{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.668 visninger | Oprettet:

Primera P10 bærekugle (front, top) {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri

Sikkert ultra simpelt spørgsmål for de fleste, men hvordan filan får jeg den her bærekugle ud?

Tager selvfølgelig bolt og spændeskive ud, men derfra sidder den bare helt fast. Har prøvet lidt med brækjern i bunden, men intet hjælper det.

Evt. link til special værktøj man skal bruge til det. Den er helt død og skal skiftes hurtigst muligt. Har kun "Normalt" værktøj som nøgler og skruetrækkere, foruden en lift og et brækjern. Hvad gør jeg?

Tips og tricks, rustløsner (speciel type?), rengøring, alt der kan hjælpe, skriv endeligt!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Primera P10 bærekugle (front, top)
  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator

Følger: 4 Følgere: 64 Biler: 1 Emner: 217 Svar: 5.892
    #1   24. jan 2017 2 hamre og slå på hver side samtidig, så skulle den hoppe ud. Ellers findes der et aftrækker værktøj, som kan fåes ved Thansen

• #2   24. jan 2017 vis den skal skiftes så det jo bare og tag bærearme af under og skive caliber og det så løsne bolten bank med en stor hammer på siden og så bank oven på gevindet det kan jo være lige meget når du skal have en ny kugle monteret så det jo lige meget hvor slemt den tager skade

• #3   24. jan 2017 det er ikke bærekuglen det der, men tårnlejet hvilket normalt sidder i toppen af fjederbenet på mange andre biler, undtagen den dejlige Nissan primera (p10)!
    varme, rustløsner, tæve den med en hammer, og ellers repeat. de kan sidde urokkelig fast! havde selv en p10'er jeg købte lejerne til, fik dem aldrig brugt, så har dem i overskud hvis det der? der sidder 2 lejer deri. og en form for kapsel der i toppen som du har taget af..

skriv evt ved spørgsmål smiley

• #5   24. jan 2017 #4 bærekuglen kan godt fåes løs.. men i mandens tilfælde er det ikke bærekuglen han er ved at løsne... men hurtigere, og dyrere at skifte hele armen frem for kuglen, der skal presses ud og sikkert bankes, kastes bandeord på osv osv osv....

• #6   24. jan 2017 Som de andre skriver, så skal du have fat i den store hammer og evt noget varme for at få dem ud. Men du skal ikke banke på det gevind hvor møtrikken sidder på. Det skal du bruge igen. smiley

• #7   24. jan 2017 #3 - Jeg tænkte nok der var et leje deri! Det er fuldstændigt smadret og væk, har ikke selv taget topkapslen af så ved i virkeligheden ikke hvordan det skal se ud når det duer. Lige under bolten er normalt der det sidder, ikke sandt?

Min eneste reference er højre side som duer 100%, så jeg har ikke turde splitte den ad for at kigge ind. Jeg vil meget gerne høre mere, er helt blank i 90'er japaner og vil meget gerne gøre den fin igen! Hvad skal du have for de lejer?

#4 - Det er rigtigt at jeg skal have skiftet hele bærearmen hvis jeg skal skifte bærekuglen i bunden, men nu er det den i toppen der volder mig flest problemer. Jeg har en reperationsmanual til en Infiniti G20 som er samme model, og kan godt se den i bunden ikke er ligeså "nem".

---

Tak for hjælpen allesammen, nu har jeg lidt mere mod på at gå i gang med bilen. Er helt på bar bund, har aldrig lavet noget teknisk før, selv, så det er fandme godt med et par hjælpsomme hoveder herinde!

profilbillede
  • #8   24. jan 2017 Her er en lille split tegning af det smiley

profilbillede
  • #9   24. jan 2017 Så er det sku' da derfor hjulet flyver over det hele når der mangler sådan et leje i toppen... Men kuglen er nok også død, så det skal jo skiftes alligevel.

Tak for tegning!

• #12   2. feb 2017 Så det jeg har kig på har intet at gøre med en bærekugle, og kan som sådan ikke skiftes? Jeg har en stedfar der insisterer på det er en bærekugle, men jeg ser bare et drejeled der skal have nogle nye lejer oppe i huset for at blive god igen..

Altså den her: http://peecee.dk/uploads/022017/tmp_22889-Screenshot_2017-02-02-15-23-33-1830723390.jpg

Bærekuglen sidder på bærearmen i og, og kan umiddelbart ikke skiftes som løsdel på en P10.

Kommentér på:
Primera P10 bærekugle (front, top)

Annonce