10.657 visninger
|
Oprettet:
Vag tsi motorer {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer at skifte min Octavia fra 06 ud med en nyere model, ligeledes benzin pga vores kørselsmønster.
Dermed er der jo kun diverse tsi motorer at vælge imellem, men når man kigger på brugte modeller, synes der næsten ikke at være nogle der har rundet den 100kkm, er der en grund til det ?
Ved godt de er en relativ ny motor, men synes dog stadigt den har været fremme så mange år at der burde være rullet mange km i dem !!!
Er det bare en motor man skal holde sig fra ?
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
Alle har forskellige væsenlige fejl.
Men.ville klart gå efter med 1.8-2.0l fordi de små motore er bøss og træls
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
Det en svag motor så er 0-100tiderne total ligegyldigt. Det væsenligt at den trække ubesværet fra 50-80 uden.at skifte gear eller fra 80-130 ubesværet. Og hvor meget overskud har man har nå der køres 130km/t.
Få ccm. = konstant presset motor selv med turbo, 1.4 kan lige til gå i en Fabia eller polo men ikke noget større.
feb 2013
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
okt 2010
Følger: 30 Følgere: 37 Biler: 2 Emner: 137 Svar: 15.840
Mercedes. Toyota. Honda så du ret godt sikret mht kvalitet og pålidelighed
feb 2013
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 3 Svar: 241
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 2 Biler: 4 Emner: 26 Svar: 932
startet med en Golf 5 1.4 TSI 170HK (den med både turbo og kompresser) og den var kun på værksted en gang ud over normal service, og der blev skiftet ledningsnettet til en abs føler da der var en ledning der var knækket (blev lavet på garanti), så ingen problemer med motoren.
så købte jeg en Audi a4 1.8 tfsi, og den var ikke på værksted ud over normal service. så ingen problemer med motoren
og nu har jeg en Polo 1.4 TSI 140HK ATC, og den har kun været på værksted 2 gange ud over service, 1. gang for at få skiftet låsepalen i tank dækslet da den var defekt, og 2. gang fik jeg skiftet en koblingscylinder da den var knækket i akslen, så igen motoren køre fint. så jeg vil ikke tøve med at købe en VAG bil med TSI motor næste gang jeg skal ha ny bil
nov 2014
Følger: 2 Følgere: 4 Biler: 2 Emner: 21 Svar: 1.142
Hold da op en lækker motor
Hvordan den holder ved jeg intet om ?
jun 2007
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 11 Svar: 375
mar 2005
Følger: 1 Følgere: 10 Biler: 8 Emner: 32 Svar: 954
Sidste bil var 2,0 FSI turbo, og det er det også i Audien, og der har intet været med dem.
Af alle jeg kender der kører VAG, er der ingen der har problemer.
aug 2004
Følger: 6 Følgere: 33 Biler: 10 Emner: 437 Svar: 5.063
Nu læser jeg både Danske, Tyske og Engelske vag forums og mine alarmklokker ringer ikke over TSI motor
Vag tsi motorer