{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

Kenneth A
Kenneth A
Tilmeldt:
10. jan 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24

øv øv.. bilen driller sku.. {{forumTopicSubject}}

God aften til jer derude!

jeg har haft lidt problemer med min bil i det at den de seneste par dage har kørt lidt sjovt og med det mener jeg at den sådan hopper eller nærmest tøver når jeg kører ved jævn hastighed og samtidig med det så blinker antispin også på instrumentbrættet.

her til aften, begyndte den og gøre det igen men denne gang mistede den træk kraft og reagerede ikke på 4 eller 5 gear da dette skete på motorvejen. ligepludselig begyndte parkerings- og abslyset så at blinke.

det drejer sig om en BMW e87 116i fra 05.

håber nogle af jer kan hjælpe med hvad det evt kunne være der var galt:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv øv.. bilen driller sku..
  • #1   19. okt 2016 Er næsten sikker på det er en ABS ring/hjulleje eller en hjulføler det er galt med. BMW plejer at fucke op når der går en af de ting istykker

  • #2   19. okt 2016 Kunne også være en ABS sensor der er ved at være træt.
    Når computeren ikke får korrekt læsning fra ABS, ender den med at gå i nød mode og der kan du dårligt få bilen til at køre frem.

    Min erfaring er fra den noget ældre e39 serie. Eneste del af mønsteret jeg ikke kan genkende er at håndbremse lampen også lyser.
    Hm blev nysgerrig, lidt googling indikere som Nikolaj siger ring/leje eller evt wheel speed sensor.
    Smid en tester på så vil fejlkoderne fortælle dig hvor du skal lede.


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #3   19. okt 2016 tak for de gode feedbacks! så ved jeg hvad jeg som udgangspunkt skal lede efter smiley

  • #4   19. okt 2016 Lige nøjagtigt 100 serien er meget svage overfor abs fejl, det påvirker motorstyringen. somehow... Umildbart ville mit gæt være en abs krans. Dem har jeg skiftet en del på. Specielt bagpå. Den tror konstant den laver hjulspind og er nærmest ikke til at accelere i .
    mvh Oliver
    Hvis du er fra Midtjylland (7430 Ikast). Så vil jeg gerne smide en tester på bimsen


  • #5   19. okt 2016 Kender en hvor han havde samme problem, og det viste sig i sidste ende at batteriet var ved at være dårligt, selv om han mente at det ikke fejlede noget, fordi den altid startede, men ved ham var det problemet, altså nyt batteri.

  • #6   19. okt 2016 Som de overnævnte svar skyder jeg også på Abs kransene i bag. De plejer at flække pga. rust fra trækakslen. Som jeg husker det så kan kransene ikke købes løst ved FTZ eller BAG. Men på ebay er der et stort udvalg.

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #7   19. okt 2016 den har kunne kører mere eller mindre normalt hvis jeg selv har slået antispin fra men abs og parkeringsbremsen lyser stadig

  • #8   19. okt 2016 Hvor er du fra Kenneth ?

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #9   19. okt 2016 kommer selv fra Hvidovre på Sjælland ellers mange tak for tilbuddet Oliver AP

  • #10   19. okt 2016 Ja der er lige lidt vej smiley


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #11   20. okt 2016 nu har jeg haft en tester på og den melder fejl på 'hjulomdrejningscensor højre bag'

    nu kan det godt være et dumt spørgsmål men hvad er det???


  • #12   20. okt 2016 Som der er skrives tidligere

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 24
    #13   20. okt 2016 så det er stadig abs censor eller abs krans som skal skiftes?

  • #14   20. okt 2016 Jeg skal ikke gøre mig klog på om det er krans eller sensor.
    Er det sensoren så gør dig selv den tjeneste at købe den originale. Den koster noget mere end OEM, men jeg har haft en del bøvl da jeg skiftede til OEM på e39, endte med at skifte til originale og så virkede alt igen. Selve sensoren er ganske nem at skifte, sidder med en evt to umbraco bolte, og så lidt klips op til kabel stikket.
    I teorien kan en sensor udmåles, men det er vidst nok noget med impulser, så et 100-200kr voltmeter klarer den formentligt ikke.

    Måske kan Oliver give en ide om hvad du skal kigge efter på kransen. Mest så du undgår en halvdyr gætteleg om hvad der er galt.


  • #15   20. okt 2016 Ofte er det kransen, hvis det kun kommer frem når du kører...
    For hvis det skulle være sensoren der er ved at være defekt, så ville fejlen jo også komme igen når du har slettet den, uden at du kører en meter.

    Altså hvis du har fået slettet fejlen, og derefter starter bilen ude at køre, så er det næsten sikkert at det er sensoren, men kommer fejlen derimod først efter kort kørsel, er det som reglen fordi at abs kransen er flækket, eller rustet op,

    Så du må enten ned og tjekke abs kransen, og der er noget synligt at se på den.
    Men derimod siger din fejlkode jo at det er sensoren, så måske du skal satse på at det er den...
    Du må have haft en eller anden til at læse fejlkoder ud, for så kunne du jo have fået råd der, eller har du selv læst fejlen ud.... ?


Kommentér på:
øv øv.. bilen driller sku..

Annonce