{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motorbremse: Hvordan fungerer det?
  • #1   31. dec 2016 ja

• #2   31. dec 2016 Dieselbiler gør det samme

• #4   31. dec 2016 Gælder dette for alle:

1. Benzinindsprøjtningssystemer helt fra tidernes morgen i midt 80erne, dvs K-Jetronic osv?
    2. Dieselsystemer selv dem med mekanisk indsprøjtningspumpe? Eller gælder det først fra og med common rail?

L

• #5   31. dec 2016 Automatgear gør det også i nogle biler

• #6   31. dec 2016 Min bil med automatgear går ikke i neutral, men bremser mere eller mindre alt efter hvor stejlt det går nedad.

• #7   31. dec 2016 ***?***:
    Sikke da noget vrævl. Samtlige automatgears biler jeg har haft kørt i, har ikke koblet i neutral når at jeg rullede ned af.

Lucas J:
    Alle nyere biler med eletronisk indsprøjtning. Samtlige af mine biler har haft gjort det (1996 Nissan Almera Benz, 1993 Mitsubishi Lancer Benz, 2001 Passat TDI). Omkring 1000-1500 rpm og derover lukker de for brændstoftilførslen indtil at motorens omdrejninger næsten falder til tomgangshastighed hvorved at der så igen åbnes for brændstoftilførslen.

• #8   31. dec 2016 Det gør Opel s ikke, har selv en insignia og den geare ned og motor bremser

• #9   31. dec 2016 "Nej. Kun hvis det er med manuel gear. Automatgear går bare i neutral når du triller. "

Vrøvl.. Kort sagt.

• Daniel C
    Daniel C Tilmeldt:
    okt 2009

Følgere: 6 Emner: 16 Svar: 1.327
    #10   31. dec 2016 nogle automatgear kobler ud på en måde, men først nede ved 10-15 km/t, men de går aldrig i neutral

• #12   31. dec 2016 Hej
    Ren gnidningsmodstand
    Bjergbusser og lastbiler har dog den egenskab at ventilstilling for ind og udblæsning virker som kompressor ved nedstigning.
    mVH KP

• #14   1. jan 2017 TT, lasatbiler har den samme slags motorbremse som personbiler har. Men den har så begrænset virkning alene at man har valgt at tilfø'je det spjæld du snakker om der lukker for udstødningen. Og joh lastbiler herhjemme har også noget ala jacobs brakes, men de er droslet ret lydmæssigt for ikke at folk skal blive døve af at hører på dem smiley

• #16   1. jan 2017 Moderne biler fra 90´erne og op efter lukker ganske enkelt, ældre K tronic og LE tronic osv og de helt gamle systemer der kører wasted spark osv tror jeg gør ligesom en karburatorbil, dvs der kommer benz ind men det er i meget små mængder, og luft i endnu mindre mængder dvs der kommer med stor sandsynlighed overskud af benzin ind, hvilket også gør at især biler med dobbeltkarb kan finde på at slå en lille prut ud af udstødningen (ild) når der gives gas igen kort efter motorbremsning.

Kommentér på:
Motorbremse: Hvordan fungerer det?

Annonce