Problem med Zafira {{forumTopicSubject}}
Jeg har en Opel Zafira 1,8 fra 1999 (Benzin).
Kender i det, hvis man har været nede i fart og vil accelerere op igen, men har den i for højt gear? Så er det som om den "hopper" lidt, indtil den er oppe i fart.
Jeg er begyndt at opleve det problem selv om jeg ikke synes jeg har den i for højt gear, og min kone har bemærket det samme, så der er et eller andet begyndende problem.
Det er typisk ved i gangsætning i kryds o.l., men også lige efter gearskift ved accellerering.
Er der nogen der kan svare mig på hvad dette skyldes, og om det er noget jeg bør få kigget på nu, eller hvis det bliver værre? Det er som sagt en gammel bil fra 1999, så jeg vil ikke bruge en masse unødige penge på den hos en mekaniker
Pft., i plejer at være gode til at hjælpe herinde
Vh
Jørn
jan 2005
Følger: 91 Følgere: 84 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 40
Mvh Lindkvist
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 18
Tak for svaret.
Jeg har forsøgt at google det, og der er lidt tråde om det, men jeg synes de fleste skriver noget om der er en lampe der lyser, og at motoren går ujævnt/går ud. De problemer oplever jeg ikke.
Der er ingen lamper der lyser, hverken konstant eller periodisk. Jeg har lige sat en tester på, og den melder heller ingen fejl...
Når jeg kører i tomgang går den fint og jævnt.
Kan det stadig være styreboksen den er gal med? Hvad kan man i så fald gøre, skal styreboksen skiftes? Er det dyrt og noget man kan gøre selv??
jan 2005
Følger: 91 Følgere: 84 Biler: 5 Emner: 12 Svar: 40
sep 2014
Følger: 2 Følgere: 3 Emner: 18 Svar: 18
På t-hansen foreslår de 3 forskellige til min bil.
En der hedder 2-stelelektroder til 50 kr. Denso Nickel
En der hedder 1-stelelektrode til 60 kr. Denso Nickel
En der hedder 1-stelelektrode til 150 kr. Denso Iridium TT
Hvad er forskellen, hvilket skal jeg vælge? Det er en bil fra 99, så vil helst ikke bruge for mange penge på den, og hælder derfor til den billigste. Men hvis den ikke duer eller bliver dyrere på den lange bane vil jeg hellere give lidt mere nu og her...
jul 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 3 Svar: 8
Problem med Zafira