1.407 visninger
|
Oprettet:
Havari-blink {{forumTopicSubject}}
Hey folkens.
Er der mon nogle kloge mennesker herinde, der ved hvad det kan skyldes, når havari-blinket starter af sig selv, et par minutter efter man har parkeret og aflåst bilen?
Det er en Ford Scorpio 2,9i GLX, fra 1993.
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 12 Emner: 21 Svar: 910
jan 2017
Følger: 11 Emner: 1 Svar: 3
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
- jeg havde en vectra a fra 94 efter jeg aflåste bilen gik alarmen igang hele tiden. Ingen ville lege med den alarm, da det var original bosch alarmsystem med startspær. Løsningen var at jeg blev nødt til at klippe ledningerne så der slet ikke kom lyd, kun havariblink gik i gang
jan 2017
Hvis det altså er der problemet ligger...
Måske den er fordi, den melder en eller fejl? En løs forbindelse måske. Det er kun nogen gange den gør det... Men hvad er så løsningen?
maj 2009
Følger: 5 Følgere: 3319 Biler: 7 Emner: 184 Svar: 6.283
mar 2003
Følger: 199 Følgere: 217 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.639
Har lige solgt en hvor jeg tit kom ud til at den havde tappet strømmen og/eller stod med lys og blæser tændt, fordi der kom fugt i sikringsboksen under viskerne.
Skilte alle printbanerne ad og tørrede på radiatoren og badede så banerne i WD40/fugtfortrænger, det hjalp, men så en dag, så knækkede klipsen til det forreste blinklys og det røg af ved 80km/t på landevejen, men hev heldigvis kun fatningen ud af lygten, så ingen (synlig) skade på ledningen, men efter det, der kunne den ikke blinke til venstre (den side det røg af i) selvom jeg klippede forbindelsen ud til det blinklys, så virkede det stadig ikke og af og til virkede havariblinket heller ikke (blinkede af og til også i venstre side).
Samtidig gik centrallåsen også i udu og når jeg låste, så låste den op ligeså hurtigt igen, ligesom hvis en dør stod på klem, men fandt aldrig ud af hvad det var, da jeg lige har solgt den.
Mht. din, vil jeg også satse på der evt. er sonisk sensor i kabinen, mener der sidder noget der ligner en lille diskant, enten i himlen over B stolperne eller ved bakspejlet, som måler om noget i kabinen bevæger sig, så alarmen går, hvis et vindue bliver smadret eksempelvis.
jan 2017
Havari-blink