{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.248 visninger | Oprettet:

Skift af bærearm {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen, jeg håber i har haft en god jul smiley

Jeg har en Saab 9-3 fra 2000. Bilen rystede ved høj fart, trak til højre, og rettet var skævt placeret. Jeg fik så lavet en 4hjuls sporing, men dette har ikke hjulpet på det. Jeg har så fundet ud af at gummi manchetten på bærearmen er flækket (se vedhæftet billede)

Kan det være skyld til den ustabile kørsel? Er det nødvendigt at skifte hele bærearmen eller kan man nøjes med at skifte gummi manchennten?
Hvis ikke skal man så skifte bærearm på begge sider, eller er det nok med den defekte bærearm?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skift af bærearm
  • #1   26. dec 2016 Man skifter altid parvis, det er min mening

• #2   26. dec 2016 Dejligt værksted?? de får da tjent nogle penge, hvis du har slør i dele af styretøjet burde værkstedet ha opdaget dette inden de laver en udmåling, nu skal du have undersøgt alle sliddele i styretøjet og have udskiftet disse derefter kan du så få lavet en by udmåling, hvis manchetten er dårlig skifter kan hele kuglen/ bærearmen.
    Jannik

• #4   26. dec 2016 Reservedelspusheren. Kan man nøjes med at skifte den defekte bærearm eller er det bedst af skifte begge to?

• #5   26. dec 2016 Hvis der ikke er slup i bøsningen, er det ikke noget jeg ville bekymre mig det mindste om.

• #6   26. dec 2016 jesper. Bilen ryster ved hastigheder over 100km/t, den har en tendens til at trække til højre hvor den medtaget bærearm sidder. Så jeg tænker at det er bøsningen der kan være skyld i dette?

• #7   26. dec 2016 Hvis der ikke er slør i det, ville jeg hellere ikk være nervøs. Har du prøvet andre hjul på bilen? tjek evt dæktryk, selvom det nok er tjekket ved udmålingen.

• #8   26. dec 2016 Bærearmen er ikke skyld i at den ryster i alt fald.
    Som skrevet er der ikke slør eller slup i bøsningen, så er det ikke den du skal bekymre dig om.

Som du fortæller det er det nærmere dine dæk.

• #9   26. dec 2016 der er slup når der rykkes i dækket ift. den anden side. Dækkene er helt nye og der blev lavet en sporing efter de kom på.

• #10   26. dec 2016 Ok. Er der slør i den så skal den skiftes. Så kan det godt være den der er skyld i at den trækker til siden, men det er stadig ikke den der er skyld i at den ryster.

• #11   26. dec 2016 Jesper!. Tak for svar. Jeg sidder netop og kigger på det i min garage. Det ser ikke ud til at der er slør i bøsningen når jeg rykker i det. Alt andet ser også fint ud: støddæmper, fjedre, sporestang.. måske har han bare lavet en elendig sporing? dækkene er nye og har samme tryk.

• #12   27. dec 2016 Find ud af hvor sluppet er. Du har selv sagt der er slup i det hjul, så du må igang med at finde ud af hvor

• #13   27. dec 2016 Ja du må finde ud af hvor sluppet er...

Det kan jo være i din bærekugle... eller i den anden ende at bærearmen der kan være slør, (inde ved karossen) og det kan også være i dit leje...

Hvis du skifter noget så skifter du bare det der i stykker...

For hvis du skulle følge Kim N´s forslag, er du jo næsten nødt til at skifte alle bøsninger i din undervogn, både for og bag..

Har selv før skiftet bøsningerne i bærearmen på sådan en, da der var nogen der havde sat nogle "smarte" sportsbøsninger i, som ikke kunne hulde til noget alligevel.

Men du skal nok undersøge for slør lidt bedre...

Og så bede stedet der har foretaget sporingen for dig, at retunere dine penge...
    Altså hvis du finder slør i styretøj og ophæng...

• #14   27. dec 2016 Buggi Boy: du har ret jeg må nok undersøge det nærmere. Heldigvis betalte jeg ikke for sporingen da min fætter ejer værkstedet smiley Men tak for dit fyldestgørende svar.

Kommentér på:
Skift af bærearm

Annonce