{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Flemming Ø
Flemming Ø
Tilmeldt:
6. feb 2017
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8

tænding {{forumTopicSubject}}

Hej alle håber nogen kan hjælpe.
Har problemer med at motor sætter ud på en peugeot 406, vil mene der er tale om tændningsbroen
Den sætter kun ud ved sejtræk og ikke ved høje omdrejninger.
Har haft tester på og der er ingen fejlkoder.
Dog svinger tændingspunktet mellem 8 grader og 20 grader før top kan jeg jeg se, så er spørgsmålet er det broen der skyld i dette? Kan også høre den går ujævt ved tomgang
Den har fået nye pløkker så de fejler ikke noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tænding
  • #1   7. feb 2017 tjek din knastsensor og kromtapsensor også tjek stik og ledninger til dem og mål dem evt ud for at se om de er i stykket de har jo en svaghed med de tændingbro spoler de har med at stå af har selv skiftet en 3 stykker af dem på forskellig peugeoter tjek også ledningen og stik til den og stil til motoren vis alt er i orden tjek så din tandrem om den står 100% rigtig vis den ikke står helt rigtig kan den nemlig også skabe sig på den måde

  • Flemming Ø
    Flemming Ø Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #2   7. feb 2017 Håber satme ikke det er min tandrem den har jeg lige fået skiftet for et halvt år siden af en proff.
    Det er sjovt havde selv de to sensorer i tankerne, dem må jeg lige få kigget på


  • #3   7. feb 2017 jamen vis den står lidt forkert i tandremmen så skal den jo bare justeres lidt den skal jo ikke have ny igen

  • Flemming Ø
    Flemming Ø Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 8
    #4   13. feb 2017 Tror jeg fandt fejlen???? defekt ledning til tændingsbro der var hul i isolering og ledningen er så irret den trævler.
    Så snart jeg pillede ved den var bilen igen kørende uden fejltænding, har heldigvis et andet stik med masser ledning på da den er røget inde ved stikket, tror nogen har haft tester stukket i på et tidspunkt, men om det har gjort den svingede i tændingspunkt ved jeg ikke før det er udbedret.


Kommentér på:
tænding

Annonce