{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tændspole
  • #1   1. nov 2016 Nej. Enten virker tændspolen eller også virker den slet ikke smiley

  • #2   1. nov 2016 Tak for hurtigt svar smiley
    Hvad kan det så være? har også prøvet at rense indsugningen, køre dyserens igennem, skifte luftfilter og generelt stort service.
    Jeg er ved at løbe tør for idéer smiley


  • #3   1. nov 2016 Har motoren/topstykket ordenlig stel forbindelse og sidder kablerne rigtigt? Prøv at hiv tændrør op og se farven på dem

  • #4   1. nov 2016 Kablerne sidder korrekt, Tændrørene er nøddebrune og stelledningen er en del irret men jeg kan prøve at rense den eller skifte hele kabelskoen smiley

  • #5   1. nov 2016 Det kan da sagtens være tændspolerne?

    De kan godt lave dårlig tænding men stadig "virke"

    min Leon Topsport spruttede nogen gange og hakkede også, det var to tændspoler der var defekte.


  • #6   1. nov 2016 Der sidder kun 1 tænd spole på den her, som går ud til fordeleren.
    Den laver primært "misfire" under acceleration og i tomgang hvis man gasser op.
    Det er mere om det er en mulighed det kan være den, så jeg ikke kaster penge rundt i blinde smiley


  • #7   1. nov 2016 Hvad med fordeler dæksel eller rotor....

    Du burde kunne mærke på de ryk den giver om det er brændstof eller tænding...


  • #8   1. nov 2016 Havde en der sagde han havde skifte ALT...

    Men det viste sig at han ikke havde fejlsøgt ordentligt, men i stedet for skifte kabler og tændrørene. samt benzinfilter, tændspolen,
    Men istedet for at lige løfte fordelerdækslet, så skifter man bare i blinde...
    smiley


    Skal lige siges at hans gjorde ligesom du beskriver.


    profilbillede
  • #9   1. nov 2016 Dæksel og Rotor blev skiftet i forbindelse med kabler og rør smiley

  • #10   1. nov 2016 Ok det havde jeg ikke set af du havde skrevet tidligere.

    Men som sagt burde du kunne mærke bilen om det er brændstof eller tænding.


  • #11   1. nov 2016 Det gjorde jeg heller ikke direkte, så det er min fejl, sorry smiley
    Der er ingen tvivl om at det er et tændings problem da den godt kan lugte kraftigt af brændstof når man b.la. holder i tomgang og gasser svagt op (og hårdt for den sags skyld).


  • #12   1. nov 2016 Fortæl mig mere om disse periodiske fejl på en enkelt tændspole?:-) Det er stik imod alle teorier. Kunne forstå hvis vi taler dis tænding at der kunne være fejl på en eller 2 cylindre. Ville koncentrere mig om alt mellem spole og topstykke

  • #13   1. nov 2016 Det kunne evt. ligge i tændings forstærkeren, som jo sider under tændspolen, men kun evt.
    Men selvfølgelig vil man kunne se en farveforskel på pløkkerne efter længere tids kørsel, med problemet.
    Jeg vil da også undre mig hvis det ikke lå i tændingen, med mindre den ikke står ordentligt i tændingen, men den er der jo ikke nævnt noget om at der er blevet justeret på.


  • #14   1. nov 2016 Sew H
    Vi snakker ikke om periodiske fejl, men om at tændspolerne måske ikke fungerer optimalt længere.
    Jeg havde selv problemet i sommers. Bilen gik ikke rent i tomgang, og motoren huggede lidt i det og "hoppede" når den stod i tomgang. Efter at jeg havde skiftet alle tændspolerne gik den igen perfekt


  • #15   2. nov 2016 Det er også en mulig fejl på andre tændingssystemer men med enkelt spole og strømfordeler er det enten eller smiley fler spolede anlæg og dis osv. Kan godt give ballede på forskellige cylindre. Har lige haft Om det på mit sidste hovedforløb..

Kommentér på:
Tændspole

Annonce