{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.234 visninger | Oprettet:

Kenneth A
Kenneth A
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7

Toppakning eller revnet topstykke {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg er den lykkelige ejer af en Fiat Punto der bruger vand og jeg er bange for at det er toppakningen men læser nu om nogen der kører med flækkede topstykker - hvordan ser jeg forskel.

Til info: Jeg er ved at undersøge om utæt kølesystem med tætningsmiddel, det er en punto 1.2 60HK med 178000 på tælleværket - den er nysynet - den drypper nu lidt olie. Bruger ca 1/2 L vand/dag

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Toppakning eller revnet topstykke
  • #2   30. aug 2016 Du køber en ny toppakning og når du så har topstykket af kan du se om det er ødelagt, hvis den smider olie et andet sted så er det måske billigere at skifte hele motoren.
    I øvrigt har alle de Fiat problemer med kølesystemet, vandpumpen gør ikke sit arbejde så de bliver varme og brænder af.

• w123
    w123 Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 5 Emner: 22 Svar: 294
    #3   30. aug 2016 Kører motoren som den skal? Er der vanddamp/hvis røg i udstødningen? Tag evt. en cylinderlækagetest hvis du vil være sikker på om motoren holder tæt:

http://olietryk.dk/vaerktoj/motor/test/cylinderlakagetester.html

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.412
    #4   30. aug 2016 Pind
    man kan ikke se om et topstykke er flækket det skal trykprøves og koster 6-800 kr så ikke det dyreste og et forkert sted at spare

• #5   30. aug 2016 Man kan se meget hvis man åbner sine små øjne, man kan også kigge på den gamle pakning og tændrørene, og når nu det er sådan en bil og som tilmed lige er blevet målt i en synshal, så vil jeg da ikke anbefale ham at fare ud og købe værktøj til at måle kompression og spilde tid og penge på at få bekræftet at topstykket intet fejler smiley

Man køber den pakning til et par hundrede kroner og skifter den hjemme i garagen.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#6   30. aug 2016 du kan jo ikke se alle steder hvor der er risiko for at det er flækket

• #7   30. aug 2016 Nej selvfølgelig ikke, men der er ingen grund til at gå i panik bare fordi pakningen er gået, og hvis der ikke umiddelbart er noget der springer i øjnene så er det jo en nem bil at have med at gøre hvis det skal af igen.

• rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

#8   30. aug 2016 ja den er ikke så svær men stræk bolte og pakning koster jo og hvis man ikke selv kan lave det koster det jo

• Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 7
    #9   2. sep 2016 Tak for jeres input

Den ryger afsted til mekaniker tirsdag og får skiftet pakningen tandremsskift og vandpumpe. Motoren går som den skal og den blev synet for en uges tid siden

• #10   11. nov 2016 @9 nogen update?

Kommentér på:
Toppakning eller revnet topstykke

Annonce