3.055 visninger
|
Oprettet:
Vw Golf V GTI {{forumTopicSubject}}
Har fundet en Golf V GTI Der har gået knap 150,000km, er de Tfsi motorer noget der holder og hvor mange Hk kan man forsvarligt hive ud af dem, uden at åbne og skifte plejlstænger og stempler.?
Kom gerne med Ris og Ros..
jul 2004
Følger: 58 Følgere: 85 Emner: 75 Svar: 3.210
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 384
http://r-techperformance.co.uk/2-0-tfsi-tuning/
Husk IKKE at holde med koblingen nede når du holder i traffik/holder stille, da det ligger unødig stress på endestyrslejet, da det ikke bliver smurt ordenligt, pga lavt olietryk i tomgang, så når du holder stille, smid den i frigear, rør ikke koblings pedalen, hvis ikke kan du risikere du "crankwalk"(sker dog oftes i kombination med opgraderet koblinger), og kan i værste tilfælde risikere at ødelægge hele motoren.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?7203294-2015-GTI-needs-new-motor
Camfollower er en normal sliddel på sådan en, og skal tjekkes ofte.
Husk at tjekke olie på den relativt ofte, da de kan bruge en smule olie.
https://www.youtube.com/watch?v=2jCzoQcDEkQ
En Manuel Golf V GTI kører med en 02Q gearkasse, og er rimelig holdbare, men er ikke synderlig fantastiske når man begynder at få en del moment(kan risikere at spise 3-4 gear), dog kan disse gearkasser til hver en tid smide skiftegaflerne, men det sker ikke så tit, og i så fald kan man få opgraderede skiftestænger.
http://www.sqsracing.com/files/fs_files/contentpages/23/destruction-of-02m-02q-casing_121.pdf
Da bilen kører med direkte indsprøjtning, soder indsugningsventilerne til, og det vil derfor værre en god idé at få dem renset, hvis bilen ikke har fået gjort det før, jeg renser f.eks én gang om året.
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/509355-B8-A4-2-0-TFSI-DIY-Carbon-Intake-Valve-Cleaning
BWA motoren kommer med to forskellige knastaksler, revision A(dårlig) og B(god), har du den dårlig model(A) kan den blive slidt "skævt", og medføre at den ikke rykker på camfolloweren. http://forums.vwvortex.com/showthread.php?3754451
Det vil også værre en god idé at tjekke op på din Diverter valve(DV) - Har du ikke en revision D, vil det værre en fordel at udskifte til sådan en, eller evt andre aftermarket DV's så som Forge, GFB eller lignenede.
http://www.audizine.com/forum/showthread.php/569650-The-Ultimate-Diverter-Valve-Information-Thread
Det er sådan lige de værste ting som man skal holde øje med/kan risikere at ske.
Mvh.
jul 2004
Følger: 58 Følgere: 85 Emner: 75 Svar: 3.210
Du siger revision A og B hvordan kan man se forskel på det..? Bilen jeg har kigget på er fra 2004 hvis det har noget at sige med årgangen.
aug 2007
Følger: 10 Følgere: 12 Biler: 1 Emner: 17 Svar: 384
Nogle engelske gutter prøvede på et tidspunkt at datere A og B ud fra bilens årgang, men det viste sig ikke at værre brugbart, da man både fandt revision A og b i hele Golf V GTI(BWA og AXX motorkode) generationen. Dog mener jeg at de senere modeller af Golf V GTI, Leon FR osv, mindskende chancen en del for at have en B-knast.
apr 2006
Følger: 80 Følgere: 86 Biler: 7 Emner: 27 Svar: 1.876
jun 2008
Følger: 107 Følgere: 106 Biler: 9 Emner: 24 Svar: 356
men såen er det jo har fået skiftet indsugninsaksel på min sammen med cam follower eller har jeg døjet med et par følere men det er jo hvad det er
sep 2005
Følger: 46 Følgere: 60 Biler: 12 Emner: 379 Svar: 2.863
Vw Golf V GTI