{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.093 visninger | Oprettet:

Passat 3C starter dårligt? {{forumTopicSubject}}

Aften BG.

Min far har en Passat 3c som altid hare været dårlig til at koldstarte, den har fået skiftet gløderør og dysser og nyt batteri men det har ikke hjulet, det er specielt galt om vinteren. Den skal køre mange omgange på starteren før den starter og den kan godt gå ud igen med det samme. Han plejer tit at forvarme 2 gange det kan godt hjælpe på det.

Er der en som har prøvet noget lign som har en ide til noget som vi kan prøve?

Den har lige rundet 200.000 og har fuld service bog. Han har haft den i mange år, den er passet rigtig godt, men den har altid haft det sådan.

Har haft tester på for noget tid siden og der var ingen fejl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Passat 3C starter dårligt?
  • #1   6. jan 2017 står tandremmen 100% , de pumpedyse motorer skal stå, 0.0 i knastsync, hvis den er bare 0.3 til enten +\- kan den gøre som du beskriver...
    En træt starter eller batteri, samt plus eller minus kabel.
    Prøv næste gang i skal starte den, og smid startkabel på fra en anden bil der er igang.. Hvis den så starter, er det batteri....
    Stelkabel, kan i kontrollere ved at sætte startkabel på batteri minus til en bolt på motoren.


  • #2   6. jan 2017 Vi har skiftet batteri til en 74 ampere tror jeg det var. Ved ikke hvordan tandremmen står, den har fået skiftet det ved VW

  • #3   7. jan 2017 Vi har haft en på job der gjorde det. Der var det i ringene i dyserne der var problemet. Men de må næsten være skiftet hvis den har fået dyser

  • #4   7. jan 2017 Min 3C 2,0 TDI havde samme problem og den gang fandt jeg mange forums med samme problem.

    Det ligger vidst til bilen. Dårligt Batteri men er det skiftet til 74 AMP er noget allerede gjort. Så er starteren oftes omtalt. Men denne målte jeg med min VCDS til at snorre de rigtige rpm efter forskrifterne.

    Min blev lidt bedre med et nyt stærkere batteri! tror det var et 80 amp specialet som kostet spidsen efter anbefaling fra Batteri Clausen i Køge.

    Jeg lærte at leve med det 5 vinter.


  • #5   7. jan 2017 Min far har os lært at leve med det jeg synes bare ikke det kan være rigtigt. Min golf 2 diesel fra 88 starter bedre.

  • #6   7. jan 2017 Når de pumpedyse motorer står rigtigt og starter/batteri/dyser er ok, så starter de ved 1. Kompressionstakt, og ikke 10-12.

  • #7   7. jan 2017 Jeg har lige spurt ham i dag ang tandrem og den har vist fået skiftet det 2 gange i den tid han har haft den. det er sidst gjort for under 12 måneder siden begge gange ved VW værksted så man må gå ud fra at den står rigtig.

  • #8   8. jan 2017 Stadig en god ide og lige få det kontrolleret, evt en herinde fra med en tester.
    Knast/krumtap syncronisation.. Mener det måleblok 11 i vcds.
    Den SKAL stå 0.0. Bare 0.3 hver vej kan give udslag... Når man sætter ny tandrem på, bruger man låseværktøj, så den står som den skal, dog kan den godt stå 0.5. Og hvis værkstedet justerer en helt ny rem ind til 0.0, kan den også sætte sig, så den rigtig er egentlig at lade kunden køre 500-1000 km, og komme igen, træls for kunden, men det er det bedste, selve justeringen, burde ikke tage mere end 1/2-1 time. , øverste turboslange til siden, tandremsdæksel af, læsne knast, justere, måle igen. Der kan godt gå et par forsøg til


  • #9   8. jan 2017 Man plejer at sætte den til -1 så kompensere man for når remmen bliver lidt længere så går den i 0

  • #10   8. jan 2017 Nikolaj, kan man også, men så ved man heller ikke hvor den står 100%.

  • #11   8. jan 2017 Min havde ny rem fra VW i Køre to gange.
    Nyt ekstra overkil batteri
    4 nye Dyser fra VW i køge
    Starter gjorde hvad forskrifter mente var perfekt.

    Stadig en træt traktor med -10 grader


  • #12   8. jan 2017 Kan man se om den står rigtig via vcds ?

