{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.921 visninger | Oprettet:

Anders P
Anders P
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 68

OBD Fejlkode P1459 peugeot ??? / 207 mister power {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Jeg har et problem med min 207
Den er pludselig inden for de sidste par dage begyndt at miste power periodevis...
Det er ikke på bestemte tidspunkter den gør det, det kommer meget pludseligt og lige så pludselig som det kommer holder det op igen...
Ud fra min ringe expertise virker det som om det er turboen der mister power...

Ifølge min OBD læser kommer den med en fejlkode p1459, men den kode kan jeg ikke finde nogen steder mht. peugeot...

Nogen der ved hvad den fejlkode kan betyde og hvorfor den mister power ?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OBD Fejlkode P1459 peugeot ??? / 207 mister power
  • #1   2. jan 2017 Højest sandsynligt din EGR der er sodet/kokset til eller defekt

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#2   2. jan 2017 ok...
    Er den til at komme til at skifte / rense ? (hvor burde den sidde)

• #3   2. jan 2017 Nu kender jeg ikke Peugeot men det er højest sandsynligt en (PSA) motor som bruges i flere bilmærker, de har det med at sode til i hele indsugnings systemet og kunne anbefale dig at gå det hele igennem og få det renset, har du selv tjek på det så er det ikke noget der koster meget, ellers går der nogle timer med det.
    Du kan sikkert finde vejledninger på nettet ved at google på din model og egr
    Har di lidt mere info om din model - motor - årg - og km tal

...og det allerbedste ville efter rensning, er at få EGR OFF, hvor en chip optimering + EGR OFF kunne være en god ide, dog ikke lovlig!

Her er fejl beskrivelsen
    Fault code descriptions for P1459 P0490 P0409
    Fault code P1459
    After sales description of the fault code Position indicator signal of the EGR valve : Valve jammed open while driving
    Description of the diagnostics EGR valve jammed shut while driving for 5 seconds
    Cleaning forced by the engine ECU
    Conditions of activation of the diagnostics Consult the associated contexts for the Pcode forwarding conditions
    Conditions of disappearance of the fault Driving for 5 minutes
    Down-grade modes if fault present Inhibiting of the diagnostics and air flow sensor plausibility
    Cutting of all the EGR valve actuators (Turbocharger air cooler) ; EGR valve ; Bypass valve (Intake air heater ) In all operating modes
    Cutting of the "exhaust heat recovery" function
    Change to "easy move" torque invalid (Deactivation of the automatic mode of the electrically controlled parking brake)
    Switching on of the warning light and/or warning message -
    Main customer complaints likely Jerking/stalling
    Exhaust smoke
    Starting problem
    Lack of power
    Suspect areas Electrical harness
    Connections
    EGR valve (Jammed closed)
    Engine ECU ( software)

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#4   2. jan 2017 det er en 207 1,6 hdi fra 2009
    den har knapt kørt 200k

profilbillede
  • #5   2. jan 2017 http://www.theturboguy.com/uploads/1/0/3/5/10358883/api-presentation_1.6_hdi_carbon_issues-3-2.pdf

EGR sidder bag på motoren i højre side (tror jeg) brændstof filter skal af, men vælger du EGR OFF så behøver du ikke afmonter den og rense den..

Men motor og KM passer meget godt til sod/koks

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#6   2. jan 2017 jeg har nu ikke tænkt mig at modificere på den, skal bare have den til at virke optimalt

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#7   2. jan 2017 Jeg må lige kigge på den dims smiley

mange tak for hjælpen

• #8   2. jan 2017 Se linket i #5 den beskriver problemerne med denne motor, med nogle få ændringer så er det en ganske god motor...
    Min anbefaling er at olieskift interval er 10-12000km
    At sikre sig at bundproppen er trukket ned eller endnu bedre skiftet til en som ikke har en bule op i bundkaret (kan købes hos Thansen) hvilket bevirker at ca 0,5L olie ikke kan løbe ud ved olieskift.
    Få renset indsugnings systemet og sidst men roden til alt soden få den EGR deaktiveret (men det er jo din egen afgørelse)

• #9   2. jan 2017 lav lige en parameterudlæsning på den.. når det omhandler egr kan det være flere ting og specielt på den motor,, ud over selve egr ventilen kan det være egr køler, maf sensor, trykslanger, indsugningsslange.. det er sådan de typiske.. men du kan lave mange elektroniske test på egr ventilen via tester hvor du overhovedet ikke skal ind til den men hvor du skal lytte til hvordan den åbner og lukker.. Det er en rigtig god metode til at teste den. FYI: vælger du at skifte den ligegyldig om du laver parameter udmåling og tjekke de andre ting så skal du ved skift af egr ventil informere computeren om det via tester samt kalibrere den ind smiley

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#10   2. jan 2017 ok... jeg har lagt mærke til at det faktisk begynder at lugte af udstædningsgas i kabinen når man holder stille

• Anders P
    Anders P Tilmeldt:
    okt 2013

#11   9. jan 2017 Nogen der kan tyde hvad disse fejl betyder ???

profilbillede
Kommentér på:
OBD Fejlkode P1459 peugeot ??? / 207 mister power

Annonce