{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
890 visninger | Oprettet:

Problem med Zafira {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Opel Zafira 1,8 fra 1999 (Benzin).

Kender i det, hvis man har været nede i fart og vil accelerere op igen, men har den i for højt gear? Så er det som om den "hopper" lidt, indtil den er oppe i fart.

Jeg er begyndt at opleve det problem selv om jeg ikke synes jeg har den i for højt gear, og min kone har bemærket det samme, så der er et eller andet begyndende problem.

Det er typisk ved i gangsætning i kryds o.l., men også lige efter gearskift ved accellerering.

Er der nogen der kan svare mig på hvad dette skyldes, og om det er noget jeg bør få kigget på nu, eller hvis det bliver værre? Det er som sagt en gammel bil fra 1999, så jeg vil ikke bruge en masse unødige penge på den hos en mekaniker smiley

Pft., i plejer at være gode til at hjælpe herinde

Vh
Jørn

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Problem med Zafira
  • #1   30. okt 2016 Det er højst sandsynligt din styreboks som er død.. Det er en velkendt fejl på de der motorer, og er det det, så kan du nemt blive fattig hvis ikke du er klar over det, for sætter du tester på så skriver den fejl på alt muligt andet (luftmassemåler, krumtapsføler mm. så vidt jeg husker).. Søg på google efter opel 1.8 ecu fejl, der er masser af tråde om det.. Det kan selfølgelig være andet, men bare du er obs på det..

Mvh Lindkvist

• #2   30. okt 2016 Hej Lindkvist

Tak for svaret.

Jeg har forsøgt at google det, og der er lidt tråde om det, men jeg synes de fleste skriver noget om der er en lampe der lyser, og at motoren går ujævnt/går ud. De problemer oplever jeg ikke.

Der er ingen lamper der lyser, hverken konstant eller periodisk. Jeg har lige sat en tester på, og den melder heller ingen fejl...

Når jeg kører i tomgang går den fint og jævnt.

Kan det stadig være styreboksen den er gal med? Hvad kan man i så fald gøre, skal styreboksen skiftes? Er det dyrt og noget man kan gøre selv??

• #3   4. nov 2016 Kan sku ikke huske om min gik ud eller lyste i lampen.. Men den hakkede ihvertfald så snart den skulle trække.. Du kan godt selv skifte det, men du skal have et helt ecu kit med styreboks, nøgle(chip) osv. hvis du skal slippe for at få kodet nye nøgler.. Men prøv evt at tjekke din tændspole for revner, eller lån en anden at prøve med.. Det kan også sagtens være den, eller et dårligt tændrør..

• #4   6. nov 2016 Jeg tror lige jeg prøver at skifte tændrør, det er jo en overkommelig opgave, hvis det nu bare er det der skal til. Men hvilke nogle skal jeg bruge?

På t-hansen foreslår de 3 forskellige til min bil.
    En der hedder 2-stelelektroder til 50 kr. Denso Nickel
    En der hedder 1-stelelektrode til 60 kr. Denso Nickel
    En der hedder 1-stelelektrode til 150 kr. Denso Iridium TT

Hvad er forskellen, hvilket skal jeg vælge? Det er en bil fra 99, så vil helst ikke bruge for mange penge på den, og hælder derfor til den billigste. Men hvis den ikke duer eller bliver dyrere på den lange bane vil jeg hellere give lidt mere nu og her...

• #5   2. dec 2016 Hej fandt du fejlen, min gør det samme :S

Kommentér på:
Problem med Zafira

Annonce