  • #13   8. jan 2017 Ja, mener det er måleblok 11. Knast/krumtap synkronisation. Og kig lige til dine dysers mængderegulering også(ren nysgerrighed)

  • #14   9. jan 2017 Prøver jeg lige i løbet af ugen og vender tilbage.

  • #15   15. jan 2017 Har haft tester på og den siger at tandremmen står 2,6 grader forkert smiley

    Skiftet ved VW


  • #16   15. jan 2017 Så ville jeg starte med at justere den i nul,,,
    Kan man godt selv, hvis man har testeren ved hånden, og lidt teknisk indsigt..
    Knasthjulet er spændt på knasten med 3 stk 8mm bolte. Der skal bruges en 13 mm nøgle her, og så en 18 mm til centerbolten på knast...
    Gør dig selv den tjeneste og lav en tydelig tuds streg, eller rids med skruetrækker på knasthjul og over på den faste del af knast.. Når den står 2.6, skal det intet til(ikke engang en hårsbredde til før den ikke vil starte, men i den rigtige retning, vil den starte bedre)

    Vend tilbage når den er i 0.0


  • #17   15. jan 2017 Johan hvordan gør man det på en 16 v ?

  • #18   15. jan 2017 På den hvor knastføleren sidder.

  • #19   16. jan 2017 Ahh okay. Så udstødnings knasten lader man bare stå midt i ? smiley

  • #20   16. jan 2017 Som hovedregel, skal låseværktøjet glide nemt og ubesværet i, men har været ude for de stadig står lidt ved siden af. Låseværktøj er kun en grundjustering

  • #21   10. feb 2017 Ved ikke hvorfor mit svar ikke blev postet da jeg skrev det for længe siden.

    Men vi fik justeret den ind til præcis 0.0 og nu starter den MEGET bedre for ikke at tale om at den køre lige 20% bedre!

    Min far er så lykkelig over det. bare træt af at vi ikke gjorde det for 4 år siden smiley

    tak for hjælpen


  • #22   11. feb 2017 Godt i fandt fejlen..
    Og tænk lige på hvor mange penge i kunne have sparet ved at gå til en mekker der ved lidt om sagerne.... smiley 4dyser. 10000. Gløderør. 1000. Batteri 800. Plus montering.
    Mange folk skiftet i vildskab, og har stadig en bil , som de lever med kører som den gør, men en rep på 1/4-1/2 time løser det tit...

    Især hvis du søger hotstart fix, 9 ud af 10 siger man skal kode sig ud af det med en chipning. ..

    Men nyd nu bilen, med 15hk mere..


  • #23   11. feb 2017 Det er alt sammen skiftet ved VW fordi de har fået til opgave at løse det, hvilket de ikke har magtet smiley

    Dyserne er så skiftet på deres regning fordi de gik til.

    Ved du noget om DSG gearkasser?


  • #24   11. feb 2017 Så det da ikke god reklame for dem,,, syns lige du skal svinge forbi dem.. Ikke ringe. Kær dysisk forbi og nævn for dem at du har løs problemet selv og forklar dem. Kan ske de gir rabat. ??

    Dsg, njaaaa lidt. 6 eller 7 trins?? Og hvad er problemet?


  • #25   11. feb 2017 De gir ikke en skid, det er spild a diesel smiley

    6 trins. Problemet er at når man holder stille og sætter i D så begynder den ikke rigtig at trille selv, kun meget lidt og når man så giver gas så giver den et ryk før den så køre. Den skifter helt fint og der er intet når den køre, men den har altid gjort det der når man holde stille. Det har de også prøvet at lave og har skiftet noget styrenhed og grundindstillet den men det har ikke hjulpet en skid så de har garanteret ikke skiftet noget smiley de sagde de ikke kunne mærke hvad problemet var. men så snart de 6 måneders garanti var over så kunne de pludselig godt se problemet smiley


  • #26   12. feb 2017 , har haft et par hvor de skulle opdateres,(mest pga de mistede de lige gear) men det har i fået gjort..
    Så en grundjustering af creeppoint måske,, kan også ske koblingen er forkert shimset op, men så skaæ gearkassen fysisk af smiley


  • #27   2. dec 2017 Løsningen på problemet var en opgraderet starter og indstilling af tandrem

Kommentér på:
Passat 3C starter dårligt?

Annonce