{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
716 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg økonomisk bedst? {{forumTopicSubject}}

Hej BG. Har i morges lagt en post ud med min bil er skadet... Men ved ikke helt om reperation er den bedste løsning. Det skal siges at bilen i noget tid har været til salg

Hvad kan økonomisk bedst betale sig...
- Få den resterende afgift tilbage, splitte den ad og sælge den i stumper (har mange gode motor dele på)
- Sælge bilen billgt til én der gidder restorere den
- Få den repereret og satse på at få en høj pris for den (ca 20.000)

Bilen er som fremgår i min profil : Seat Leon 1,8T 2002

Undskylder hvis dette antaget som en dobbeltpost

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad gør jeg økonomisk bedst?
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator

Følger: 22 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.626
    #1   19. aug 2016 Hvilken afgift?
    Grønafgift, for det kan da ikke være mange bas kroner der er tale om der..
    Men nogen gange skal man bare vide i det sure æble, og så æde det tab der er ved sådan en ulykke smiley

Men til en bil i den klasse, så vil det aldrig kunne betale sig at bygge op igen, slet ikke hvis det kun er for at sælge.. Så hellere sælge som den er mere eller mindre, og lade en anden hygge sig med den.. Der er jo nogen der køber den type biler, bygger den op hjemme i garagen, og sælger den igen med et par tusinde eller 5 i overskud smiley

• #2   19. aug 2016 Har lige betalt grøn afgift, så der er 2.500 at hente... Men at sælge den i stumper en nok det bedste så?

• #3   19. aug 2016 Det kan sgu ikke være så forfærdelig dyrt at bygge op igen, en kofanger ved en hugger du kan måske være heldig at finde en i samme farve, ellers koster det jo ikke det store at få en forkofanger lakket hvis du selv skiller den ad osv. Vil sgu mene du kan lave den til en forholdsvis lille pris, 5000 maks 10000

• Bjerggaards

#4   19. aug 2016 Stumper eller hel..
    Det tager tid at skille en bil, så hvis du har tiden, og gider vente mange mdr på at alle pengene er inde, så kan du dele den op.
    Det vil sikkert give mere, men det vil tage længere tid at få ordnet, og kræve mere arbejde

• #5   19. aug 2016 Mange måneder? Synes nu lidt du overdriver nu, hvis man har råd til at smide de stumper i, som er i den seat, så har man da også penge til at kunne smide 10.000 i rep. Og hvis man har delene kan det da laves på en eftermiddag, med lidt god vilje.

• #6   19. aug 2016 Bilen er købt med hele tuningsopsætningen... Men kan se alene kofanger køler og airconditionkøler løber op i 4.000kr. Hvad udretning, lakering og montage så koster er så det store spørgesmål

• #7   19. aug 2016 Ja men det er vel altsammen nyt, det burde da være muligt at finde en med en røv skade, hvor du kan tage dele fra.

• #8   19. aug 2016 True, men tror sq ikke det lige er til at fixe... Desværre... Mangler også lidt et sted at få det gjort efter som min tidligere mekanikker ikke længere har mulighed for at arbejde på den

• #9   19. aug 2016 Smid evt. Billede op så man kan se hvor slemt det er.
    Det kræver jo også lidt at man har know how, tid, og ikke mindst et sted man kan lave det smiley

• #10   19. aug 2016 Har kun tid smiley

Skal tilbage til bilen i eftermiddag med noget værktøj, så smide jeg lige nogle billeder smiley

• #12   19. aug 2016 Hvis det ikke kan svare sig at reparere bilen, så kan du trække afgiften ud af den (hvis der altså er noget tilbage). Hugge den op i stumper som du kan sælge, og skære resten i stykker og smide i jerncontaineren på den lokale genbrugsplads.

• #13   19. aug 2016 12# har du et skud på hvad den kunne være værd i stumper?... Bare et gæt... Ved motoren er en en god sjat værd da den er i prima stand og ikke er beskadiget samt bremser er total udskiftet hele vejen rundt til Cupra setup.

• #14   19. aug 2016 Kan se de ikke står til ret meget, ca 30.000.- i fin stand. Så er der nok ikke noget afgift at hente hjem da staten beholder de første 6.000.- kr. Men det kan da være du kan få 10.000 tilbage i afgift.

Aner ikke hvad stumper til en SEAT kan koste, men du har jo stort set alt, hele kabinen, døre, bagsmæk, fælge, motor, gear osv. Mon ikke det kan indbringe en 10kg også ?

Problemet med at hugge en bil op i stumper for at sælge dem er at det tager lang tid før man har solgt det hele. Så du kan roligt regne med det tager 6 måneder før du har tjent de penge på den du kan, + en helvedes masse arbejde.

• #15   19. aug 2016 Det er en skam at hugge den op.
    Kom med nogle billeder og en god pris i hurtig handel, hvis du vil af med den smiley

• #16   19. aug 2016 Ellers hvis du er hurtig, kan du kontakte ham her og snuppe delene fra den forbandet Toledo - så er du kørende igen smiley
    http://www.bilgalleri.dk/seat-toledo-vr5-i-dele/id-2120131

• #17   19. aug 2016 Jamen hans er jo en Leon?

• #18   19. aug 2016 Kører de ikke med samme front?

• RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.709
    #19   19. aug 2016 Jeg troede at en bil skal til syn for at faa afgiften tilbage ?

• Bjerggaards

#20   19. aug 2016 Skal den også, og man skal også have sig en køber fra udlandet, så de ved at bilen bliver eksporteret smiley
    Medmindre man er ophugger selvfølgelig

Kommentér på:
Hvad gør jeg økonomisk bedst?

Annonce