{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.601 visninger | Oprettet:

Hvad betyder denne lampe? {{forumTopicSubject}}

Nogen der ved hvad denne lampe betyder?

Bilen er udstyret med en alm. rød olietrykslampe som vi alle kender det men den her bil har altså også sådan én her?

Den mangler ikke motorolie.

Instruktionbogen siger at det er indikator for lav motoroliestand men det er jo ikke tilfældet, i så fald må der være en føler som er gået tænker jeg??

Til info er bilen en:

Toyota Rav4 2,0 D4-D 4WD. Motorkode: 1CD-FTV
Årgang: 2005.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder denne lampe?
  • #1   27. feb 2017 måske service lampe (Olieskift interval)?? - Bare et gæt. Mener engang at have set noget lignende på en ford fiesta smiley

  • #2   27. feb 2017 Et gæt fra hoften. Men føler mig sikker.
    Det er olie niveau føler der siger at du stadig har olie men du bør påfylde.
    Hvis ikke det er olie er det kølevand.


  • #3   27. feb 2017 Det vel aldrig godt når en olie lampe lyser, men hellere gul end rød smiley

  • #4   27. feb 2017 Det kan være en der melder at motor olien er slidt og skal skiftes ?

  • #5   27. feb 2017 Det er for lav oliestand.
    Altså ikke olietryk som den røde betyder, men ganske enkelt at oliestanden er under minimum.
    Træk oliepinden for at tjekke og påfyld så den er mellem minimum og maksimum.


  • #6   18. mar 2017 Til info så har jeg fundet ud af som flere skriver at den gule olielampe betød at motorens oliestand er lav og at bilen blot siger at du bør efterfylde motorolie.

    Der var dog et brud på ledningen ned til føleren som sidder ligeså tydeligt i bunden af bundkaret. Føleren fejlede altså ingen blot et brud på ledningen.

    Bilen havde iøvrigt kørt knap 380.000 km og har ALDRIG lyst i nogen lamper i instrumentbrættet og jeg mener ALDRIG...det er jo en Toyota smiley

    Så blev alle lidt klogere forhåbentlig :-).

    Tak for hjælpen smiley


Kommentér på:
Hvad betyder denne lampe?

Annonce