Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #5   17. aug 2016 Hov, fik lige lavet kuk i min browser..

Men som jeg skrev, jeg var ikke sikker på om det allerede sad elektronisk på dem, eller om det først kom på de nyere modeller..

Hvis kablet er løst, så kan du stramme det op, men det er ikke på det man justere "styrken" Det er kun til at justere for evt slid af kablet

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #6   17. aug 2016 håndbremsearmen på kaliberen, den presser du i bund med hånden, og så skubber du den helt tilbage igen.
    Og det gør du så flere gange, så skulle håndbremsen bremse ved første klik

• #7   17. aug 2016 Du skal sørge for armene er helt tilbage på Caliperen. Når den er det, og håndbremsen stadig er for slap, kan du justere kablet, skruen sidder så vidt jeg husker helt tilbage ved kardantunnelen i kabinen, men du må ikke justere mere end at håbdbremsearmen på Caliperen stadig er tilbage mod stop.

• #8   17. aug 2016 6#
    Det du beskriver der gør ikke andet end hvad der sker når du pumper stemplet ud.

• #9   17. aug 2016 Jesper!

jamen der er ikke en justeringsskrue på min. har lige haft kardantunnelen uden og kablerne går bare ud af bunden.. så er på barbund..
    Derfor jeg søger råd hos andre..

• #10   17. aug 2016 Så husker jeg forkert, så er det nok på modellen ældre. Men der er ingen biler hvor du ikke kan justere det.

Fandt dette til dig.

profilbillede
  • #11   17. aug 2016 cool..tak jesper smiley
    vil jeg se om jeg kan finde ud af næste gang jeg kommer på lift smiley
    tak for jeres inputs gutter..

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#12   17. aug 2016 #8
    Håndbremsen skruer stemplet ud, det gør så at stemplet får en mindre vandring ved tryk på fodbremsen og efterfølgende på håndbremsen også.
    Men det kan selvfølgelig godt være anderledes på en Passat, end det er på andre biler. smiley

• #13   17. aug 2016 Det virker som på alle andre biler.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

#14   17. aug 2016 Det er hvad jeg har gjort mig af erfaringer, ved udskiftning af bremser

• #15   17. aug 2016 Udstødningen skal løsnes, justeringen sidder oppe over varmepladen i kardantunellen.

• #16   17. aug 2016 cool.. kigger på det og vender tilbage når jeg har fået kigget på det..

• #17   17. aug 2016 træd fodbremsen ned og træk håndbremsen et antal gange mens du holder fodbremsen nede, så skulle den gerne justere sig selv.
    Mvh. Gert

• #18   18. aug 2016 Det gør den heller ikke Gert H..

• #19   19. aug 2016 Ok. Så må du jo stramme kabel som det beskrives i #15. Der må være lidt forskel på dine gamle og nye kalibre siden den forskel opstår. Mvh. Gert

• #20   19. aug 2016 I know.. har bare ikke lige fået det gjort..

• #21   9. sep 2016 lige en update på håndbremse opstramningen:)

Der var en justeringsanordning under varmeskoldet i kardantunnelen..
    Så nu spiller det bare smiley

tak til folk for deres hjælpen..

• Bent M
    Bent M Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #22   30. maj 2020 Jeg har eksakt samme problem som beskrevet, på min Passat 3B fra slut 96`. Bremserne har fungeret fint før skift af skiver og klodser bag, men nu kan man trække håndbremsearmen HELT tilbage hvor bilen dog bremser som de nu kan med håndbremsen. Har ikke tal på hvor mange klik, men det er mange. Jeg har kørt flere ture i håb om at x antal bremsninger i første omgang kun med fodpedal og efterfølgende en masse aktiveringer af håndbremsen vill løse problemet eller evt de rystelser der kom, hvis noget måske lige skulle aktiveres ved rystelser.
    Lortet virker sq stadig ikke og eneste forslag fra en mekaniker var: skift kalibrene. Men de koster, så jeg vil sq lige prøve at høre om nogen har et fagligt velfunderet fif til at få det til at spille igen.
    Forslag med justering af selve kablet, lyder ikke rigtig når bilen har selvjusterende bremser.

• #23   30. maj 2020 Husk at træde fodbremsen ned mens du aktivere håndbremsen et antal gange.
    Mvh. Gert

• Bent M
    Bent M Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #24   2. jun 2020 det du foreslå har aldrig været nødvendigt før, men før jeg skrev indlægget prøvede jeg faktisk også dette. Jeg tror jeg har prøvet alle mulige kombinationsmuligheder.
    Men nu prøver jeg lige én gang til at skille lortet af, køre stemplerne HELT ind, og evt rykke med bremsearmene direkte med en 13´er nøgle.
    Hvis ikke det virker er jeg udgået for idéer.
    men i øvrigt har jeg hørt at de nye regller der kom for ca 2 år siden rent faktisk har slækket kravene væsentligt, så du godt ka køre til syn og få den godkendt selvom bremsen skal op i fx 13nde hak, bare den kan bremse...og det kan den faktisk.... smiley

Kommentér på:
Justering af håndbremse Passat 3BG

Annonce