{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
575 visninger | Oprettet:

Compound Turbo setup spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Sad og fik en lille morgentænker over hvor fedt et compound turbo setup er!

Men så kom jeg til at tænke lidt for meget over det og begyndte at forvirre mig selv.

Mit intryk er jo at du udnytter den hurtige spool-up tid på den lille turbo, hvor efter den store turbo "tager over" og det kan jeg sagtens se det smarte i.

Mit spørgsmål til alle nørderne er så:

Hvis du har den lille turbo siddene på udstødningsmanifolden, vil man så ikke få "for lille turbo" problemet?
Altså at motoren pludselig ikke kan komme af med det?

Et eksempel kan være at man har en 2jz eller lign. og har måske en gt30 eller gt35 som den "lille" turbo, og så måske en gt42 eller gt45 som den "store" turbo.
Kan motoren komme af med alt som gt45'eren f.eks. producerer, gennem gt35'eren turbinehus? Der må jo blive et enormt tryk i manifolden, samtidig med at der udvikles en masse varme. Eller er jeg helt galt på den?

Håber i forstår hvad jeg mener, og at der et klogt hoved eller to der kan forklare en smule bedre? ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Compound Turbo setup spørgsmål
  • #1   28. okt 2016 Det kræver jo en seriøs wastegate blandt andet Men det også vigtigt med den rette dimensionering af turboen. Bmw har lavet en diesel med 4stk

• #2   28. okt 2016 ja wg før den lille turbo skal vel bare lukke overskydende udstødnings gas over mellem turboerne er dette ik korekt =? og så wg mellem de to turbore vel vare som nomal....

• #3   28. okt 2016 sø-propel
    bmw m550d, som jeg gætter på du mener, kører "kun" 3x turbo smiley

• #4   28. okt 2016 Havde godt overvejet dey men kan det virkelig være rigtigt at man anvender en stor wastegate? Synes det lyder super in-effektivt at den bare tæsker en masse udstødningsgas gennem en stor wastegate. Men på den anden side kan kan jeg heller ikke rigtig se hvordan det ellers skulle virke

• #5   28. okt 2016 jeg har før set et setup, hvor wastegaten fra den lille turbo, gik lige over i den store turbo, og derved løber udenom den lille turbo, men jeg giver dig ret, det virker ikke flow mæssigt, helt optimalt for den store turbo, men all over tror jeg de vinder på det i bunden, hvor de går efter hestene, hvis det var peak power de ville have, havde de nok bare nøjes med en større mølle smiley

Kommentér på:
Compound Turbo setup spørgsmål

Annonce