{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.108 visninger | Oprettet:

BMW e39 speedometer {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har totalt ombygget min e39 530d med alt fra en doner bil der har kørt noget mindre og ja kabine alt i undervogn drivline motor og alt.
Så ville flytte speedometer med over fra den så mine km passer til de nye dele. Men kan jeg bare flytte det. Eller vil der blive noget bøvl med eks startssspærrer eller lign?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW e39 speedometer
  • michael s
    michael s Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Svar: 8
    #1   20. aug 2016 Hej Carsten !
    Det ret nem , der skal bare lige en computer ind over så det hele kan snakke sammen.
    Prøv at gå tilbage i nogle af de gamle emner undre Bmw E39 der kan du finde
    folk der kan hjælpe dig , hvis ikke du kender nogen .
    Mvh. Mike


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #2   20. aug 2016 Kan du sagtens,jeg faar mit speedometer nulstillet hver gang jeg skifter olie host host... smiley
    Dit km tal skal ikke foelge daek,viskerblade eller motor,det skal foelge bilen.Ved at svindle med km tallet goer du den stort set usaelgelig.
    Der er ikke een god grund til km svindel,jeg vil gaette paa at du smider 99% af evt interesserede koebere vaek ved at goere det og tror ikke du finder en eneste forhandler der vil tage den i bytte saa overvej det godt og grundigt smiley


  • #4   20. aug 2016 Det er heldigvis nemt at se når folk laver sådanne numre på bmw'er. Tamper Dot i displayet = fusk

    Men med den syns kilometer historie bliver den nok ikke nem at sælge uanset, med mindre der noget klart dokumentation på alle de kilometer "hop"

    Hvad står km på i display nu?


    profilbillede
  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #5   20. aug 2016 Paa den anden side set,med de km tal har den nok rundet en halv million km,og er allerede svindlet med,saa en gang fusk mere betyder nok ikke det store.
    Med det km tal og al den fusk faar du den nok aldrig solgt og det er vel egentligt kun godt for saadan en E39 er daelme en laekker bil smiley


  • #6   20. aug 2016 Ja jeg vil sgu også gerne skifte min e36 coupé ud med sådan en e39 st car smiley

  • #7   20. aug 2016 Nu har jeg ikke planer om sælge min bil tvært imod.
    For mit vedkommende vil jeg helt km på speedometer følger motor osv. Specielt når det eneste der er tilbage fra de 400,000km er skrog. Alt er ellers bygget om fra den anden.

    Der er på ingen måde tale om fuske med noget her. Min skal synes nu her så derfor vælger jeg gøre det nu. Så km vil blive skiftet med det samme. De km bilens gamle speedometer står på bliver skrevet i servicebogen. Så vis der kommer ny ejer han altid kan gå tilbage og se karossens km.


  • #8   20. aug 2016 Kræver intet at benytte et andet speedo bare sæt det i og det virker uden problem. Jeg har selv skiftet speedo i min og har bare skrevet det i servicepapirne så man kan se km passer. Og ja der er en lille rød prik i det nye speedo så man kan jo se det er skiftet men har du skrevet at det er skiftet er det jo ikke noget problem
    eller fusk = Dennis j
    På min e39 som har kørt 147000 havde det nye speedo "kørt" 154000


  • #9   20. aug 2016 Tak for hjælpen Claus. Var det jeg ville vide.
    Og nej er skam heller ikke ude på fuske. Men det eneste der er tilbage fra de 400,000nm er skrog og motorhjelm, så syntes det mest praktisk speedometer følger med over, og som du siger at det bliver skrevet i servicebogen selvfølgelig smiley


  • #10   20. aug 2016 Hvorfor ikke bare beholde det km tal bilen har kørt, og så skriv motorens km i service bogen.. Jeg vil give ret i at det virker suspekt når man kommer ud til en bil hvor km taler ikke passer med det som bilen har kørt..

    Du ændre jo heller ikke km bare fordi man for sat en helt ny motor i..

    Men når det nu er sagt... Så ja, du kan godt bare smide det over i.. Men du kan godt være det skal kodes sammen med resten af bilen, for at det hele virker optimalt... Hvornår er bilen fra??

    Denis. Den lille røde prik som du omtaler, den for du fordi at speedometeret ikke har samme stel nr som resten af bilen.. Hvis du koder speedometer om til det stel nr bilen har, så forsvinder prikken, også selvom den har et meget lavet km talt...


  • #11   20. aug 2016 MArtinez det kan du ikke "bare" gøre , og så igen det kan du hvis bilens nye speedometer kodes med bilens origínale computer i styreboksen , som i dette tilfælde vil vise 400k km...

  • #12   20. aug 2016 Dennis.. Man kan på nogen, for det har jeg selv set.. Det kan godt være det afhænger af årgang og software i kombi..

    Har selv haft kodet speedometer som var sat i fra doner bil.. Det eneste der skulle til, var at ændre stel nr i speedometeret så det passede med den bil de. Var blevet monteret i.. Og vupti, tamper dot'en var væk.. Du kan også på nogen af dem, ændre km tallet, uden der kommer tamper dot..




  • #13   20. aug 2016 Fordi det speedometer jeg har i nu har en lille pixel fejl. Og i mit tilfælde hvor alt og virkelig alt på nær karosse er bygget over. Vil jeg helst km passer til alt det der er bygget over.
    Min bil er fra 2000 hvor donorbilen er fra 2003 smiley


Kommentér på:
BMW e39 speedometer

Annonce