{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.657 visninger | Oprettet:

Søren S
Søren S
Følger: 1 Emner: 26 Svar: 66

Vag tsi motorer {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at skifte min Octavia fra 06 ud med en nyere model, ligeledes benzin pga vores kørselsmønster.
Dermed er der jo kun diverse tsi motorer at vælge imellem, men når man kigger på brugte modeller, synes der næsten ikke at være nogle der har rundet den 100kkm, er der en grund til det ?

Ved godt de er en relativ ny motor, men synes dog stadigt den har været fremme så mange år at der burde være rullet mange km i dem !!!

Er det bare en motor man skal holde sig fra ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vag tsi motorer
  • #1   20. dec 2016 TSI kommer i mange afskygninger
    Alle har forskellige væsenlige fejl.
    Men.ville klart gå efter med 1.8-2.0l fordi de små motore er bøss og træls

• #3   20. dec 2016 Chris.
    Det en svag motor så er 0-100tiderne total ligegyldigt. Det væsenligt at den trække ubesværet fra 50-80 uden.at skifte gear eller fra 80-130 ubesværet. Og hvor meget overskud har man har nå der køres 130km/t.
    Få ccm. = konstant presset motor selv med turbo, 1.4 kan lige til gå i en Fabia eller polo men ikke noget større.

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

#4   20. dec 2016 Det handler IKKE om de kan køre dørtræk eller lign, men om holdbarheden, UDEN diverse chiptuning osv, som normal hverdagsbil, mest min kone sine kører i den

• #5   20. dec 2016 Hvis det skal bære vi holbart sp skal det ikke være VAG

Mercedes. Toyota. Honda så du ret godt sikret mht kvalitet og pålidelighed

• Søren S
    Søren S Tilmeldt:
    feb 2013

#6   20. dec 2016 Nu er det sådan at i den sidste store tyske undersøgelse som FDM bruger, var Skoda ejere dem af alle bilejere som var mest tilfredse med deres bil ifht prisen, så det er ikke så meget om man har et personligt vendetta mod vag, men mere et generelt billede af de nye tsi'er, for hvis det ER en skod motor, er Toyota eller lign da en mulighed

• #8   20. dec 2016 en 1,4 tsi med 140 hk. er en af de bedste motorer jeg har haft (har vel haft ca. 35-40 forskellige biler) - har kørt ca. 25.000 i en Octavia med denne maskine - om den er holdbar ved jeg ikke.

• #9   20. dec 2016 nu har jeg selv haft lidt forskellige TSI motore i de VAG biler jeg har haft.

startet med en Golf 5 1.4 TSI 170HK (den med både turbo og kompresser) og den var kun på værksted en gang ud over normal service, og der blev skiftet ledningsnettet til en abs føler da der var en ledning der var knækket (blev lavet på garanti), så ingen problemer med motoren.

så købte jeg en Audi a4 1.8 tfsi, og den var ikke på værksted ud over normal service. så ingen problemer med motoren

og nu har jeg en Polo 1.4 TSI 140HK ATC, og den har kun været på værksted 2 gange ud over service, 1. gang for at få skiftet låsepalen i tank dækslet da den var defekt, og 2. gang fik jeg skiftet en koblingscylinder da den var knækket i akslen, så igen motoren køre fint. så jeg vil ikke tøve med at købe en VAG bil med TSI motor næste gang jeg skal ha ny bil

• #10   20. dec 2016 Har lige haft lånt en ny Octavia 1.4 med turbo. Mener den har 150 HK.

Hold da op en lækker motor smiley ......... den kan man godt blive afhængig af smiley

Hvordan den holder ved jeg intet om ?

• #11   20. dec 2016 Min 1,2TSI Skoda trækker bedre end den 1,8L turboløse motor jeg havde i den forrige bil. Momentet er klart stærkere i den lille turbomotor.

• #12   20. dec 2016 Har kun kørt i VW og nu Audi.

Sidste bil var 2,0 FSI turbo, og det er det også i Audien, og der har intet været med dem.

Af alle jeg kender der kører VAG, er der ingen der har problemer.

• #13   20. dec 2016 Har kørt en del i 1,4 TSI skoda 150 hk dsg og det virker ganske udmærket må jeg ærligt tilstå.

Nu læser jeg både Danske, Tyske og Engelske vag forums og mine alarmklokker ringer ikke over TSI motor

Kommentér på:
Vag tsi motorer

Annonce