{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.255 visninger | Oprettet:

BMW ejere hjælp - Undervognsbehandling? {{forumTopicSubject}}

Hej, håber at der er nogle BMW ejere her, der kan dele noget erfaring omkring undervognsbehandling af BMW?

Der har været lidt bøvl om det hidtil. Bl.a. sagde BMW Danmark, at rustgarantien bortfaldt, hvis man fik sin BMW undervognsbehandlet. Det er de nu holdt op med.

Men er der rent teknisk grund til forsigtighed? Nogle påstår, at man ikke må blande rustbeskyttelse med den behandling BMW har fra fabrikken. At produkterne ikke kan arbejde sammen? Er det en myte? Eller passer det? Jeg ved at samme problem findes hos Kia, hvor fabriksbehandlingen heller ikke kunne tåle at blive blandet med andre rustbeskyttelser.

Er der nogen her, som har erfaringer med det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW ejere hjælp - Undervognsbehandling?
  • #1   5. dec 2016 Lytter lige med her

  • #2   5. dec 2016 Jeg havde en lang snak med BMW i tyskland at de ikke synes det var nødvendigt, men jeg har bare set så mange f.eks E46 med rust og forklaret ham at det gør man i DK fordi de salter som pesten, det gør de jo ikke i tyskland nær så meget.. når det sagt så der forskel på undervognsbehandling, min er uden huller i karrosseriet

  • #3   5. dec 2016 Det samme sagde VW jo om Turan fra bla. 2005, men da de blev ca. 10 år, i 2015 skrev vw at det nok var en god ide at undervogns behandle alligevel., men der var de jo allerede røde af rust...

    http://www.fdm.dk/nyheder/vw-hopper-paa-rustvognen


  • #5   5. dec 2016 Jeg tror også, at holdningen til rustbeskyttelse generelt er anderledes i Tyskland. Især fordi de ikke salter, som vi plejer at gøre.

    Artiklen med VW Turan nævner voks baseret rustbeskyttelse. Men er det ikke kun hulrum, der behandles med voksbaseret? Undervognsbeh. er vel altid med olie?

    Jeg spørger på vegne af min bror, der har købt en 2013 BMW, der kun har været sommerkørt. Jeg har anbefalet ham IKKE at få boret huller og lavet hulrumsbehandling. Kun en undervognsbehandling i bunden og hvor man ellers kan komme til bag afdækninger og skjold. Det samme fik jeg lavet på min gamle 2001 Lupo. Den var fin i bunden, da jeg solgte den i 2011. Faktisk havde den kun lidt rust inde i bagklappen. Ellers ikke.


  • #6   5. dec 2016 årsagen til bmw siger sådan er jo fordi de fleste af selskaberne bore flere steder i karrosen bla. derfor kan du så ikke opretholde gennemtærings garantien på bilen, men istedet kan du jo få undervognscenterets gennemtærrings garanti hvis du overholdere deres service

    og Alle bilmærker får en eller anden form for voks/ flere steder under bunden og ved samlinger, og det kan sagtens sammarbejde med pava, dinitrol, suwo det er samme produkter der er brugt på fabrikkerne...


  • #7   5. dec 2016 Det skal lige siges at jeg har fået hul rums behandling uden huller, de kan stadig godt komme der ind..
    Afmontering af inderskærme og bundplader. Vi borer ingen huller!
    http://fyunce.dk/


  • Tommy J
    Tommy J Tilmeldt:
    feb 2014

    Følger: 1 Svar: 2
    #8   19. okt 2017 Jeg syntes bare den overdreven brug af unødvendig undervogns behandling er lige så kurrupt, som at betale 100.000kr for et nyt træ køkken hos f.eks. HTH, de skummer kassen for oget som ikke koster en skid. og ikke virker bedre end det som er der i forvejen.. men vi ved alle reklamens magt er stor i danmark, vi ved også alle sammen hvilket dæk mærke som er beste, det er i hvert tilfælde hvad vi får at vide.. Undervognsbehandling er unødvendig producenter fra nordisk bil, men undtagelse af Italienske "biler",

Kommentér på:
BMW ejere hjælp - Undervognsbehandling?

Annonce