{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.121 visninger | Oprettet:

Martin S
Martin S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

BMW E36 323ti ryster i koblingen ved igangsætning {{forumTopicSubject}}

Er der nogen her på Bilgalleri der kan hjælpe inden jeg vælger at køre en ellers velkørende E36 323ti ud over Møns klint!
Koblingen er desværre stadig et problem efter snart utallige forslag og skift af komponenter.

1. Forekommer kun når motor, gearkasse er kørt godt varm.
2. Forekommer efter punkt 1 er opfyldt kun ved forsigtig forsøg på igangsætning i tomgang 1, 2 og bakgear.
3. Opstår umiddelbart lige før selve koblingspunktet.

Der er skiftet svinghul, kobling, pakdåse og centerleje bag svinghjul, slavecylinder + slange til slavecylinder, reducerings ventil er fjernet. Intet af det har hjulpet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  BMW E36 323ti ryster i koblingen ved igangsætning
  • #1   29. okt 2016 Noget kunne tyde på olie i koblingen. Du kan jo prøve at sætte den i f.eks. tredie gear og file et par gange med koblingen. Hvis det fjerner problemet midlertidigt, er der ingen tvivl om, at der er olie eller fedtstof i koblingen.
    Det er ikke en metode man kan bruge i det uendelige, hvilket giver sig selv, men man kan tjekke og evt. udelukke den mulighed.

• #2   29. okt 2016 Har du kigget på dine motorophæng?

• #3   29. okt 2016 Allan: Jeg tænkte også på en fugtig/fedtet kobling men han skriver at den er ny?

• #4   29. okt 2016 Javist, men selv nye pakdåser kan svede olie. Eller hvis der er en rift i gummiet, kan den sagtens "smøre" koblingen. Det ER set før.

• #5   29. okt 2016 Ja alt er muligt... Jeg forstår godt at manden er frustreret smiley

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2008

#6   29. okt 2016 Hej alle tak for svar.

Det med at sætte bilen i gear med håndbremsen trukket og file kobling er forsøgt, både før og efter skift af koblingen. Det fjerner ikke problemet.

Utæt pakdåse passer heller ikke ind i forløbet da problemet var der umiddelbart efter koblingen blev skiftet. den gamle pakdåse var heller ikke det mindste utæt. Jeg har selv skiftet det hele, så jeg har visuelt selv set det

Motor ophæng er kontrolleret, de fejler ikke noget - desværre...

Det jeg ikke har så meget erfaring med det er hydraulisk kobling. Må der fx når koblingen er trådt i bund være gennemgang igennem hovedcylinderen, således at væsken kan passere?

Og ja jeg er mega frustreret... smiley

• #7   29. okt 2016 Altså min E36 "hopper" også ved for "blød" igangsætning når den har kørt lidt. Og min hardyskive har set bedre dage. Det kan godt forekomme som "hopperi" når den er ved at være færdig.

Nu har du jo prøvet det meste, så bare et forslag. De koster ikke alverden, men skulle jo "dæmpe" bevægelser og svingninger.

Min hopper også kun i 1, bak og meget meget lidt i 2. hvis jeg starter ud i det.

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2008

#8   29. okt 2016 Hej

Hardyskive samt midterleje er skiftet samtidigt nu her med koblingen da det hele var af alligevel.

• #9   29. okt 2016 Det er godt nok mystisk...

• #10   30. okt 2016 Nu det vel ikke din differentiale der ryster ? Min havde lidt slør og det lavede rystelser når man satte igang og koblede ind

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2008

#11   30. okt 2016 Jeg har også tænkt den tanke at det kunne være differentialet og har derfor kontrolleret det tidligere og igen nu her. Jeg er 95% sikker på at det ikke er det, der er intet slør kun det slup jeg vil mene at der normalt er på sådan et bagtøj. Problemet opstod nærmest også fra den ene dag til den anden, og det er tydeligt at både lyd og rysten kommer fra koblingen.

Jeg har prøvet at udlufte det hydrauliske system igen. Ud med alt væske og denne gang pumpe det ind baglæns igennem udluftningen på slavecylinderen.
    Det virker meget bedre og de første mange koblinger ingen problemer men, det komme desværre igen. Sådan har det faktisk været hver gang vi har haft luftet ud.

Så jeg mistænker nu hovedcylinderen som værende defekt. Et eller andet med at den er utæt i stemplet og ved gentagene koblinger i træk kommer væsken på den forkerte side af stemplet - er det helt ulogisk?

• #12   31. okt 2016 det kunne være en meget god mulighed , evt høre en hugger om du må prøve en ? min rystede , ved start når jeg slap kobligen ,hævede bilen og satte den i gear samtidig med at jeg selv kiggede i bunden koble ind og ud så burde du se sløret

• Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    aug 2008

#13   31. okt 2016 Det er lige præcis sådan jeg har kontrolleret for slør. Bilen på liften og kigget mens makker prøver at koble samtidigt med at håndbremsen er trukket. Der er ingen slør.

Ny hoved cylinder bestilt så ser vi om det hjælper...

Kommentér på:
BMW E36 323ti ryster i koblingen ved igangsætning

Annonce