{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.034 visninger | Oprettet:

lasse  C
lasse C
Tilmeldt:
21. aug 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Lade lampe {{forumTopicSubject}}

Halløjsa jeg har et problem med min bmw e46 fra 99 316i

Ladelampen begyndte at lyse her til aften på vej hjem fra tyskland
Jeg er bare stadig i tvivl om det kan være generatoren eller andet?
Har for 2 måneder siden skiftet batteri og på batteri testen stod generator til at lade 100 procent
MEN jeg læste så at man kunne starte bilen og pille minus polen af og hvis bilen så gik ud så er generator død ( hvilket min også gjorder ) tænker bare stadig om det eventuelt ikke kunne være noget med nogen ledninger

Men på forhånd tak og forsat god aften!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lade lampe
  • lasse  C
    lasse C Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   9. dec 2016 Det var nu egentlig os bare lige for at høre folks egen erfaring eftersom jeg ikke kan komme på værksted her til aften smiley
    Altså jeg tog polen af og bilen døde bare .. tog så alt tænding fra og nøglen ud og derefter satte jeg den på igen og den virkede fint så går ud fra der ikke var noget gået galt smiley men må jeg da lige tænke over til en anden gang


  • lasse  C
    lasse C Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #5   9. dec 2016 Ja okay smiley ville os bare lige høre andres erfaring med sådan noget da jeg ikke selv helt har forstand på det men man kan jo kun blive klogere smiley men tusind tak for dit svar i hvert fald

  • #6   9. dec 2016 Det er ret enkelt at måle om den lader. Du skal bare lige have fat i et voltmeter. Mål over + og - polerne på batteriet. Slukket er der 12,6 volt eller mindre. Når du starter og giver lidt omdr. stiger det til 13-14 volt hvis generatoren er ok. Hvis ikke er den sikkert stået af. Det kunne evt være løs forbindelse men som regel er generatoren

  • lasse  C
    lasse C Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #7   9. dec 2016 Mange tak for svar jakob vil jeg prøve mig med smiley

  • #8   10. dec 2016 Som regel hvis ladelampen lyser, er det en knækket ledning eller dårlig forbindelse. Men derfor kan der jo selvfølgelig godt være gået en diode eller noget andet.

  • lasse  C
    lasse C Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #11   10. dec 2016 Har købt en ny generator så nu må jeg jo se om det er den smiley

  • #12   11. dec 2016 #9 Nej det er rigtigt, men hvis der er 13.5v i tomgang, og du sætter fuld blæs på kabineblæseren og fjernlys, evt. el-spejle/bagrude til, og den holder 13-13.5v, så lader den tilstrækkeligt, og så er det ikke generatorens evne til at lade der får lampen til at lyse.

  • lasse  C
    lasse C Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #14   11. dec 2016 Altså bagruden varme stoppede med at virke smiley

  • lasse  C
    lasse C Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #15   13. dec 2016 Til orientering så er det blevet fikset og det var generator

Kommentér på:
Lade lampe

Annonce