{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
665 visninger | Oprettet:

Peder P
Peder P
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Kilerem til Polo {{forumTopicSubject}}

Hejsa - jeg har en Polo 1,3 55hk fra 1993, som skal have skiftet nogle dele og i den forbindelse skal vi alligevel have kileremmen til generatoren af og så kan man vel lige så godt få den skiftet.

Mit spørgsmål går på: at i instruktionsbog står der at remmen skal være 11,9 x 710 og det er også den rem som sidder på nu.
Alle netsider hvor man kan søge på nummerplade og bilmodel foreslår en 10 x 675 - altså en anden længde og bredde.

Er det hip som hap fordi man strammer den med generator, eller skal jeg holde mig til den originale dimension på kileremmen?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af to lamper 700 kr.
  • opvaskemaskine montering 700 kr.
  • Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kilerem til Polo
  • #2   25. jan 2017 begge remme vil kunne bruges.
    en rem med 10 mm bredde er en standard rem, men den holder altså ikke så godt ved. Så du skal stramme en del hårdere op, kan gå udover lejer i generator.

Men når det er sagt, så kan begge remme sagtens bruges, Jeg har altid brugt en standard A rem. Men den holder ikke så længe.

Servostyringen kører med sin egen lille rem

• #4   25. jan 2017 What? Der er 1,9 mm forskel i bredde, på de 2 remme? Du er klar over at kileremme er kile formede?
    En kilerem skal aldrig ligge i bunden af remskiven, ca. midt i.
    En smallere skal altid strammes mere ift. en rem der passer.
    Men VW har aldrig kørt med standard bredder, 10 mm er en standard bredde.
    Men som skrevet så kan den godt bruges

• #6   25. jan 2017 Jamen berig mig gerne, er ikke for dygtig til at kunne lære
    Men 1,9 mm forskel i bredde gør nu ikke den store forskel, men forskel er der da

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    dec 2016

#7   25. jan 2017 Så i siger - køb en 10 x 675 og så skal det nok blive fint? Min Polo har ingen servostyring smiley

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    dec 2016

#9   25. jan 2017 Ok - du ved med garanti mere om det end mig smiley Så meget er helt sikkert.

Men hvad med længden ... er det ikke så vigtigt om den er 675, 695 eller 710 - det justeres bare under montering?

Og tak for hjælpen til jer begge forresten!

• #11   26. jan 2017 Er enig, en 675 kan sagtens bruges. Fik jeg måske ikke udtrykt klart nok.
    Men det er ikke den helt rigtige.. Men det billigeste, og meget brugelige alternativ

• Peder P
    Peder P Tilmeldt:
    dec 2016

#12   26. jan 2017 De havde en 11,9x710 til en 50er så det blev bare sådan en - så passer det også med bogen smiley

Kommentér på:
Kilerem til Polo

Annonce