{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.879 visninger | Oprettet:

Fiat 500 Twinair {{forumTopicSubject}}

Jeg står og skar bruge en ekstra bil og jeg er lidt forelsket i Fiat 500'eren der er nogle stykker til salg på Bilbasen til en fornuftig pris men skal jeg være nervøs for motorens holdbarhed hensyn til kilometer, eller er der nogle andre svage steder i bilen, man kunne jo også nøjes med 1.2'eren men syntes bare at lyden i Twinair er fed.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat 500 Twinair
  • #1   19. nov 2016 Jeg ville nok kikke efter en skoda city, vw up, seat mii hvis det var mig, har aldrig hørt noget vider godt om fiat, desuden skal du ikke forvente mere en 16km/l i de små fiat deres angivelser er overdrævet gevaldigt.


  • #2   19. nov 2016 Der var en del om dem, at de ikke kørte særligt langt på literen. smiley

  • #3   19. nov 2016 Jeg har haft en i 3 år og vi var sindsyg glad for den.

    Kvalitets indtrykket er meget højt, Se iøvrigt min vognpark for at bedømme.
    Bilen er solid og meget velkørene.
    Motoren i den 2 cylinderet turboladet er en hidsigprop uden sammenstykke.

    Der var ingen værksteds besøg i 3 år og det har der varet på alt andet vi har haft fra ny bil.

    Jeg har kun to ting og sige om Fiat 500 Twin air. fantastisk bil.
    16-18 kml men den er sjov og momentstærk så forvent optræk og 16 kml



  • #4   19. nov 2016 Jeg har kigget på up og de andre men syntes at Fiat'en pænere. Med hensyn til forbruget er det i byen den er tørstig den kommer til at køre 70km. Landevej dagligt og der er den sikkert okønomisk nok. Jeg tænker på hvor langt de krumtapslejer holder da stemplerne jo følges ad.

  • #5   19. nov 2016 Jeg ville ikke være bange for Plejelejer, krumtap, stempler, toppakning eller turbo. For med vanlig god olie er jeg sikker på den er godt kørene ind i 2020 og plus 200,000km der er ingen forum der omtaler den lille 0,9 literes motor som dårlig konstrueret.

  • #6   19. nov 2016 Køre hen til mine lokale Fiat forhandler og prøvekøre en i morgen så kan jeg jo køre den tur den skal køre dagligt og se hvad forbruget bliver sådan ca.

  • #8   19. nov 2016 Det er jo også meningen Nicolai.

  • #11   20. nov 2016 #10 du kan ikke sammenligne en ældre bils km/l med de nye smiley Idag er normen bare at man IKKE kan køre det som de opgiver, især de små med turbo.. Der skal intet til for at man ødelægger km/l med de små turbo motore, tror vitterligt ikke det er muligt at komme i nærheden af hvad de "lover" på nogle af de nye små biler.

    Har hørt om biler som skulle køre ~30 km/l men reelt ligger de nærmere de 17-22... smiley

    De gamle biler jeg har haft (bmw og Honda) kunne man "nemt" få til at køre meget tæt på hvad de opgav


  • #12   20. nov 2016 Det er en pisse god motor min har kørt over 100.000 km og laver 130 hk og 200 nm intet problem men skal bare huske at bruge den rigtige c3 5-40 olie

  • #13   20. nov 2016 her kan i slå diverse biler op http://www.spritmonitor.de/de/die_sparsamsten_autos.html
    10#
    Det er meget normalt at ældre biler kan køre det de er angivet til eller endog endnu længere, sådan er det bare ikke mere.
    Min egen Audi S8 er opgivet til 7,3km/l men på langtur kan jeg klemme den op på 9km/l altså ca 20-22% mere end den er opgivet til, og på småture kan den sagtens holde de 7,3km/l
    Kikker vi på Peugeot/Citroen snydes der fra 25-50%
    Du skriver at det er alle andre mini biler der er problemer med og ikke Fiat, det er dog min opfattelse at fiat er noget skrammel så langt jeg kan husker tilbage, men det har måske ændret sig.



  • #14   20. nov 2016 Søren A idag er det da de nye audier som er noget skrammel du kan da bare sprøge de 3 venner jeg har som er mekaniker ude hos smc hold kæft der er mange fejl på de biler så vær du glad for at du har en af de gamle audier ligesom mig smiley

  • #15   20. nov 2016 har så men også nogle nyere, de fejle nu heller intet, men hvad ved jeg.
    Der er nok ingen mærker der kan sige sig fri for fejl og rust problemer i en af deres modeller, mener dog at audi altid har været blandt den bedste ½ del men fejlfri er de da ikke.
    sammenligner jeg den nye RS6(560Hk @721Hk) med bmw M5 (575Hk) så vil jeg 100 gange heller køre i audien.
    Men de få jeg kender der har kørt fiat har alle haft masser af problemer med dem (motor og især rust)


  • #16   20. nov 2016 Har prøvekørt en 500 twinair 80hk i dag, det er en fin lille bil men jeg kørte den strækning jeg skal køre til dagligt den ene vej kørte jeg morfar kørsel 34km. 18km/l. i snit, på hjemvejen kørte jeg som jeg normalt ville køre der endte jeg med et snit på 16km/l. Så det bliver ikke til en twinair til mig, min store 2008 citroen C5 køre på samme strækning ca.19km/l. Jeg må kigge lidt mere på Bilbasen.dk

  • #17   20. nov 2016 hvad havde den kørt den twinair? for indtil de er kørt til som er et sted mellem 10-15.000 km køre de ikke rart langt fordi at den køre så stramt i motoren, men køre jeg pænt i min køre jeg omkring 19 men mit gennemsnit ligger på omkring 16 men nu køre jeg også og bruger alle de 130 heste hele tiden og ligger aldrig under 130 kmh på motorenvejen smiley

    https://www.youtube.com/watch?v=JEkV_1oqaWM


  • #18   20. nov 2016 #17
    Og hvordan har du målt dette ?

    ...Længre oppe er der et link til den største database over brugers indberetninger og den er fin som vejledning.
    Twinair 86Hk 5,98L pr. 100km i gennemsnit altså ca 16,7km/l


  • #19   20. nov 2016 Per,
    Har du overvejet en diesel, for det er nok det eneste der kommer over 20km/l


  • #20   20. nov 2016 Jeg har kigget lidt på 2010- polo både 1.2 og 1.6 TDI jeg vil helst ikke bruge mere end 70.000kr på nr.2 bil

  • #21   20. nov 2016 Hvad med en ford fiesta 1.6 diesel fra 2010-2012 ca.90Hk grøn afgift 1050 pr.½år står til 27km/l og knap 23km/l kan den køre og vil mene du ville kunne finde en fin en til eller mindre end de 70tkr

  • #22   20. nov 2016 Ja den har jeg også tænkt på men jeg mener ikke man må montere træk på eco. modellen

  • #23   20. nov 2016 tror du har ret i det

Kommentér på:
Fiat 500 Twinair

Annonce