{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

Christian Q
Christian Q
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

VAG MEKANIKER HVOR ER DU? {{forumTopicSubject}}

Den bliver ved med og melde fejl, hvorfor?
Intercooler, luftmængdemåler, tryk/luft sensor,
Egr-ventil, diesel filter, alt sammen helt nyt
Intet har hjulpet?
Vis jeg tager stik af på luftmængdemåler og tryksensor i tomgang er der ingen ændring på motorgang??
Ledninger, stik, sikringer osv er tjekket igennem og har ingen fejl.

Er der en af jer der har oplevet det problem før? Og ved hvad jeg skal skifte så den køre optimalt igen.

Mvh Christian.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  VAG MEKANIKER HVOR ER DU?
  • #1   20. sep 2016 Luft temperatur måler.

• #2   20. sep 2016 højst sandsynsligt en ledningsfejl, find brudet og det er en rep til 10kr, så alle de stumper der er smidt efter bilen i panik, er spildte penge,

• #3   20. sep 2016 Alle de stumper er det noget som er skiftet pga af den fejlkode ? Eller har der været andre

Kan du se livedata, det hjælper som regel en del på fejlsøgningen

• #4   20. sep 2016 Tjek Motor ledningsnettet som sidder i en holder ved starteren. Der kan være sket skader på nogle ledninger- der i bland signal ledningen til luft temp føleren, hvilket kan give fejlmelding af kode 16497.

• #5   20. sep 2016 Der er en knækket ledning op til din luftmængdemåler

• #6   20. sep 2016 Der var blandt andet en stor revne i intercooler som tidligere ejer har kørt med i over et år, jeg har det fast frosset billede da den meldte fejl på det, skal jeg ligge det op?
    Egr meldte den også fejl på til og starte. Grunden til jeg skiftede diesel filter var fordi den bankede imellem 2500 og 3500 omdr også troede jeg det var diesel den ikke fik, men fandt så ud af revnen i intercooler.

• #7   20. sep 2016 Revnet intercooler, kan give fejlmelding på egrflow for lavt. Eller luftmasse/ladetryk lavt. Så hvis man var rigtig god til fejlsøgning, kunne man måske nøjes med intercooler, og den føromtalte ledningsfejl.

• #8   20. sep 2016 Og du har slettet fejlen efter udskiftning? Man ved jo aldrig med folk herinde smiley
    Hvad med ledningerne er de målt igennem med ohm meter? smiley

• #9   21. sep 2016 Fejlen var en forkert trykføler og dårlig delphi tester. Den ene kølevandstemp føler var også defekt og den arbejder sammen med tryksensor på sådan en bjb motor. smiley

Kommentér på:
VAG MEKANIKER HVOR ER DU?

Annonce