{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.333 visninger | Oprettet:

Michael J
Michael J
Tilmeldt:
11. dec 2006
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Bil starter dårligt {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har en a3 2.0tdi fra 2004, som har problemer med at starte.

Sagen er den at jeg har fået skiftet starter for et års tid siden, hvor den bilen var helt død, selvom alt det elektriske stadig virkede.

Jeg havde den så først på et værksted, hvor de sagde at det var starteren der skulle skiftes. Bilen blev så kørt over på et andet værksted, fordi der var garanti på starteren.

Nr. 2 værksted siger så at fejlen ikke ligger ved starteren, men at det skyldes at koblingen er slidt. Jeg ringer derefter til værksted nr. 1, som siger at det er helt hen i vejret, at de to ting ikke har noget med hinanden at gøre, men de er enige i at koblingen nok snart skal skiftes. Men ikke at den er skyld i at bilen starter dårligt.

Værksted nr. 2 går så med til at skifte starteren på garantien, men garanterer at fejlen vil komme igen. Og nu er fejlen så opstået igen.


Mit spørgsmål er så inden jeg kontakter dem igen, om hvorvidt værksted nr. 1 eller nr. 2 har ret? Da jeg har svært at overbevise nr. 2 om det er en garantisag igen, når jeg ikke aner noget om biler.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bil starter dårligt
  • #1   18. dec 2016 Det da kun hvis dobbelmassesvinghjulet er helt ødelagt, det burde kunne have indflydelse på starteren, og ikke engang der, ville det have noget rigtigt at sige, andet end den kobler ad h til...
    Hvis ikke de har skrevet noget på regningen da de skiftede på garantien, så det bare en ny garantirep, og få da lige et tilbud på hvad det vil koste og få lavet det andet de mener ødelægger starteren!!!!?


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   18. dec 2016 Johan p.

    Tak for svaret. Så du mener også at sandsynligheden for at fejlen stammer fra koblingen er meget lille?


  • #3   18. dec 2016 Koblingen gør ikk bilen starter dårligt... hvad du har koblingen nede er den jo ikk i brug smiley

    Få hellere en tester på så kan det være der kommer noget brugbart info


  • #4   18. dec 2016 Hvis den er fra 04 er den også kommet op i den alder hvor et nyt batteri måske snart er på tale, hvis det ikke er skiftet
    Vores Honda 2,2 havde pludselig svært ved at starte og der var det nogle celler der var væltet smiley


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   18. dec 2016 Batteriet er skiftet inden for de sidste 5 år.

    Det irriterer mig bare at de dengang sagde at fejlen ville komme igen og den så er kommet igen.


  • #6   18. dec 2016 Hvorfor irriterer det dig at de sagde at fejlen ville komme igen.,, det er da god service fra deres side..
    Et slidt svinghjul kan sagtens influere på starterens evne til at tørne... hvis det er tilpas slidt så bliver starteren fyldt med metal/ koblingsstøv...
    Det er der masser af tilfælde med..


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   18. dec 2016 Chris C

    Så et defekt svinghjul kan gå ind og ødelægge starteren? Og en udskiftning af starteren vil derfor ikke give mening uden at svinghjulet også bliver udskfitet?


  • #8   18. dec 2016 Det fylder starteren med metal/ koblingsstøv..dette ødelægger starteren...
    Folk skifter starteren og så sker det igen..
    Forstår stadig ikke hvorfor du er irriteret over at de fortæller dig sandheden...det er da go service


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #9   18. dec 2016 Det er mest fordi jeg ikke aner om det er sandheden (når det andet værksted mener noget helt andet) og så måden han sagde det på.
    Og så bliver man selvfølgelig irriteret, når man regner med en rep. til under 2k og så hører det koster nærmere de 15k


  • #10   18. dec 2016 Ja selvf er det sure penge.... men ganske alm sliddel på den øse..

  • #11   18. dec 2016 Ja, vil mene chancen er meget lille. Kan da godt ske støv og partikler fra kobling og svinghjul vil kunne slide på det, men hvis det er over de par år, så burde svinghjulet ha givet op nu. Og et batteri der er 5 år, er IKKE nyt mere.

  • #12   18. dec 2016 Altså dem vi har set det på der har man godt kunne høre svinghjulet...
    Og nej et 5 år gl batteri er bestemt ikke nyt...
    Få lige tjekket fejlkoder... og målt dit batteri...


  • #13   18. dec 2016 Evt lad dit batteri op og se om det ændrer noget..

  • #14   18. dec 2016 Lige for at være sikker. Drejer starteren i det hele taget rundt, eller klikker den kun??
    De biler skal op på et vis rpm før de frigiver start( mange tosser pisser i bukserne og får hot fix chippet bilen)
    Men manglende rpm på starter, er typisk træt batteri, eller dårlige forbindelser.

    I teorien, kan et svinghjul ude af balance godt gå ind og drille


  • Michael J
    Michael J Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #15   18. dec 2016 johan p

    Den klikker bare. Har haft autohjælp ude og han kunne ikke gøre noget. Så nu er den fragtet til værkstedet..


  • #16   19. dec 2016 At starteren klikker kan sagtens skyldes et fladt batteri eller dårlige forbindelser.
    Korroderede samlinger er noget af det værste, så få afrenset ir og rust i samlinger og polsko. Lad batteriet op og mål generatorens ladespænding.
    Det hele er ingenting bevendt hvis generatoren ikke holder batteriet i topform.


  • #17   19. dec 2016 Hvis ikke autohjælp kunne starte med starthjælp, så skal der lige måles lidt. Evt prøv med et startkabel fra batteri minus,til motorophæng(stelkabel fra batteri/vange) til gearkasse har det med at irre.

Kommentér på:
Bil starter dårligt

Annonce