{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.618 visninger | Oprettet:

Problemer med ladning Skoda Octavia {{forumTopicSubject}}

Hej Bg

Jeg har en Skoda Octavia som åbenbart ikke lader hele tiden. Eller batteri som er defekt??
Igår da fruen kørte i den begyndte div lampe at lyse, så hun slukkede den. Og kunne ikke starte igen.
Da jeg kom til undsætning var der ingen strøm på, fik startkabler på og startet den, da jeg kører hjem forsvinder alle lamper igen = den nok lader igen, men stopper efter kørt tid.
Jeg kommer hjem og kan måle at den lader på batteriet og den kommer op på 14v.
Jeg sætter lader på batteriet og den lader fint og lader melder ingen fejl.
Hertil morgen inden jeg tager afsted på job, tester jeg at den kan starte og måler efter om den lader på batteriet og det gør den.
Nu har konen så ringet at imens hun kørte så begyndte lamperne at lyse igen, hun kørte hjem og nu er den flad for strøm.

Er batteri eller generator der er defekt?
Der var 12,3V på batteri fra morgenen af inden start.

Vh Martin Toft


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med ladning Skoda Octavia
  • Jan F
    Jan F Tilmeldt:
    nov 2016

    Følger: 1 Svar: 2
    #1   18. nov 2016 Det lyder som en generator der godt kan lave spænding men ingen amber så vil mene at der skal en ny generator til. Men få og vide det med sikkerhed skal du lige have ambertang på den og se om den smider noget kraft over på batteriet eller ikke.

    Jan Fureby
    Home Carservice.


  • #2   18. nov 2016 Tag og rens batteriets pol på gearkassen som det første.

  • #3   18. nov 2016 Er det en plus eller stel på gearkassen?

  • MartinRas
    MartinRas Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #4   18. nov 2016 Her er et hus råd så kan du bruge det til at se om generator dur .. start bilen lad den køre skru plus pol af og løft den så væk fra batteri pol :.. køre bilen kan din generator lave max og er ok .

  • #5   18. nov 2016 Lige lidt info, har lige været hjemme og kigge lidt. Den lader med 32amper på batteriet men er begyndt skralde nede fra generatoren ved multiremmen og det lugter lidt brændt..

  • MartinRas
    MartinRas Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #6   18. nov 2016 Og husk i mange generator sider der et lade relæ (det kan nøjes kun at skifte det og ikke hele generator ) spare tip

  • MartinRas
    MartinRas Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #7   18. nov 2016 Kan være rem som er for løs ???? Sluk den og mærk om den er brutal hård eller blød i det

  • #8   18. nov 2016 Prøvede lige at pille batteri fra og den gik ud med det samme.. lig med ny generator ?

  • MartinRas
    MartinRas Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #9   18. nov 2016 Korrekt.. eller bare laderelæ... hvis du kan spotte nr på generator kan jeg fortælle dig det


  • MartinRas
    MartinRas Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #10   18. nov 2016 din rem var stram ik ??


  • #11   18. nov 2016 Den har jeg godt ikke skænket en tanke, men sidste min kammerat kiggede på bilen nævnte han at remstrammeren skraldede en del og konen nævnte at remmen har hylet lidt den sidste uge. Og idag da hun slukkede ac stoppede lamperne.. så kan være det bare er remmen..

  • MartinRas
    MartinRas Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Svar: 7
    #12   18. nov 2016 ja for glider remmen bare lidt lader generator ikke .. hvis du slukker bilen og går ud og kigger på remmen så der hvor rem har det længste løb uden hjul prøv tag fat i det og se om du kan trække remmen... så er den for løs,... men hvis du siger remstrammer skralder så kan du godt regne med det bare er ny remstrammer..

  • #13   19. nov 2016 Æv æv så fik jeg monteret ny rem og remstrammer, men den kan stadig ikke lade på batteriet under kørsel. Når jeg måler i tomgang laver den de 14v og 32amper men det er en 120A generator..

  • #14   19. nov 2016 Til Martin Ras
    Generatoren har følgende nr 038903023 s og valeo kan det være laderelæet på denne?


Kommentér på:
Problemer med ladning Skoda Octavia

Annonce