{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.759 visninger | Oprettet:

Manglende varme i kabinen {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg har netop købt mig en C4 Grand Picasso 120 VTI fra 2009 og opdaget, at varmen ikke fungerer ordentligt. Den har 2 zonet klima anlæg.

Der er nok kølervæske på bilen, og rørene til køleren bliver også varme. Det samme gør motoren.

Men de rør som skal lede væsken ind i bilen og forbi "radiatoren" inde i bilen er kolde. Hvis bilen står i tomgang 20 minutter er det stadig kun kold luft, som kommer ind i kabinen. Træder man derimod på speederen til 3000 rpm. I bare 15 sekunder, så begynder varmen at komme ind i bilen. Ikke 28 grader, som den eller står til. Den leverer omkring 22-23 grader.

Hvad kan det skyldes?

Derudover er der ikke meget power på lufttrykket fra blæserne. Det kommer hovedsageligt ud via den midterste blæser oppe i instrumentbordet, og selvom man sætter den til at blæse mod kroppen, så sker der ikke rigtigt noget. Det er som om at noget stopper luften eller ikke leder den det rigtige sted hen.

Hvad kan dette skyldes?

Jeg håber at der er nogen i forummet, som kan hjælpe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende varme i kabinen
  • #1   12. nov 2016 Har du sheiket at hanen åbner ? Jeg ved ikke om man ren mekanisk han se om den er åben som man kan på mange biler ? Du siger kølerslangen bliver varm , men hvor varm , varm drift er omkring 90 grader og så er slangen alvor rigtig varm når du tager fat omkring den , chek din termostat , og hvis det ikke hjælper kan der jo rent mekanisk være noget med de klapper der åbner og lukker og kontrolerer hvor varmen skal ledes hen , prøv først at sikre dig at bilen nu også bliver drift varm og derefter hanen

  • #2   12. nov 2016 Tak for svar.

    Det ved jeg ikke om man kan. Hvor skulle man evt. Finde sådan en hane? Jeg havde en kollega (tidligere mekaniker) til at kaste et blik på den, og han sagde, at den var varm nok - i øvrigt også ham der sagde alt det andet, da jeg ikke ved noget som helst om biler.

    Hvordan tjekker man sin termostat? Og hvor finder jeg den. Bilen har ikke nogen temperaturmåler for motor i instrumentbordet.



  • #3   12. nov 2016 Kør den varm 10-20 km og kør så forbi en mekaniker , i gamle dage kunne vi forsigtig åbne kølerdækslet og måle det med et termometer , selvfølgelig skal den varme men jeg kan huske for år tilbage 25 ca at vi købte en brugt Vw Passat og den var ikke den beste varmer , jeg gik systemet igennem og kom. Frem til at varme apparatet var delvis stoppet , købte noget til at rensen den igennem i hele kølesystemet , det hjalp ikke en s... , så bestilt jeg en ny indsats og så viste det sig at bilen slet ikke var produceret til nord Europa men til syd Europa hvor efterspørgslen ikke er så påtrængende for varme om vinteren , der er sjældent men det kan ske

  • #4   12. nov 2016 Tror at du skal starte med at få skiftet den termostat og så se hva der sker.. det koster ikke alverden..
    at du ikke synes den blæser ret meget skyldes helt sikkert at dit pollenfilter er totalt stoppet til.. ser det så ofte..tag lige et kig på den her jeg skiftede for ikke længe siden.. smiley brugt kontra nyt...


    profilbillede
  • #5   24. jan 2019 Fandt du ud hvad der var galt, fordi jeg har en C4 der gør dem samme...

  • Thor-Erik E
    Thor-Erik E Tilmeldt:
    feb 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   2. feb 2019 Har samme problem på min C4 grand picasso 2007 2.0HDI...
    Funnet løsning på problemet?


Kommentér på:
Manglende varme i kabinen

Annonce